| Kods | RA0394 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Studiju darbs ar projektu daļu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska, Diāna Apele, Aina Strode, Ilze Bodža, Natālija Brokāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss vērsts uz studentu zināšanu sistematizēšanu, nostiprināšanu un padziļināšanu mākslas, produktu dizaina, interjera dizaina un speciālo datortehnoloģiju jomā, uzsverot šo zināšanu pielietojumu praktisku problēmu risināšanā. Kursa laikā studenti pilnveidos prasmes patstāvīgi strādāt ar dažādiem informācijas avotiem – izvēlēties, analizēt, sistematizēt un apkopot literatūru un citus materiālus, kas saistīti ar konkrēto izpētes tēmu.. Būtiska loma kursā tiek piešķirta pētniecisko metožu apguvei un to pielietošanai konkrētas problēmas izpētē, attīstot prasmes formulēt pētnieciskos jautājumus, atlasīt un analizēt datus, kā arī pamatot iegūtos secinājumus. Kursa rezultātā studenti, izstrādājot studiju darba projekta daļu, integrēs teorētiskās zināšanas praktiskajā izpētē un dizaina produkta maketa/prototipa realizācijā, demonstrējot analītisko domāšanu, radošu pieeju un pētniecisko kompetenci.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt studentu pētniecisko, analītisko un praktisko kompetences interjera dizaina jomā, veicinot spēju patstāvīgi analizēt informāciju, argumentēti formulēt viedokli un pielietot dažādas dizaina pieejas, risinot profesionālus uzdevumus, integrējot teorētiskās zināšanas, pētniecību un radošo darbību interjera elementu un izstrādājumu dizaina jomā. Uzdevumi 1. Attīstīt spēju patstāvīgi pielietot pētnieciskās metodes, lai iegūtu, atlasītu, analizētu un apstrādātu informāciju par interjera dizaina elementiem/ izstrādājumiem, izmantojot jaunākos nozares pētījumus un sasniegumus. 2. Attīstīt spēju sistematizēt un strukturēt savas zināšanas, izvēloties izpētei piemērotus interjera dizaina elementu risinājumus, virzīt savu profesionālo attīstību. 3. Attīstīt spēju formulēt un argumentēt savu viedokli, skaidrojot dizaina risinājumu izvēli un pamatojumu, balstoties uz teorētiskiem un praktiskiem apsvērumiem. 4. Attīstīt spēju izstrādāt praktisku projektu, risinot pētniecisku uzdevumu, veidojot skiču projektu un realizējot idejas, izmantojot datortehnoloģijas un citus rīkus. 5. Attīstīt spēju analizēt interjera dizaina elementa/izstrādājuma vērtību kritērijus, izprast estētisko un kultūrvēsturisko kontekstu, spējot sistematizēt informāciju par interjera elementu/izstrādājumu. 6. Attīstīt spēju radoši darboties un sadarboties komandā, strādāt patstāvīgi un kopā ar citiem, īstenojot inovatīvas un kvalitatīvas idejas interjera dizaina projektā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Pārzina izvēlētās profesionālās specializācijas teorētiskos un praktiskos jautājumos jauna interjera elementa/ izstrādājuma esošās situācijas izpētes, novērtēšanas, analīzes, koncepcijas izstrādes pamatprincipus un metodes.
2. Pārzina interjera elementu/izstrādājumu projektēšanas procesus un metodes, iekļaujot tos funkcionālā un estētiskā telpiskā vidē. - 1. Teorētiski pētnieciskā daļa.
2. Patstāvīgais praktiskais darbs.
3. Projekta vizuālās prezentācijas materiāli, tai skaitā – makets vai interjera dizaina elements/izstrādājums.
4. Prezentācija.
Kritēriji:
• pētnieciskā darba kvalitāte,
• praktiskā risinājuma atbilstība,
• vizuālās un tehniskās kvalitātes līmenis,
• spēja pamatot lēmumus,
• prezentācijas prasme un argumentācija. Prasmes 1. Prot ar pētnieciskā darba metodēm iegūt, atlasīt, apstrādāt un analizēt informāciju interjera elementu/izstrādājumu dizaina jomā, izmantot jaunākos pētījumus un nozares sasniegumus. 2. Prot, pamatojoties uz formulēto problēmu, veikt izpēti, izstrādāt koncepciju, izvēlēties problēmas risinājumam atbilstošus elementus/izstrādājumu telpai, strukturējot savas zināšanas interjera dizainā jomā. 3. Prot izvērtēt un izmantot interjera elementa/izstrādājuma prototipa izstrādē atbilstošas metodes un praktiskas pieejas, parādīt teorijas pārnesi praksē. 4. Prot sadarboties un iesaistīt izpētes un prototipa izstrādes posmos lietotājus un ieinteresētās puses. - 1. Teorētiski pētnieciskā daļa. 2. Patstāvīgais praktiskais darbs. 3. Projekta vizuālās prezentācijas materiāli, tai skaitā – makets vai interjera dizaina elements/izstrādājums. 4. Prezentācija. Kritēriji: • pētnieciskā darba kvalitāte, • praktiskā risinājuma atbilstība, • vizuālās un tehniskās kvalitātes līmenis, • spēja pamatot lēmumus, • prezentācijas prasme un argumentācija. Kompetence 1. Spēj, izmantojot studiju darba izstrādes laikā apgūtos teorētiskos pamatus un iemantotās prasmes, praktiski risināt profesionālus uzdevumus - izstrādāt skiču projektus, realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot datortehnoloģijas un citas mūsdienu tehnoloģijas, prot plānot un īstenot radošas idejas interjera elementu/izstrādājumu dizaina jomā, prot formulēt un argumentēt savu viedokli. 2. Spēj izprast interjera dizaina vērtību kritērijus estētiskā, etniskā, kultūrvēsturiskā kontekstā, sistematizēt uzkrāto informāciju par interjera elementiem/ izstrādājumiem, brīvi orientēties to daudzveidīgajā klāstā mūsdienās. 3. Spēj radoši izpausties, strādāt patstāvīgi un komandā, sadarbojoties ar citiem, tajā skaitā patstāvīgi virzīt savu tālāko izglītību profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - 1.Teorētiski pētnieciskā daļa. 2. Patstāvīgais praktiskais darbs. 3. Projekta vizuālās prezentācijas materiāli, tai skaitā – makets vai interjera dizaina elements/izstrādājums. 4. Prezentācija. Kritēriji: • pētnieciskā darba kvalitāte, • praktiskā risinājuma atbilstība, • vizuālās un tehniskās kvalitātes līmenis, • spēja pamatot lēmumus, • prezentācijas prasme un argumentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulārs konsultāciju apmeklējums un plānoto uzdevumu izpilde (t.sk.starpvērtējums). Patstāvīgais praktiskais darbs - 20%
Teorētiski pētnieciskā daļa - 20% Projekta vizuālās prezentācijas materiāli, tai skaitā – makets vai interjera dizaina elements/izstrādājums - 40% Prezentācija – studiju darba aizstāvēšana, diferencēta ieskaite - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Sekmīgi apgūti dizaina pamatprincipi, dizaina pētniecības pamati un citi nozares studiju kursi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||