RA0421 Augstākā matemātika

Kods RA0421
Nosaukums Augstākā matemātika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Matemātika un statistika
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Aivars Vilkaste
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek sniegtas pamatzināšanas augstākajā matemātikā, veidotas un attīstītas prasmes risināt tipveida un praktiskos uzdevumus augstākajā matemātikā, kā arī nodrošināta studējošo kompetence izmantot matemātisko aparātu būvniecības procesu aprakstīšanā un būvniecības tehnisko problēmu risināšanā. .
Studiju kursā studējošais apgūst lineārās un vektoru algebras, analītiskās ģeometrijas, kā arī matemātiskās analīzes pamatus, tai skaitā integrālrēķinus un to praktisko lietojumu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Lineāru vienādojumu sistēmas. To aprēķināšanas metodes. Determinanti, to lietošana. Krāmera formulas. Matricas. Inversās matricas lietošana. 2 4 1 6
Lineāru vienādojumu sistēmas. To aprēķināšanas metodes. Determinanti, to lietošana. Krāmera formulas. Matricas. Inversās matricas lietošana. 2 4 1 6
Vektori (plaknē un telpā). Vektoru ģeometriskā un koordinātu forma. 2 4 1 6
Lineāras darbības ar vektoriem ģeometriskā un koordinātu formā. Vektoru reizinājumu fizikālā un ģeometriskā nozīme un praktiskais lietojums. 2 4 1 6
Vektori. Vektoru ģeometriskā un koordinātu forma. Darbības ar vektoriem ģeometriskā un koordinātu formā. 6 4 1 6
Līnijas jēdziens un līnijas vienādojums. Līnijas vienādojuma sastādīšana. Taisnes vienādojums. Taišņu savstarpējais novietojums un tā praktiskā izmantošana. 2 4 1 6
Taisnes vienādojums. Taišņu savstarpējais novietojums un tā praktiskā izmantošana. 6 4 2 6
Otrās kārtas līnijas. Otrās kārtas līniju vienādojumi (kanoniskie un parametriskie). Otrās kārtas līniju konstruēšana. 2 4 1 6
Otrās kārtas līnijas. Otrās kārtas līniju vienādojumi (kanoniskie un parametriskie). Otrās kārtas līniju konstruēšana. 2 4 1 6
Viena reāla argumenta funkcijas, to pieraksta veidi, trīs funkciju uzdošanas veidi, inversā funkcija, elementāro funkciju klasifikācija. 2 4 1 6
Funkciju grafiku konstruēšana atbilstoši to pieraksta veidiem un uzdošanas veidiem, kā arī izmantojot funkcijas grafika transformācijas. 2 4 1 6
Funkciju grafiku konstruēšana atbilstoši to pieraksta veidiem un uzdošanas veidiem, kā arī izmantojot funkcijas grafika transformācijas. 2 6 1 6
Funkciju robežas definīcija. Pamatteorēmas par robežām. Vienpusējās robežas. Funkcijas nepārtrauktība un pārtraukuma punkti. Funkcijas grafika asimptotas. 2 4 1 8
Funkcijas atvasinājums. Atvasinājuma fizikālā jēga. Atvasinājuma ģeometriskā un mehāniskā interpretācija. Elementāro funkciju atvasinājumi. Summas, reizināšana, dalījuma un pakāpes atvasinājumi. Saliktās, apslēptās un inversās funkcijas atvasināšana. Atvasinājuma lietojumi. 2 6 1 8
Funkciju robežas. Summas, reizināšana, dalījuma un pakāpes atvasinājumi. Saliktās, apslēptās un inversās funkcijas atvasināšana. 2 4 1 6
Funkcijas diferenciālis un tā pielietojumi. 2 6 1 6
Funkcijas pētīšana: monotonitātes, izliektības kritēriji, ekstrēmi, pārliekuma punkti, asimptotas, grafika konstruēšana. Funkcijas lielākā un mazākā vērtība slēgtā intervālā. 2 4 1 6
Funkcijas pētīšana. 8 6 2 6
Primitīvās funkcijas jēdziens. Nenoteiktais integrālis, tā īpašības un integrēšanas formulas. 2 4 1 6
Noteiktais integrālis, tā īpašības un aprēķināšana. Noteiktā integrāļa pielietojumi ģeometrijā un fizikā. 2 6 1 8
Noteiktā integrāļa pielietojumi ģeometrijā un fizikā. 8 4 2 6
Kopā: 62 94 24 132
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Sniegt zināšanas un veidot matemātikas sistēmu, kas ļauj risināt teorētiska un praktiska satura uzdevumus, lai pārbaudītu, salīdzinātu un prognozētu, kā arī kalpo par bāzi tālākai studiju turpināšanai un pašizglītībai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj izvērtēt datos novēroto (vai piedāvāto) modeļu un likumsakarību nozīmi ēku būvniecībā, vispārināt iegūtos secinājumus un izvirzīt jaunas problēmas ēku būvniecībā jomā vispārinātā veidā. - Patstāvīgais darbs, kontroldarbi
Spēj sistematizēt informāciju un rast radošus risinājumus tehnoloģisko procesu attīstībai, rīkojoties ar zinātniskajiem datiem. - Patstāvīgais darbs, kontroldarbi
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība un aktivitāte praktiskajās nodarbībās. - 10%
Patstāvīgais darbs. - 10%
Kontroldarbu vērtējums. - 30%
Eksāmena novērtējums. - 50%
 
Priekšzināšanas Apgūts vidusskolas matemātikas kurss.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 31.0 31.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]