Kods | RA0389 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība dizainā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aina Strode | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā paredzēts apgūt prasmes analizēt dizaina pētniecībā pastāvošās iespējas un ierobežojošos faktorus, izmantojot dizaina domāšanas procesa metodiku. Studenti apgūs prasmes datu ieguves, apstrādes un analīzes metožu izvēlē katra dizaina posma izstrādei. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis - apgūt pētnieciskās darbības praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas referātu, publikāciju sagatavošanā, studiju darba teorētiskā un empīriskā pētījuma izstrādei dizaina jomā. Uzdevumi: • Apgūt prasmi pielietot radošas domāšanas metodes, izmantot zinātniskās un profesionālās datu bāzes, izmantot informācijas meklēšanas, atlases un apkopošanas līdzekļus; • Apgūt prasmi patstāvīgi pielietot pētīšanas, datu apstrādes un analīzes, lietotāju ieradumu novērošanas metodes (kvantitatīvās: aptauja; kvalitatīvās: intervijas, fokusgrupas diskusija, ekspertu aptauja/intervija, lauka pētījums, gadījuma izpēte u.c.) un problēmu risināšanas prasmes; • Veicināt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
• Parāda padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni dizaina nozarē, kuras nodrošina pamatu radošai domāšanai un pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē (piem.: dizains-sociālās zinātnes (psiholoģija, pedagoģija u.c.); dizains-vadības zinātne; dizains-dabas zinātnes u.tml.)
• Pilnveido zināšanas, piedaloties pētniecības projektos, apmaiņas programmās, prakses programmu ietvaros nozares uzņēmumos. - Seminārs.
Diskusija.
Konference.
Kritērijs: pētījuma posmu izstrāde un prezentācija atbilstoši prasībām. Prasmes: • Patstāvīgi pielieto radošās domāšanas metodes un izmanto zinātniskās un profesionālās datu bāzes, izmanto informācijas meklēšanas, atlases un apkopošanas metodes • Izmanto pētīšanas, datu apstrādes un analīzes, lietotāju ieradumu novērošanas metodes (kvantitatīvās: aptauja; kvalitatīvās: intervijas, fokusgrupas diskusija, ekspertu aptauja/intervija, lauka pētījums, gadījumu izpēte u.c.) un problēmu risināšanas prasmes; • Analizē, vērtē un izmanto nozares zinātniskos un lietišķos pētījumus. • Parāda izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību - Seminārs. Diskusija. Studiju darbs. Eksāmens. Kritērijs: pētījuma posmu izstrāde un prezentācija atbilstoši prasībām. Kompetence: • Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, izvēlas problēmas pētījuma dizainu (metodes, to secība); • Pamato lēmumus, un, ja nepieciešams, veic papildus analīzi; • Integrē dažādu jomu zināšanas - Studiju darbs. Eksāmens. Kritērijs: pētījuma daļu atbilstoša izstrāde un prezentācija atbilstoši prasībām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Teorētiskās literatūras izpēte, pētījuma dizaina un studiju darba teorētiskās daļas izstrāde - 50%
Kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu izvēle un izmantošana studiju darba empīriskās daļas izstrādē - 40% Pētījuma prezentācija - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|