| Kods | RA0411 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Studiju projekts I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Diāna Apele, Aina Strode, Ilze Bodža, Gita Līpenīte, Natālija Brokāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju projekts I ir uz teorētiskām atziņām, praktisko pieredzi balstīts, radošs un patstāvīgs darbs, kas parāda studenta daudzpusīgās teorētiskās zināšanas, profesionālās prasmes privātā interjera dizainā un pētnieciskā darba iemaņas aktuālu problēmu, privātā sektora pasūtītāja/lietotāja vajadzību izpētē un analīzē, analogu analīzē, koncepcijas izstrādē un demonstrē profesionālās spējas privātā interjera projektēšanā, risinot praktiskas problēmas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju projekta I mērķis ir sistematizēt, nostiprināt un padziļināt studentu zināšanas privātā interjera dizaina projektēšanā un pielietot tās praktisku problēmu risināšanā. Uzdevumi: 1. Attīstīt patstāvīgā darba prasmi strādāt ar literatūru un citiem avotiem – izvēlēties literatūru par doto problēmu, sistematizēt, analizēt, apkopot utt.. un pielietot pētnieciskā darba metodes problēmu izpētē. 2. Veidot prasmi pētīt un analizēt privātā sektora pasūtītāja/lietotāja vajadzības – veikt padziļinātu situācijas izpēti, identificēt aktuālas problēmas un formulēt projektēšanas uzdevumu, balstoties uz reālu pasūtītāja vai lietotāja vajadzībām. 4. Pilnveidot prasmi analizēt analogus – līdzīgus interjera projektus vai risinājumus, lai identificētu labās prakses piemērus un potenciālus risinājumus konkrētajai situācijai. 5. Veicināt teorētisko zināšanu un profesionālo prasmju pielietojumu – pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas un dizaina prasmes, izstrādājot radošu un funkcionālu interjera dizainu. 6. Paplašināt prasmi izstrādāt profesionālu interjera dizaina koncepciju – izveidot skaidru un argumentētu dizaina ideju ar vizuālo un tehnisko risinājumu pamatojumu, ņemot vērā funkcionālās, estētiskās un ergonomiskās prasības. 7. Padziļināt prasmi sagatavot un prezentēt pabeigtu projektu – strukturēti apkopot pētnieciskos materiālus, analīzi un projektēšanas rezultātus, noformēt tos atbilstoši akadēmiskajām un profesionālajām prasībām un pārliecinoši prezentēt izstrādāto projektu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Izprot privātā interjera dizaina teorētiskos pamatus, projektēšanas principus un aktuālās tendences. - Metodes: teorētiskās daļas izvērtējums (prezentācija vai rakstisks pārskats).
Kritēriji: pārliecinoši skaidro interjera dizaina pamatprincipus, atspoguļo izpratni par nozares aktualitātēm, argumentēti sasaista teoriju ar projektu. Pārzina pētnieciskā darba metodes un informācijas avotu analīzes principus, kas nepieciešami projektēšanas problēmu izpētē un risināšanā. - Metodes: literatūras analīzes pārskats; pētniecības daļas novērtējums. Kritēriji: izvēlēti atbilstoši avoti, korekti pielietotas pētniecības metodes, analīze ir loģiski strukturēta un pamatota. Prasmes Spēj patstāvīgi meklēt, analizēt un interpretēt literatūras un citu avotu informāciju, pielietojot to pētniecībā un projektēšanas procesā. - Metodes: pētniecības kopsavilkums + projektu aizstāvēšana. Kritēriji: avotu analīze sasaistīta ar dizaina risinājumu, prasmīgi integrēta informācija no dažādiem avotiem, pierāda spēju patstāvīgi strādāt ar datiem. Spēj izstrādāt radošu, funkcionālu un pamatotu interjera dizaina koncepciju, pamatojoties uz pasūtītāja vajadzību analīzi un analogu piemēriem. - Metodes: projekta prezentācija un grafiskais materiāls. Kritēriji: radošs un funkcionāls risinājums, dizains atbilst pasūtītāja vajadzībām, skices, rasējumi, vizualizācijas ir kvalitatīvi un pārdomāti. Kompetence Spēj patstāvīgi plānot un īstenot interjera dizaina projektu, risinot praktiskas problēmas, integrējot teorētiskās zināšanas un profesionālās prasmes. - Metodes: visa projekta izvērtējums + pašnovērtējums. Kritēriji: projekts ir patstāvīgi izstrādāts, atspoguļota skaidra projekta gaita un loģika, parādīta spēja risināt praktiskas problēmas. Students kompetents sagatavot un strukturēti prezentēt profesionāli noformētu dizaina projektu, ievērojot akadēmiskās un nozares prasības. - Metodes: projekta gala prezentācija. Kritēriji: prezentācija strukturēta un skaidra, atbilst akadēmiskām un profesionālām prasībām, argumentēta idejas aizstāvēšana un vizuālā prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulārs konsultāciju apmeklējums un tekošo uzdevumu izpilde. Studiju projekts I (teorētiski-pētnieciskā daļa ar projekta daļu).
- 50%
Projekta vizuālās prezentācijas materiāli (planšete). - 30% Studiju projekts I (prezentācija – studenta uzstāšanās vadītājiem un kursa grupai). - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Pamatzināšanas telpas uztveres psiholoģijā, krāsu mācībā, telpas ergonomikā, lietišķajā grafikā, prasme analizēt un apkopot informāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||