Kods | RA0409 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālmācība un apdares tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gita Līpenīte, Diāna Apele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studējošie iegūst zināšanas par iekšējās apdares darbiem, konstrukcijām un iekšējās apdares materiāliem, īpašu uzmanību veltot kokam un kokmateriālu izstrādājumiem, par tekstila un ādas izstrādājumu veidiem un pielietojumu interjera dizainā. . Studējošie attīsta spēju orientēties iekšējās apdares tehnoloģiskajos procesos, instrumentu klāstā, inženiertehnisko komunikāciju veidos un pielietojumā, tekstila un ādas izstrādājumu attīstības tendenču likumsakarībās un to daudzveidībā mūsdienās un iepazīstas ar Zero waste filozofiju.. Studējošie apgūst praktiskas iemaņas apdares darbu veikšanā, tostarp apdares instrumentu pielietošanā, dekoratīvās iekšējās apdares īstenošanā, apdares materiālu daudzuma aprēķinā un tehnisko specifikāciju izstrādē, kā arī tekstila un ādas izstrādājumu izvēlē funkcionāla un estētiski kvalitatīva interjera izveidei, lai nodrošinātu profesionālās kompetences interjera dizainera turpmākajā darbībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studējošajiem zināšanu apguvi iekšējās apdares darbu, konstrukciju un materiālu jomā, sniegt ieskatu inženiertehniskajās komunikācijās, tekstila un ādas izstrādājumu veidos, apskatot to mūsdienu aktualitātes un pielietošanas iespējas interjera dizainā, attīstīt praktiskas iemaņas dekoratīvajā apdarē un instrumentu pielietojumā, iemācīt veikt apdares materiālu daudzuma aprēķinus un specifikāciju izstrādi interjera projektam. Studiju kursa uzdevumi: 1) veidot izpratni par iekštelpu konstrukcijām, apdares darbiem, materiāliem, to īpašībām un pielietojumu, 2) veidot izpratni par tekstila un ādas izstrādājumu veidiem, to pielietošanu mūsdienu interjerā, 3) attīstīt spēju orientēties iekšējās apdares tehnoloģiskajos procesos, iekārtās un instrumentos, 4) attīstīt spēju orientēties inženiertehniskajās komunikācijās, 5) attīstīt spēju orientēties Zero waste filozofijas nostādnēs, 6) iemācīt veikt interjeram nepieciešamo apdares materiālu daudzuma aprēķinus, 7) attīstīt praktiskas iemaņas interjera dekoratīvajā apdarē, 8) attīstīt spēju patstāvīgi izstrādāt apdares materiālu specifikācijas interjera projektam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Izprot iekšējās apdares darbus, to secību, iekšējās apdares materiālu klasifikāciju, īpašības, pielietojumu un iekštelpu konstrukciju tehnoloģiju, īpašības - Metodes: grupu darbs, referāts, prezentācija, eksāmens
Kritēriji: precizitāte un atbilstība, prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums Orientējas iekšējās apdares tehnoloģiskajos procesos, iekārtu un instrumentu pielietojumā, inženiertehniskajās komunikācijās, to veidos un pielietojumā - Metodes: grupu darbs, prezentācija Kritēriji: atbilstība, prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums Orientējas LR normatīvajos aktos un standartos attiecībā uz iekšējās apdares materiāliem - Metode: diskusija Kritēriji: precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze Pārzina un prot raksturot tekstila un ādas izstrādājumu mūsdienu aktualitātes interjerā un pamato to pielietojumu funkcionāla un augstvērtīgi estētiska interjera dizaina izveidē - Metode: eksāmens Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - loģiska argumentācija un analīze Pārzina Zero waste filozofiju - Metode: eksāmens Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - loģiska argumentācija un analīze Prasmes Spēj patstāvīgi izstrādāt dekoratīvās iekšējās apdares paraugus - Metodes: projekts, prezentācija Kritēriji: atbilstība, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas un komunikācijas prasmes Prot iegūt, atlasīt, apstrādāt un analizēt informāciju tekstila un ādas izstrādājumu jomā interjera dizainā, izmantot jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus - Metodes: eksāmens, semināru prezentācijas Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas un prezentēšanas prasmes, literatūras un avotu analīzes prasmes Prot strukturēt savas zināšanas interjera dizainā jomā, izvēloties tekstila un ādas izstrādājumus telpai, tajā skaitā patstāvīgi virzīt savu tālāko izglītību profesionālās kvalifikācijas pilnveidei - Metodes: eksāmens, pāru un grupu darbs Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas un prezentēšanas prasmes, loģiska argumentācija un analīze Kompetences Spēj pielietot iegūtās zināšanas, patstāvīgi veikt interjeram nepieciešamo apdares materiālu daudzuma aprēķinus un izstrādāt apdares materiālu specifikācijas interjera projektam - Metodes: diskusija, eksāmens Kritēriji: precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums Spēj, izmantojot interjera tekstila un ādas izstrādājumu kursā apgūtos teorētiskos pamatus un iemantotās prasmes, praktiski risināt profesionālus uzdevumus - izstrādāt skiču projektus, realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnoloģijas un citas mūsdienu tehnoloģijas, prot plānot un īstenot radošas idejas interjera dizaina jomā - Metode: praktiskie darbi Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - praktisko darbu tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte Spēj izprast interjera dizaina vērtību kritērijus estētiskā, etniskā, kultūrvēsturiskā kontekstā, sistematizēt un saglabāt uzkrāto informāciju par interjera tekstila un ādas izstrādājumiem, brīvi orientēties to daudzveidīgajā klāstā mūsdienās - Metodes: eksāmens, semināru prezentācijas Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - literatūras un avotu analīzes prasmes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība lekcijās, aktivitāte semināros, grupu un pāru darbos, to prezentācijās, diskusijās un praktiskajās nodarbībās, mācību ekskursijās - 30%
Patstāvīgie darbi - 50% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|