Kods | RA0407 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Interjera stilu mijiedarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Apele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa laikā studenti iegūst padziļinātu izpratni par interjera stilu vēsturi, apgūstot prasmi orientēties stilu attīstības likumsakarībās un to daudzveidībā mūsdienu kontekstā, vienlaikus izprotot šo tendenču vēsturisko fonu.. Studenti iepazīstas ar nozīmīgākajiem 20. un 21. gadsimta interjera stiliem un virzieniem, to periodizāciju un savstarpējām kopsakarībām. Tiek attīstītas spējas analītiski izvērtēt stilistiskās attīstības posmus un to ietekmi uz laikmetīgo interjeru.. Kursa ietvaros studenti mācās pielietot iegūtās zināšanas stilistiski pamatotu interjera risinājumu izstrādē. Tāpat tiek nostiprināta prasme argumentēti pamatot mākslas, dizaina un arhitektūras vēsturisko un teorētisko zināšanu nozīmi interjera stilu pētniecībā, kas ir būtiska profesionālajā darbībā interjera dizaina nozarē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par interjera stilu vēsturi, īpašu uzmanību pievēršot 20. un 21. gadsimta interjera stilu attīstībai un to nozīmei laikmetīgajā dizainā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar interjera stilu periodizāciju un to savstarpējām kopsakarībām. 2. Attīstīt spēju orientēties interjera stilu daudzveidībā un izprast mūsdienu stilistiskās tendences. 3. Veicināt prasmi pielietot iegūtās zināšanas stilistiski pamatotu interjera risinājumu izstrādē. 4. Stimulēt izpratni un prasmi argumentēti pamatot mākslas, dizaina un arhitektūras zināšanu nozīmi interjera stilu pētniecībā, akcentējot to būtiskumu profesionālajā darbībā interjera dizaina jomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Pārzina un prot raksturot 20. un 21.gs. stilus, virzienus un interjera stilistiskās tendences mūsdienās. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas, eksāmens.
Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas un prezentēšanas prasmes. Prasmes Prot iegūt, atlasīt, apstrādāt un analizēt informāciju interjera stilistikas jomā, izmantot jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus. - Metodes: referāts. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - literatūras un avotu analīzes prasmes. Prot argumentēt savu viedokli, tajā skaitā patstāvīgi virzīt savu tālāko izglītību profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - Metodes: grupu darbs semināros, semināru prezentācijas. Kritēriji: prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze. Prot izvērtēt un izmantot interjera dizainera profesionālajā jomā dažādas metodikas un praktiskas pieejas, parādīt interjera dizainera profesijas teoriju, metodiku un uzskatu izpratni. - Metodes: grupu darbs semināros, semināru prezentācijas, eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze. Kompetence Spēj, izmantojot interjera silu kursā apgūtos teorētiskos pamatus un iemantotās prasmes, praktiski risināt profesionālus uzdevumus - izstrādāt skiču projektus, realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnoloģijas un citas mūsdienu tehnoloģijas, prot plānot un īstenot radošas idejas interjera dizaina jomā. - Metodes: praktiskie darbi. Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - praktisko darbu tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. Spēj izprast interjera dizaina vērtību kritērijus estētiskā, etniskā, kultūrvēsturiskā kontekstā, sistematizēt un saglabāt uzkrāto informāciju par interjera stiliem, brīvi orientēties vēsturisko, mūsdienu un eklektisko stilu daudzveidībā un pielietot vides novērtēšanas metodes un pārveidošanas principus tieši stilistiskajā nozīmē. - Metodes: eksāmens. Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze. Spēj radoši izpausties, strādāt patstāvīgi un komandā sadarbojoties ar citiem. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas, praktiskie darbi, eksāmens. Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze, praktisko darbu tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Regulārs darbs semestra laikā: dalība un aktivitāte lekcijās, semināros, grupu un pāru darbos, diskusijās un praktiskajās nodarbībās, mācību ekskursijās, RTU RA rīkotajos pasākumos. Semināri, mācību ekskursijas, pasākumi. - 30%
2. Patstāvīgā darba izpilde: praktisko darbu atbilstība uzdevumam, oriģinalitāte, tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. Literatūras avotu analīze. Starpskate, referāta prezentācija. - 30% 3. Eksāmena prezentācija un praktisko darbu eksponēšana skatei. Eksāmens, skate. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas mākslas un dizaina vēsturē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|