| Kods | RA0423 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Ievads pētniecībā un informācijas un komunikācijas tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aleksejs Zorins, Jurijs Musatovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss nodrošina informācijas sabiedrības vajadzībām atbilstošu studējošo orientēšanos IKT nozares pamata jautājumos, nostiprina informācijpratību un attīsta programmēšanas iemaņas, aktualizē IKT drošības un uzticamības jautājumus, kas veido pamatu jaunu zināšanu un studiju jomai atbilstoša informācijas satura radīšanā turpmākajā studiju procesā. Dot studējošiem bāzes zināšanas praktiskai izmantošanai zinātnisko pētījumu veikšanai un pētījumu rezultātu apstrādāšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir nostiprināt un papildināt iegūtās zināšanas ar datorzinātnēm un informācijas tehnoloģiju saistītos jautājumos. Zināšanas: intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzība; digitālās saziņas līdzekļi; informācijas un sakaru sistēmu drošība; programmēšanas jēdzieni un būtība. Izprot kvantitatīvo pētījumu nozīmi: atbilstību pētnieciskajiem mērķiem, datu vākšanas procesu, datu analīzi un interpretāciju un pētniecisko rezultātu atspoguļošanu. Prasmes: izveidot, analizēt un izplatīt digitālo saturu ar atbilstošiem digitālajiem rīkiem; rīkoties saskaņā ar digitālo tehnoloģiju, īpašuma tiesību un datu izmantošanu piemērojamām tiesību normām; izmantot dažādas digitālo ierīču un satura, personas datu un privātuma aizsardzības metodes digitālajā vidē. Spēj izvēlēties atbilstošu pētījuma metodoloģiju un paņēmienus, tos pamatot un izmantot savā darbā. Kompetences: Spēja veidot digitālo saturu dažādos formātos un izplatīt to, izmantojot digitālās komunikācijas līdzekļus un tehnoloģijas, ievērojot īpašuma tiesības, autortiesības un datu aizsardzības normas. Spēja veikt profesionālus uzdevumus digitālā vidē, izmantojot paņēmienus digitālo ierīču, personas datu, privātuma un personiskās drošības aizsardzībai. Spēja konstruēt un aprakstīt programmu algoritmus, ņemot vērā programmas prasības. Prot pielietot mūsdienu populārākās datu analīzes tehnoloģijas pētniecisko datu apstrādē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas: intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzība; digitālās saziņas līdzekļi; informācijas un sakaru sistēmu drošība; programmēšanas jēdzieni un būtība. Izprot kvantitatīvo pētījumu nozīmi: atbilstību pētnieciskajiem mērķiem, datu vākšanas procesu, datu analīzi un interpretāciju un pētniecisko rezultātu atspoguļošanu.
Prasmes: izveidot, analizēt un izplatīt digitālo saturu ar atbilstošiem digitālajiem rīkiem; rīkoties saskaņā ar digitālo tehnoloģiju, īpašuma tiesību un datu izmantošanu piemērojamām tiesību normām; izmantot dažādas digitālo ierīču un satura, personas datu un privātuma aizsardzības metodes digitālajā vidē. Spēj izvēlēties atbilstošu pētījuma metodoloģiju un paņēmienus, tos pamatot un izmantot savā darbā.
Kompetences: Spēja veidot digitālo saturu dažādos formātos un izplatīt to, izmantojot digitālās komunikācijas līdzekļus un tehnoloģijas, ievērojot īpašuma tiesības, autortiesības un datu aizsardzības normas. Spēja veikt profesionālus uzdevumus digitālā vidē. - Praktiskie pārbaudījumi – uzdevumu risināšana, projektu izstrāde.
Kontroldarbi un eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko uzdevumu izpildes vērtējums - 60%
Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||