Kods | RA0401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Diplomprojekta izstrādes prasības interjera dizainera specilitātē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Apele, Aina Strode | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz izpratni par diplomprojekta izstrādes procesa posmiem interjera dizainera specialitātē. Tas ietver idejas koncepcijas attīstību, funkcionāla un estētiska telpu risinājuma veidošanu, kā arī projekta tehnisko dokumentāciju un vizuālo prezentāciju. Kursā studenti apgūst prasmes analizēt telpas lietojumu, izvēlēties piemērotus materiālus un risināt dizaina uzdevumus atbilstoši klienta vajadzībām. Uzsvars tiek likts uz profesionālas pieejas pielietojumu, ievērojot nozares standartus un prasības. Noslēgumā tiek izstrādāts pilnvērtīgs dizaina projekts ar visām nepieciešamajām sastāvdaļām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mēķis ir sagatavot studentus patstāvīgai, profesionālai diplomprojekta izstrādei interjera dizaina jomā, attīstot prasmes idejas konceptualizācijā, telpu plānošanā, tehniskajā noformēšanā un dizaina prezentācijā, ievērojot nozares standartus un lietotāja vajadzības. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt diplomprojekta izstrādes struktūru un metodoloģiju, ietverot koncepcijas izveidi, telpu funkcionālo analīzi un dizaina procesa posmus. 2. Attīstīt prasmes sagatavot tehnisko dokumentāciju, tajā skaitā plānojumu, griezumus, apdares materiālu specifikācijas un aprīkojuma izvietojumu. 3. Pilnveidot spēju izstrādāt vizuālu prezentāciju, izmantojot skices, rasējumus, 3D vizualizācijas un citus noformējuma elementus. 4. Veidot argumentētu dizaina risinājumu pamatojumu, balstoties uz funkcionālajām prasībām, estētiku, ergonomiku un ilgtspējīgiem principiem. 5. Sagatavot projekta aizstāvēšanai nepieciešamos materiālus, kā arī trenēt prezentācijas prasmes profesionālā un akadēmiskā vidē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Studenti pārzina diplomprojekta izstrādes struktūru, prasības un noformēšanas standartus interjera dizaina jomā. - Metodes: tests vai teorētisks pārbaudījums, mutiska pārbaude vai diskusija.
Kritēriji: spēja precīzi nosaukt un izskaidrot projekta sastāvdaļas, zināšanas par noformēšanas standartiem (mērogi, apzīmējumi u.c.),
izpratne par diplomprojekta struktūru un satura loģiku. Studenti izprot funkcionālo zonējumu, estētiskos principus un materiālu pielietojumu interjera projektēšanā. - Metodes: uzdevumu analīze, diskusija, semināra darbs vai starpposma atskaite. Kritēriji: spēja pamatot telpu sadalījumu un zonējumu konkrētā projektā, atbilstošu materiālu un apdares risinājumu izvēle, estētisko un ergonomisko principu pielietojums praksē. Prasmes. Spēj izstrādāt pilnvērtīgu interjera dizaina projektu, ietverot koncepcijas attīstību, tehnisko dokumentāciju un vizualizāciju. - Metodes: projekta gala vērtējums (tehniskā dokumentācija, vizualizācijas, grafiskais noformējums). Kritēriji: idejas un koncepcijas skaidrība un atbilstība uzdevumam, tehnisko rasējumu kvalitāte un precizitāte, vizuālās prezentācijas kvalitāte (3D attēli, maketi, kolāžas u.c.). Spēj sagatavot un noformēt paskaidrojuma rakstu, argumentēt dizaina izvēles un profesionāli prezentēt savu darbu. - Metodes: paskaidrojuma raksta izvērtējums un mutiskā prezentācija. Kritēriji: strukturēts, loģisks, skaidri uzrakstīts paskaidrojuma teksts, argumentēta risinājumu izvēle, saistība ar mērķi un uzdevumiem, pārliecinoša un profesionāla darba aizstāvēšana. Kompetence. Spēj patstāvīgi plānot un organizēt diplomprojekta izstrādes procesu, ievērojot termiņus un kvalitātes prasības. - Metodes: procesa dokumentācija, starpposma pārbaudes, konsultāciju apmeklējums. Kritēriji: darba izpildes regularitāte un kvalitāte starpposmos, spēja ievērot termiņus un patstāvīgi risināt problēmas, atsaucība uz korekcijām un docētāju ieteikumiem. Demonstrē atbildīgu un profesionālu attieksmi pret dizaina risinājumu izstrādi, ņemot vērā lietotāja vajadzības un vides aspektus. - Metodes: projekta analīze un refleksija. Kritēriji: risinājumu atbilstība mērķauditorijas vajadzībām, ilgtspējīgu, videi draudzīgu un ētisku risinājumu integrācija projektā, pašrefleksija par darba kvalitāti un profesionālo attīstību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starpposma uzdevumu un patstāvīgā darba vērtējums.
Uzdevumi, kas saistīti ar koncepcijas izstrādi, plānojuma risinājumu, materiālu izvēli, vizualizācijām;
Darba gaita, termiņu ievērošana, konsultāciju apmeklējums. - 30%
Paskaidrojuma raksts (teorija) un tehniskā dokumentācija. Strukturēts teksts, argumentēti risinājumi, valodas kvalitāte; Tehniskie rasējumi, plāni, griezumi, specifikācijas. - 30% Projekta gala prezentācija un aizstāvēšana. Profesionāla vizuālā prezentācija (plāni, vizualizācijas, maketi, produkta prototips); Prasme prezentēt darbu, atbildēt uz jautājumiem, pamatot savas izvēles; Kopējais dizaina kvalitātes līmenis un atbilstība uzdevuma prasībām. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Interjera projektēšanas pamati: telpu plānošanas principi, funkcionālās zonēšanas un ergonomikas pamatlikumi, kompozīcija un dizaina estētika – spēja veidot vizuāli sabalansētus un konceptuāli pamatotus risinājumus, materiālu un apdares tehnoloģijas – zināšanas par apdares materiālu īpašībām, to pielietojumu un savietojamību interjerā, projektēšanas dokumentācijas sagatavošana – rasēšanas prasmes, tehnisko plānu un specifikāciju veidošana; digitālās prasmes – darbs ar graf. projektēš. progr. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|