RA0414 Vides psiholoģiskie un filosofiskie aspekti

Kods RA0414
Nosaukums Vides psiholoģiskie un filosofiskie aspekti
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vēsture un filozofija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Gunārs Strods
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studenti iepazīsies ar vēdisko vides principu izmantošanu un rietumu personības un vides tipu teorijām. Praktiskajās nodarbībās veidos individualizētus dizaina plānus un skices, balstoties uz dažādām vides strukturēšanas pieejām, un pilnveidos prasmes komunikācijai ar citu profesionālo nozaru speciālistiem. Semestra laikā students piedalās nodarbībās un veic individuāli patstāvīgā darba uzdevumus. Reizi nedēļā seminārs grupā- prezentācija, grupu diskusija, atskaites par apgūto. Lai kārtotu ieskaiti jāiesniedz rakstiskie patstāvīgie darbi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa mērķis un uzdevumi, sasniedzamie rezultāti. Studentu patstāvīgais darbs un studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji. Studiju kursā izmantotā literatūra, normatīvie dokumenti un interneta resursi, to skaitā zinātniskās datu bāzes. Pasaules skatījums kosmoloģijā 2 4 0 0
Cilvēka būtības senie un mūsdienu skaidrojumi. Cilvēka ķermeņi, to ārējās izpausmes un novērtēšanas iespējas 2 2 0 0
Vēdiskā literatūra - gunas un to ietekme uz cilvēku un vidi. Skaidrības, kaislības un neziņas izpausmes cilvēka darbībā un dabā. 2 4 0 0
Cilvēka personības tipoloģijas. Vēdiskā numeroloģija par personības tipiem. Astroloģijas iespējas personības tipa noteikšanā Individualizēts dizains pēc astroloģiskā raksturojuma. Dž. Holanda personības un vides tipu teorija. H.Gārdnera daudzveidīgā intelekta teorija. 10 20 0 0
Vastu šastra – vides vēdiskie pamatprincipi. Praktiskais vingrinājums. Vastu kompass – rīks interjera plānošanai. 4 2 0 0
Krāsu un formu ietekme uz cilvēka emocionālo stāvokli un personības attīstību. 2 2 0 0
Augi interjerā, to psiholoģiskā iedarbība 2 2 0 0
Akmeņu izmantošana interjera, apģērba un zīmolu dizainā 2 2 0 0
Interjers saderīgiem personības tipiem 2 2 0 0
Personu nesaderības mazināšanas iespējas dizainā 2 2 0 0
Izstrādātā personiskā interjera plāna vai apģērba vai zīmola skices prezentācija. 2 4 0 0
Kopā: 32 46 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir nostiprināt studentu izpratni par cilvēka personības un vides mijsakarībām un prasmes izmantot austrumu un rietumu filozofiskās pieejas dizaina veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošo ar austrumu un rietumu filosofijas uzskatiem par vides un cilvēka personības tipiem 2. Veicināt studējošā izpratni par savas personības raksturojumu, balstoties uz austrumu un rietumu psiholoģijas un filosofijas uzskatiem. 4. Veicināt studējošā prasmes veidot individualizētu dizainu attīstību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas Pārzina vēdiskos vides principus un rietumu personības un vides tipu teorijas, izprot personības un vides mijiedarbības likumsakarības, un to izpausmes daudzveidību interjerā, apģērbā un grafiskos simbolos. Pārzina personiskā interjera plāna sastāvdaļas. Pārzina un izvērtē personiskā apģērba un zīmola veidošanas principus. - Darbs grupā, diskusija, esejas, ieskaite. Izstrādāts un aizstāvēts personiskā interjera plāns. Izstrādātas un aizstāvētas personiskā apģērba un zīmola skices.
Prasmes Prot iegūt, atlasīt un apstrādāt informāciju, pielietojot specifiskus informācijas avotus, par savas personības izpausmēm apģērbā un grafiskos simbolos. Prot ģenerēt personiskā interjera plāna izstrādes idejas, demonstrēt izpratni par personības un vides mijiedarbību. Prot izvēlēties efektīvus uzstāšanās paņēmienus, prezentācijas plānošanas un strukturēšanas metodes. - Dalība semināra nodarbībās - prezentē izstrādāto personiskā interjera plāna, apģērba un zīmola skices. Praktiskie darbi, ieskaite.
Kompetence Spēj izmantot apgūtos personības un vides mijiedarbības principus un izveidot savas personiskās attīstības veicināšanai nepieciešamos vides nosacījumus. Spēja sadarboties ar citu profesionālo nozaru speciālistiem – arhitektiem, inženieriem, tehnologiem, restauratoriem, dizaineriem, māksliniekiem u.c - Praktiskie darbi, ieskaite, izstrādātas un aizstāvētas personiskā interjera plāna, apģērba un zīmola skices. Diskusijas pēc interjeru, apģērba un zīmolu piemēru prezentācijām
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācijas – studentu sagatavots temata izklāsts ar vizuāliem materiāliem. - 40%
Grupu darbi un diskusijas – zināšanu un prasmju pārbaude sadarbības veidā. - 30%
Ieskaite - rakstveidā padziļināts temata izklāsts, argumentācija un analīze. - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]