Kods | RA0405 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Interjera projektēšana un ergonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aina Strode | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūst prasmes ģenerēt privātā un sabiedriskā interjera projekta izstrādes idejas, konceptuāli izprast to loģikas un ergonomikas nozīmi idejas realizēšanā; vizualizēt interjera objektus, izmantojot arhitektūras grafikas paņēmienus (skices, rasējumi); prezentēt projekta koncepciju, pamatojot tā funkcionālo un estētisko atbilstību pasūtītāja vēlmēm.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis - iepazīt ergonomikas pamatus, apgūt vides objektu, interjera projektēšanu, atbilstoši tehniskās grafikas standartiem, estētiskajām, tehniskajām kvalitātēm, drošības un ergonomiskajām prasībām. Uzdevumi: - apgūt prasmes veikt interjera projekta konceptuālā modeļa, objekta funkcionālās shēmas izstrādi, izmantojot ergonomikas principus telpu iekārtojumā. - apgūt kompetenci analizēt interjera dizaina izstrādes iespējas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un vērtības, mērķauditorijas ieradumus un vajadzības, kā arī telpas tehniskos rādītājus, pieņemt lēmumus interjera dizaina problēmu risinājumos, tos argumentēti pamatot, aizstāvēt savu viedokli. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Pārzina funkcionālas un augstvērtīgi estētiskas telpiskās vides ergonomiskos iekārtojuma principus.
- Zina telpas veidošanas iespējas, izvērtējot nesošo būvkonstrukciju un inženierkomunikāciju izvietojumu, novērtēt telpas pārveides iespēju robežu interjera projekta izstrādē. - Prezentācija
Seminārs
Diskusija Prasmes - Spēj veikt interjera projekta konceptuālā modeļa izveidi, objekta funkcionālās shēmas izstrādi, telpisku objektu un interjera izstrādājumu projektēšanu, projekta prezentāciju. - Grafiskie darbi Prezentācija Kompetence - Spēj analizēt interjera dizaina izstrādes iespējas, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un vērtības, mērķauditorijas ieradumus un vajadzības, kā arī telpas tehniskos rādītājus, pieņemt lēmumus interjera dizaina problēmu risinājumos, tos argumentēti pamatot, aizstāvēt savu viedokli. - Izprot savstarpēji saistīto darba procesu izpildes secību un to racionālu organizāciju. - Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grafiskie darbi - mēbeļu ergonomika
Prezentācija - ergonomikas veidi.
Ieskaite - prezentācija - Konceptuālais dzīvokļa interjera projekts, ergonomiskie parametri - 50%
Prezentācijas par sabiedrisko interjeru veidu ergonomisko izpēti Eksāmens - Sabiedriskā interjera konceptuālā projekta aizstāvēšana (prezentācija) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Interjera arhitektūras grafikas prasmes (skices, rasējumi) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|