| Kods | RA0414 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Vides psiholoģiskie un filosofiskie aspekti | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Gunārs Strods | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studenti iepazīsies ar vēdisko vides principu izmantošanu un rietumu personības un vides tipu teorijām. Praktiskajās nodarbībās veidos individualizētus dizaina plānus un skices, balstoties uz dažādām vides strukturēšanas pieejām, un pilnveidos prasmes komunikācijai ar citu profesionālo nozaru speciālistiem. Semestra laikā students piedalās nodarbībās un veic individuāli patstāvīgā darba uzdevumus. Reizi nedēļā seminārs grupā- prezentācija, grupu diskusija, atskaites par apgūto. Lai kārtotu ieskaiti jāiesniedz rakstiskie patstāvīgie darbi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nostiprināt studentu izpratni par cilvēka personības un vides mijsakarībām un prasmes izmantot austrumu un rietumu filozofiskās pieejas dizaina veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošo ar austrumu un rietumu filosofijas uzskatiem par vides un cilvēka personības tipiem 2. Veicināt studējošā izpratni par savas personības raksturojumu, balstoties uz austrumu un rietumu psiholoģijas un filosofijas uzskatiem. 4. Veicināt studējošā prasmes veidot individualizētu dizainu attīstību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Pārzina vēdiskos vides principus un rietumu personības un vides tipu teorijas, izprot personības un vides mijiedarbības likumsakarības, un to izpausmes daudzveidību interjerā, apģērbā un grafiskos simbolos. Pārzina personiskā interjera plāna sastāvdaļas.
Pārzina un izvērtē personiskā apģērba un zīmola veidošanas principus. - Darbs grupā, diskusija, esejas, ieskaite.
Izstrādāts un aizstāvēts personiskā interjera plāns.
Izstrādātas un aizstāvētas personiskā apģērba un zīmola skices. Prasmes Prot iegūt, atlasīt un apstrādāt informāciju, pielietojot specifiskus informācijas avotus, par savas personības izpausmēm apģērbā un grafiskos simbolos. Prot ģenerēt personiskā interjera plāna izstrādes idejas, demonstrēt izpratni par personības un vides mijiedarbību. Prot izvēlēties efektīvus uzstāšanās paņēmienus, prezentācijas plānošanas un strukturēšanas metodes. - Dalība semināra nodarbībās - prezentē izstrādāto personiskā interjera plāna, apģērba un zīmola skices. Praktiskie darbi, ieskaite. Kompetence Spēj izmantot apgūtos personības un vides mijiedarbības principus un izveidot savas personiskās attīstības veicināšanai nepieciešamos vides nosacījumus. Spēja sadarboties ar citu profesionālo nozaru speciālistiem – arhitektiem, inženieriem, tehnologiem, restauratoriem, dizaineriem, māksliniekiem u.c - Praktiskie darbi, ieskaite, izstrādātas un aizstāvētas personiskā interjera plāna, apģērba un zīmola skices. Diskusijas pēc interjeru, apģērba un zīmolu piemēru prezentācijām |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācijas – studentu sagatavots temata izklāsts ar
vizuāliem materiāliem. - 40%
Grupu darbi un diskusijas – zināšanu un prasmju pārbaude sadarbības veidā. - 30% Ieskaite - rakstveidā padziļināts temata izklāsts, argumentācija un analīze. - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||