Kods | RA0392 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vizuālās mākslas valoda un kompozīcija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Apele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar vizuālās mākslas klasifikāciju, mākslinieciskajiem izteiksmes līdzekļiem, kompozīcijas uzbūves pamatprincipiem, veidiem un to pielietošanas iespējām. Iegūtās zināšanas ļaus izprast kompozīciju kā radošas izpausmes nozīmīgu sastāvdaļu dizainera profesijā. Studenti kursā iegūs prasmes un iemantos iemaņas praksē pielietot mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas pamatprincipus, praktiski darbojoties attīstīs radošās spējas, uztveri un iztēli.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par dažādiem vizuālās mākslas veidiem un žanriem, attīstīt radošās spējas, uztveri un iztēli, praktiski apgūstot vispārējās kompozīcijas izteiksmes līdzekļus, pamatprincipus, veidus un spēju tos pielietot, risināt profesionālus uzdevumus mākslas un dizaina jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīt un analizēt vizuālās mākslas veidus un žanrus, apgūstot to vēsturisko attīstību, stilistiskās iezīmes un nozīmi mūsdienu kultūrā. 2. Attīstīt radošās domāšanas un vizuālās uztveres prasmes, izmantojot dažādas mākslinieciskās tehnikas un materiālus, veicinot individuālo izteiksmes veidu. 3. Praktiski apgūt kompozīcijas pamatprincipus un izteiksmes līdzekļus, veidojot radošus darbus ar pielietojumu mākslas un dizaina jomā. 4. Sekmēt spēju risināt profesionālus uzdevumus, integrējot iegūtās zināšanas un prasmes projektu izstrādē un vizuālās komunikācijas risinājumos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Formulē un izskaidro vizuālās mākslas jēdzienu un kompozīcijas likumsakarības, padziļināti attiecinot to uz produktu un interjera dizainera specializāciju. - Metodes: grupu darbs semināros, skate/eksāmens.
Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija. Orientējas vizuālās mākslas attīstības likumsakarībās vēsturiskā kontekstā, uzsverot produktu vai interjera specializācijai nepieciešamo dizaina, mākslas un saistīto nozaru svarīgāko jēdzienu, likumsakarību un aktualitāšu izpratni, dažādās profesionālās situācijās un vidē. - Metodes: pāru diskusijas, skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija. Pārzina vizuālās mākslas klasifikāciju, mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un to kompozīcijas kārtošanas pamatprincipus, īpašu vērību pievēršot produktu vai interjera dizaina specializācijai nepieciešamo svarīgāko jēdzienu, likumsakarību un aktualitāšu izpratnei dizaina un tehnoloģiju nozares attīstības aktuālo tendenču kontekstā. - Metodes: grupu darbs semināros, mācību ekskursijas, skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - prezentācijas un komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija. Prasmes Analizē laikmetīgās vizuālās mākslas attīstības tendences, cēloņus un ieguvumus un mērķtiecīgi lieto mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, kompozīcijas pamatprincipus un veidus dizaina ideju realizācijā uzsvaru liekot produktu vai interjera un izstrādājumu dizainera kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmeni. - Metodes: pāru diskusijas, praktiskie darbi, skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze, praktisko darbu tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. Iegūst, atlasa, apstrādā un analizē informāciju vizuālās mākslas jomā, izmanto jaunākos pētījumus un mākslas, dizaina un tehnoloģiju nozares sasniegumus. - Metodes: skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - literatūras analīzes prasmes. Strukturē savas zināšanas vizuālās mākslas jomā, tajā skaitā patstāvīgi virza savu tālāko izglītību produktu vai interjera un izstrādājumu dizainera kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmenī. - Metodes: skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze. Kompetence Spēj, izmantojot vizuālajā mākslā apgūtos teorētiskos pamatus un iemantotās prasmes mākslinieciskajā kompozīcijā, kritiski izvērtēt mākslas darba tapšanas procesus un analizēt citu mākslinieku radītos mākslas darbus, kā arī praktiski risināt profesionālus uzdevumus, plānot un īstenot radošas idejas mākslas un dizaina jomā, īpaši produktu vai interjera un izstrādājumu projektēšanas un ražošanas procesos. - Metodes: praktiskie darbi, mācību ekskursijas, starpskate, skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - loģiska argumentācija un analīze, praktisko darbu tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. Spēj novērtēt, analizēt, argumentēt un prezentēt iegūtās atziņas par kompozīcijas izteiksmes līdzekļiem un principiem saistībā ar produktu vai interjera un izstrādājumu projektēšanu, turpmāk izmantojot to lēmumu pieņemšanā profesionālas dizaina tehnoloģiju darbības nodrošināšanā. - Metodes: skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - loģiska argumentācija un analīze. Spēj, izmantojot vizuālās mākslas teorijas studijās apgūtos pamatus un iemantotās prasmes kompozīcijā, praktiski risināt profesionālus uzdevumus, prot plānot un īstenot radošas idejas dizaina tehnoloģiju jomā, produktu vai interjera un izstrādājumu specializācijā un spēj radoši izpausties, sadarbojoties piedalīties dizaina un tehnoloģiju nozaru atbilstošas jomas attīstībā. - Metodes: grupu darbs semināros, praktiskie darbi, skate/eksāmens. Kritēriji: uzdevumu izpilde atbilstoši prasībām - komunikācijas prasmes, loģiska argumentācija un analīze, praktisko darbu tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Regulārs darbs semestra laikā: dalība un aktivitāte lekcijās, semināros, grupu un pāru darbos, diskusijās un praktiskajās nodarbībās, starpsakatēs un skatē, mācību ekskursijās, RTU RA rīkotajos pasākumos. - 30%
2. Patstāvīgā darba izpilde: semināru prezentācijas, praktisko darbu atbilstība uzdevumam, oriģinalitāte, tehniskā un mākslinieciskā kvalitāte. - 30% 3. Eksāmens un praktisko darbu eksponēšana skatei. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|