| Kods | RA0400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Arhitektūras pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aina Strode | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā tiek gūtas zināšanas par ēku tipoloģiju, kontekstā ar telpu funkcionālo sakarību veidošanas pamatprincipiem kultūrvēsturiskā diskursā; tiek sekmēta studentu izpratne par ēkas konstrukciju nozīmi un lomu to realizācijā. Tiek apgūtas zināšanas un gūta izpratne par arhitektūras materiālajām un mākslas vērtībām, tās galvenajiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem; tiek iepazīts arhitektūras objekta realizācijas process no projekta dokumentācijas sagatavošanas līdz objekta nodošanai ekspluatācijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis - veicināt studentu izpratni par arhitektoniskās telpas un interjera funkcionāli konstruktīvajiem elementiem, ēku tipoloģiju. Uzdevumi: - nodrošināt zināšanu apguvi par arhitektūras attīstības tendencēm, projekta izstrādes metodoloģiju, projekta sastāvdaļām. - nodrošināt iespējas izprast un analizēt arhitektūras un interjera dizaina jēdzienus, teorijas un kritērijus projekta novērtēšanā - iespējas veikt kompleksu, ar dzīvojamās, sabiedriskās un multifunkcionālās vides projektēšanu un dizainu saistītu izpēti un analīzi - izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes mākslā, arhitektūrā, dizainā, interjera dizainā un radniecīgo nozaru teorijā, nodrošināt iespējas plānot un īstenot funkcionālas un augstvērtīgi estētiskas telpiskās vides projektēšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
par arhitektūras vēsturiskās un mūsdienu attīstības tendencēm, projekta izstrādes metodoloģiju, projekta sastāvdaļām. - Tests. Kritērijs: zina projekta sastāvdaļas Prasmes: Spēj izprast un analizēt arhitektūras un interjera dizaina jēdzienus, teorijas un kritērijus projekta novērtēšanā Spēj analizēt un pielietot universālā dizaina principus - Tests. Kritērijs: Zina universālā dizaina principus. Prezentācija: Kritērijs: arhitektūras elementu identificēšana un definēšana Spēj veikt kompleksu, ar dzīvojamās, sabiedriskās un multifunkcionālās vides projektēšanu un dizainu saistītu izpēti un analīzi - Prezentācija. Kritērijs: pilsētvides atbilstoša izvērtēšana Kompetence: Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes mākslā, arhitektūrā, dizainā, interjera dizainā un radniecīgo nozaru teorijā, spēj plānot un īstenot funkcionālas un augstvērtīgi estētiskas telpiskās vides projektēšanu; - Praktiskais darbs. Kritērijs: izstrādāts vides dizaina konceptuālais priekšlikums Spēj patstāvīgi pielietot zināšanas, lai veiktu pētniecību mākslas un dizaina darbības jomā - Seminārs. Prezentācija. Kritērijs: arhitektūras aktualitāšu analīze |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izpilde un to prezentācijas - 70%
Eksāmens – tests - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||