RA0411 Studiju projekts I

Kods RA0411
Nosaukums Studiju projekts I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Diāna Apele, Aina Strode, Ilze Bodža, Gita Līpenīte, Natālija Brokāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju projekts I ir uz teorētiskām atziņām, praktisko pieredzi balstīts, radošs un patstāvīgs darbs, kas parāda studenta daudzpusīgās teorētiskās zināšanas, profesionālās prasmes privātā interjera dizainā un pētnieciskā darba iemaņas aktuālu problēmu, privātā sektora pasūtītāja/lietotāja vajadzību izpētē un analīzē, analogu analīzē, koncepcijas izstrādē un demonstrē profesionālās spējas privātā interjera projektēšanā, risinot praktiskas problēmas..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju projekta struktūra, ievadkonsultācija par projekta darba procesa norisi, vadītāju apstiprināšana. 2 0 0 0
Interjera projekta sagatavošanas – situācijas izpēte. Pasūtītā un/vai lietotāja/u vajadzību izpēte. Analogu izvēle un analīze. 2 2 0 0
Prezentācijas sagatavošana. Esošās situācijas fotofiksācija, video. Esošās telpas plāna rasējums (jāmēra pašam, bet jāņem līdzi arī inventarizācijas plāns). Telpas funkciju noteikšana. Telpas vispārējais novērtējums (arhitektoniskie elementi, apjoms utt., ko iespējams saglabāt, izmantot funkciju nodrošināšanai). Situācijas modelēšana, kā notiks darbība telpā? Diennakts ritms, kas nosaka telpas kontrastus, vienotību, kas ir galvenais, ko jāredz ienākot telpā? Ko redzēs pašu pirmo? Kā vadīsim cilvēku orientēšanos telpā? Kādu gribam radīt pirmo iespaidu par telpu? Krāsas, skaņas, taustes sajūtas telpā. Scenārijs: kā es gribu, lai cilvēki jūtas šajās telpās. 4 4 0 0
Apzināts teorētiskais materiāls (privātais interjers), noformulēts studiju projekta temats (saskaņots ar vadītāju), sastādīts projekta saturs (saskaņots ar vadītāju). Analogi. Funkcionālās skices (10 gab.) utt. 2 4 0 0
Noformulēts projekta temata nosaukums un saturs, līdzi jābūt visām funkcionālajām skicēm. Funkcionālās skices gala variants (ar vadītāju saskaņots iepriekš), izvēlētā iedvesmas fotogrāfija vai gleznas reprodukcija, risinot telpas noskaņu, kolorītu, formas utt. - fotogrāfija vai glezna, kura arī iepriekš saskaņota ar vadītāju. Analogi, analizēti trīs labākie. Projekta koncepcija. 2 8 0 0
Teorētiski – pētnieciskās daļas melnraksts iepriekš saskaņots ar vadītāju, literatūras saraksts (25 lit.avoti, starp tiem 5 grāmatas, 7 datu bāzes). Projekta noskaņu kolāžas. 2 6 0 0
Projekta (roku) vizuālās skices pielietojot dažādas skiču izstrādes metodikas – kolāža, akvarelis, krāsainie zīmuļi, flomāsteri, krītiņi u.c. (10 gab.). 2 6 0 0
Projekta skices datorsalikumā (10 gab.) programmas pēc izvēles – corel, canva u.c. Iesākts darbs pie rasējumiem – mēbeļu un iekārtu izvietojuma plāns utt. 2 4 0 0
Teorētiski – pētnieciskās daļas melnraksts, kas ietver arī secinājumus, alfabēta kārtībā sakārtots literatūras saraksts, korekts pielikums (viss var būt vēl datorsalikumā). Projekta vizualizācijas (var coreldraw vai kādā citā programmā) rasējumi (tas pats) un specifikācijas (konsultācijas laikā galvenā prioritāte tiks veltīta rasējumiem). Rasējumi – UR plāns, mēbeļu un iekārtu izvietojuma plāns, grīdu plāns, griestu plāns, sienu notinumi. 4 8 0 0
Studiju projekta priekšaizstāvēšana (prezentācijai jābūt „Power point”, 20 slaidi), līdzi jābūt visām skicēm, pareizi noformētam literatūras sarakstam (30 lit.avoti, starp tiem 10 grāmatas, 12 datu bāzes), datorsalikumā teorētiskajam materiālam, pielikumos telpu fotofiksācijām, skicēm, rasējumiem, specifikācijām, vizualizācijām utt. jābūt datorsalikumā sakārtotam planšetes dizainam 3/4 varianti, (planšete 50 x 70 – vizītkarte – vārds uzvārds, kurss, vadītājs utt., koncepcija, plāns, vizualizācijas utt.) u.c. 4 4 0 0
Studiju projekta aizstāvēšana. (Izprintēta teorētiskā daļa + pielikumi un praktiskā planšete, prezentācija jābūt „Power point” vai kādā citā programmā, 25 slaidi. 6 6 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju projekta I mērķis ir sistematizēt, nostiprināt un padziļināt studentu zināšanas privātā interjera dizaina projektēšanā un pielietot tās praktisku problēmu risināšanā. Uzdevumi: 1. Attīstīt patstāvīgā darba prasmi strādāt ar literatūru un citiem avotiem – izvēlēties literatūru par doto problēmu, sistematizēt, analizēt, apkopot utt.. un pielietot pētnieciskā darba metodes problēmu izpētē. 2. Veidot prasmi pētīt un analizēt privātā sektora pasūtītāja/lietotāja vajadzības – veikt padziļinātu situācijas izpēti, identificēt aktuālas problēmas un formulēt projektēšanas uzdevumu, balstoties uz reālu pasūtītāja vai lietotāja vajadzībām. 4. Pilnveidot prasmi analizēt analogus – līdzīgus interjera projektus vai risinājumus, lai identificētu labās prakses piemērus un potenciālus risinājumus konkrētajai situācijai. 5. Veicināt teorētisko zināšanu un profesionālo prasmju pielietojumu – pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas un dizaina prasmes, izstrādājot radošu un funkcionālu interjera dizainu. 6. Paplašināt prasmi izstrādāt profesionālu interjera dizaina koncepciju – izveidot skaidru un argumentētu dizaina ideju ar vizuālo un tehnisko risinājumu pamatojumu, ņemot vērā funkcionālās, estētiskās un ergonomiskās prasības. 7. Padziļināt prasmi sagatavot un prezentēt pabeigtu projektu – strukturēti apkopot pētnieciskos materiālus, analīzi un projektēšanas rezultātus, noformēt tos atbilstoši akadēmiskajām un profesionālajām prasībām un pārliecinoši prezentēt izstrādāto projektu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas Izprot privātā interjera dizaina teorētiskos pamatus, projektēšanas principus un aktuālās tendences. - Metodes: teorētiskās daļas izvērtējums (prezentācija vai rakstisks pārskats). Kritēriji: pārliecinoši skaidro interjera dizaina pamatprincipus, atspoguļo izpratni par nozares aktualitātēm, argumentēti sasaista teoriju ar projektu.
Pārzina pētnieciskā darba metodes un informācijas avotu analīzes principus, kas nepieciešami projektēšanas problēmu izpētē un risināšanā. - Metodes: literatūras analīzes pārskats; pētniecības daļas novērtējums. Kritēriji: izvēlēti atbilstoši avoti, korekti pielietotas pētniecības metodes, analīze ir loģiski strukturēta un pamatota.
Prasmes Spēj patstāvīgi meklēt, analizēt un interpretēt literatūras un citu avotu informāciju, pielietojot to pētniecībā un projektēšanas procesā. - Metodes: pētniecības kopsavilkums + projektu aizstāvēšana. Kritēriji: avotu analīze sasaistīta ar dizaina risinājumu, prasmīgi integrēta informācija no dažādiem avotiem, pierāda spēju patstāvīgi strādāt ar datiem.
Spēj izstrādāt radošu, funkcionālu un pamatotu interjera dizaina koncepciju, pamatojoties uz pasūtītāja vajadzību analīzi un analogu piemēriem. - Metodes: projekta prezentācija un grafiskais materiāls. Kritēriji: radošs un funkcionāls risinājums, dizains atbilst pasūtītāja vajadzībām, skices, rasējumi, vizualizācijas ir kvalitatīvi un pārdomāti.
Kompetence Spēj patstāvīgi plānot un īstenot interjera dizaina projektu, risinot praktiskas problēmas, integrējot teorētiskās zināšanas un profesionālās prasmes. - Metodes: visa projekta izvērtējums + pašnovērtējums. Kritēriji: projekts ir patstāvīgi izstrādāts, atspoguļota skaidra projekta gaita un loģika, parādīta spēja risināt praktiskas problēmas.
Students kompetents sagatavot un strukturēti prezentēt profesionāli noformētu dizaina projektu, ievērojot akadēmiskās un nozares prasības. - Metodes: projekta gala prezentācija. Kritēriji: prezentācija strukturēta un skaidra, atbilst akadēmiskām un profesionālām prasībām, argumentēta idejas aizstāvēšana un vizuālā prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Regulārs konsultāciju apmeklējums un tekošo uzdevumu izpilde. Studiju projekts I (teorētiski-pētnieciskā daļa ar projekta daļu). - 50%
Projekta vizuālās prezentācijas materiāli (planšete). - 30%
Studiju projekts I (prezentācija – studenta uzstāšanās vadītājiem un kursa grupai). - 20%
 
Priekšzināšanas Pamatzināšanas telpas uztveres psiholoģijā, krāsu mācībā, telpas ergonomikā, lietišķajā grafikā, prasme analizēt un apkopot informāciju.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 2.0 30.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]