Kods | RA0393 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Telpas uztveres psiholoģija un koloristika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Apele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti iepazīstas ar telpas uztveres psiholoģiju, telpu veidojošajiem elementiem un to savstarpējām likumsakarībām. Kursa laikā studenti apgūst prasmes radoši, funkcionāli un estētiski pamatoti veidot telpas kompozīciju, kā arī pielietot dažādas krāsu saskaņošanas metodes. Tiek sniegtas zināšanas par apkārtējās vides kompleksās uztveres principiem iekštelpās, veidojot izpratni par psihisko procesu nozīmi interjera vizuālā tēla uztverē. Studenti apgūst arī vides novērtēšanas metodes, lai spētu pielietot telpas pārveides pamatprincipus praktiskā darbā. Kursa laikā tiek attīstītas prasmes analizēt gaismas, krāsas, skaņas, tektilo psiholoģisko ietekmi uz cilvēka pašsajūtu dažādās telpiskās situācijās. Praktiskajās nodarbībās studenti iemanto iemaņas izmantot mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un apgūst telpas uztveres pamatprincipus, iepazīstoties ar dažādām telpas skiču izstrādes metodēm. Tāpat kursā tiek apgūtas teorētiskās zināšanas krāsu teorijā un to praktiskais pielietojums interjera dizainā, īpašu uzmanību pievēršot krāsu saskaņošanas paņēmieniem un tehnikām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par telpas veidojošo komponentu kopumu un to savstarpējām saistībām, attīstīt prasmes funkcionāli un estētiski pamatoti radīt telpas kompozīcijas, izprast psihisko procesu lomu interjera vizuālajā uztverē, kā arī apgūt teorētiskās zināšanas krāsu teorijā un iemantot praktiskās prasmes darbā ar krāsām dažādās tehnikās, veicinot radošo spēju, uztveres un iztēles attīstību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izprast telpas kompozīcijas pamatprincipus, analizējot telpas strukturālās un vizuālās sastāvdaļas, to savstarpējo mijiedarbību un funkcionālo nozīmi. 2. Attīstīt prasmes praktiski veidot interjera kompozīcijas, pielietojot estētiskos un funkcionālos principus dažādos dizaina uzdevumos. 3. Iepazīt un analizēt psiholoģiskos faktorus, kas ietekmē cilvēka uztveri un emocionālo reakciju uz telpas vizuālo veidolu. 4. Apgūt krāsu teorijas pamatprincipus un praktiski pielietot krāsas dažādās tehnikās, veidojot interjera risinājumus ar pārdomātu koloristiku. 5. Attīstīt radošo domāšanu, vizuālo uztveri un iztēli, risinot radošus uzdevumus un eksperimentējot ar dažādiem materiāliem un vizualizācijas metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Prot parādīt interjera dizaina specializācijai atbilstošās zināšanas un izpratni par telpas uztveres psiholoģiskajiem aspektiem, pārzina psihisko procesu nozīmi interjera vizuālā tēla uztverē. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas.
Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - argumentācijas un komunikācijas prasmes. Pārzina telpas veidojošo sastāvdaļu kopumu un savstarpējās sakarības, vides novērtēšanas metodes, krāsu teorijas likumsakarības. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas. Kritērijs: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas prasmes, praktiskie darbi. Prasmes Spēj iegūt, atlasīt un apstrādāt informāciju, izmantot jaunākos pētījumus un interjera dizaina nozares sasniegumus. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas, eksāmens/skate. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - literatūras analīzes un komunikācijas prasmes. Prot pielietot vides novērtēšanas metodes un pārveidošanas principus, praksē pielietot teorētiskās zināšanas krāsu teorijā. - Metodes: praktiskie darbi, starpskate. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - idejas oriģinalitāte, tēmas izpratne un simbolika, kompozīcija un vizuālais līdzsvars. Spēj izstrādāt skiču projektus, realizēt māksliniecisko ideju, izmantojot tradicionālās un datortehnoloģijas, kā arī citas mūsdienu tehnoloģijas. - Metodes: praktiskie darbi, starpskate. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - idejas oriģinalitāte, tēmas izpratne un simbolika, kompozīcija un vizuālais līdzsvars. Prot noformulēt un argumentēti pamatot savu viedokli, strādāt patstāvīgi un komandā sadarbojoties ar citiem, uzņemties atbildību par studiju darbības rezultātu kvalitāti un kvantitāti. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - prezentācija un atspoguļojums, komunikācijas prasmes. Kompetence Spēj demonstrēt ar interjera dizainera profesiju saistīto jaunradi, pētniecisku un izglītojošu darbu interjera dizaina nozarē. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, semināru prezentācijas, praktiskie darbi, eksāmens/skate. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - idejas oriģinalitāte, tēmas izpratne un simbolika, kompozīcija un vizuālais līdzsvars, materiālu pielietojums un tehnika, prezentācija un atspoguļojums. Spēj izvērtēt un analizēt gaismas, krāsas un skaņas psiholoģisko iedarbību uz cilvēka organismu dažādās telpiskās situācijās. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - analīzes prasmes. Prot strukturēt un analizēt iegūtās zināšanas telpas uztveres psiholoģijā un koloristikā, tajā skaitā patstāvīgi virzīt savu tālāko izglītību interjera dizainera profesionālās kvalifikācijas pilnveidei. - Metodes: pāru un grupu darbs semināros, mācību ekskursijas, semināru prezentācijas, eksāmens/skate. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - literatūras analīzes un komunikācijas prasmes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Regulārs darbs semestra laikā: dalība un aktivitāte lekcijās, semināros, grupu un pāru darbos, diskusijās un praktiskajās nodarbībās, starpsakatēs un skatē, mācību ekskursijās, RTU RA rīkotajos pasākumos. - 30%
2. Patstāvīgā darba izpilde: semināru prezentācijas, praktisko darbu atbilstība uzdevumam, oriģinalitāte, tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. - 30% 3. Eksāmens un praktisko darbu eksponēšana skatei. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|