| Kods | RA0408 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Maketēšanas tehnoloģijas interjeram un izstrādājumiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Inese Dundure, Ritvars Rēvalds, Antons Pacejs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa 1. daļa sniedz studentiem praktiskas iemaņas telpas modelēšanā, telpas prototipu veidošanā, sniedz priekšstatu par dažādu materiālu un darba rīku pielietošanas iespējām priekšmetiskās vides attēlošanai maketā un prasmes strādāt mērogā. . Studiju kursa 2. daļa sniedz studentiem zināšanas par maketēšanas tehnoloģijām un interjera elementu izveidi, izmantojot lāzerapstrādes sistēmu. Studiju kursā studējošie iegūst zināšanas 3D un 2D modelēšanas programmu lietošanā, ņemot vērā lāzerapstrādes principus un paņēmienus, kā arī attīsta prasmes maketēšanā un interjera elementu izstrādājumu izveidē. Studiju kurss sniedz zināšanas arī par 3D modelēšanas programmatūras izmantošanu 3D modeļu sagatavošanai drukāšanai, kā arī drukāto detaļu pēcapstrādi. Studenti attīsta prasmes un kompetenci par 3D drukas izmantošanu projektēšanas procesā, piemēram, prototipēšanu, modeļu izgatavošanu un mazo sēriju ražošanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa 1. daļas mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par telpas modelēšanu, priekšstatu par telpiskās vides attēlošanu maketā, praktiskas iemaņas telpas maketa izveidē. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par telpas maketēšanas veidiem; - attīstīt prasmes telpas maketēšanā; - attīstīt spēju izveidot pasūtītāja prasībām atbilstošu un vizuāli pievilcīgu maketu. Studiju kursa 2. daļas mērķis ir sniegt pamatzināšanas un praktiskās iemaņas maketēšanas tehnoloģijās un interjera elementu izstrādājumu izveidē, izmantojot lāzerapstrādes sistēmu, kā arī sniegt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai efektīvi izmantotu 3D drukas tehnoloģiju interjera telpu un produktu modeļu maketēšana. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par 3D un 2D modelēšanas programmu lietošanu, lāzerapstrādes principiem un paņēmieniem; - sniegt praktiskas iemaņas maketēšanā un interjera elementu izstrādājumu izveidē ar lazertehnoloģijām; - attīstīt prasmes 3D drukas tehnoloģiju lietošanā, īstenojot savas radošās idejas; - attīstīt sadarbības prasmes ar citiem kursa dalībniekiem un lektoriem, lai kopīgi sasniegtu vēlamos rezultātus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. daļa
Izprot telpas un priekšmetiskās vides attēlošanas paņēmienus maketā un maketa veidošanā pielietoto materiālu īpašības. - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, diskusijas.
Kritēriji: komunikācijas prasmes un spēja argumentēti raksturot paņēmienu un materiālu piemērotību maketēšanā. 2. daļa Orientējas maketēšanas tehnoloģijās interjera elementu izstrādājumu izveidei, tostarp lāzerapstrādes principos un parametru optimizēšanā. - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, diskusijas. Kritēriji: komunikācijas prasmes un spēja argumentēti raksturot paņēmienu un materiālu piemērotību maketēšanā. Pārzina dažādus materiālus, kurus var izmantot maketēšanas procesā, to īpašības, mijiedarbību ar lāzeru, kā arī pārzina materiālu piegādātājus un piegādes iespējas. - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, diskusijas. Kritēriji: komunikācijas prasmes un spēja argumentēti raksturot paņēmienu un materiālu piemērotību maketēšanā. Orientējas standartos un prasībās, kas attiecas uz maketēšanas tehnoloģijām un interjera elementu izstrādājumu izveidi. - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, diskusijas. Kritēriji: komunikācijas prasmes un spēja argumentēti raksturot paņēmienu un materiālu piemērotību maketēšanā. Pārzina dažādas metodes un pieejas maketēšanas procesā un maketu uzlabošanā, izmantojot izmēģinājumu un kļūdu procesu. - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, diskusijas. Kritēriji: komunikācijas prasmes un spēja argumentēti raksturot paņēmienu un materiālu piemērotību maketēšanā. Prasmes 1. daļa Spēj parādīt praktiskās iemaņas maketēšanā, strādāt precīzi, kvalitatīvi veicot darbus atbilstoši interjera dizaina projektam. - Metodes: praktiskais darbs maketēšanā Kritēriji: darba precizitāte un atbilstība uzdevuma prasībām 2. daļa Spēj veikt 3D un 2D modelēšanu, izmantojot attiecīgās programmas (piemēram, AutoCAD, SketchUp, Blender, Fusion 360, SolidWorks, Inkscape utt.). - Metodes: praktiskais darbs maketēšanā Kritēriji: darba precizitāte un atbilstība uzdevuma prasībām Prot maketēt ar lāzersistēmu, izmantojot attiecīgos aprīkojumus un programmatūru, kā arī izprot lāzeriekārtas potenciālu, izmantojot to interjera elementu vai maketu izveidē. - Metodes: praktiskais darbs maketēšanā Kritēriji: darba precizitāte un atbilstība uzdevuma prasībām Prot novērtēt un uzlabot radītos produktus vairākās iterācijās, izmantojot radīšanas un apstrādes pieredzi. - Metodes: praktiskais darbs maketēšanā Kritēriji: darba precizitāte un atbilstība uzdevuma prasībām Prot vizualizēt produktu risinājumu skices, maketus un paraugus, izmantot 3D printēšanas tehnoloģijas maketēšanai un mazo sēriju ražošanai. - Metodes: praktiskais darbs maketēšanā Kritēriji: darba precizitāte un atbilstība uzdevuma prasībām Kompetence 1. daļa Spēj pamatot savu radošo ideju atbilstoši uzdevumam, radoši izpausties, strādāt patstāvīgi un komandā, sadarbojoties ar citiem kursa dalībniekiem. - Metodes: prezentācija, ieskaite Kritēriji: darba izpildes precizitāte, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas prasmes 2. daļa Spēj pielietot radīto produktu izstrādē un maketēšanā standartus un prasības, kas attiecas uz maketēšanas tehnoloģijām un interjera elementu izstrādājumu izveidi. - Metodes: prezentācija, ieskaite Kritēriji: darba izpildes precizitāte, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas prasmes Izprot un pielieto izstrādes procesā un produktu uzlabošanā dažādās metodes un pieejas, izmantojot radīšanas un apstrādes pieredzi. - Metodes: prezentācija, ieskaite Kritēriji: darba izpildes precizitāte, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas prasmes Spēj analizēt un novērtēt radīto produktu atbilstību standartiem un prasībām, kā arī pielāgot tos atbilstoši nepieciešamībai. - Metodes: prezentācija, ieskaite Kritēriji: darba izpildes precizitāte, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas prasmes Spēj projektēt interjera objektus, izprast atšķirības dažādu sarežģītības pakāpju sērijveida un unikālo dizaina objektu projektēšanā, projektu dokumentācijas izstrādē, ražotāja īpatnībām pieskaņota grafiskā materiāla izveidē. - Metodes: prezentācija, ieskaite Kritēriji: darba izpildes precizitāte, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas prasmes Spēj izstrādāt produktu un to kolekciju vai sēriju konceptuālo risinājumu skices un vizualizācijas, kā arī organizēt un veikt maketu un paraugu izgatavošanu. - Metodes: prezentācija, ieskaite Kritēriji: darba izpildes precizitāte, radošums un oriģinalitāte, prezentācijas prasmes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulārs darbs semestra laikā: dalība un aktivitāte lekcijās, semināros, diskusijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Patstāvīgā darba izpilde: semināru prezentācijas, praktisko darbu atbilstība uzdevumam, oriģinalitāte, tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. - 30% Ieskaite/eksāmens un praktisko darbu prezentēšana. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||