Kods | RA0384 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tēlotāja ģeometrija un inženiergrafika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inženiergrafika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aina Strode | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar teorētiskajiem pamatiem un metodēm trīsdimensiju objektu attēlošanai plaknē, rasējumu noformēšanu, atbilstoši spēkā esošajiem standartiem. Uzdevumu izpildes procesā tiek attīsta telpiskā domāšana. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Iegūt zināšanas par telpisku objektu attēlošanas teorētiskajiem jautājumiem tēlotājas ģeometrijas pamatzināšanu apjomā. Spēt zināšanas lietot praksē, veidojot detaļu un kotēto projekciju rasējumus; nodrošināt studentiem kompetenci orientēties grafiskās tehniskās dokumentācijas noformēšanas standartos, kas ļautu studentiem lasīt un noformēt rasējumus, atbilstoši spēkā esošajiem standartiem. Studiju kursā tiek nodrošināta spēja lasīt un noformēt kopskata, kopsalikuma un detaļu darba rasējumus, kā arī shēmas, tai skaitā, paša projektētiem izstrādājumiem vai objektiem. Zināšanas: 1. Zināšanas par dizaina un izstrādājumu veidiem un to grafisko noformējumu 2. Zināšanas par Latvijas Nacionālā standartizācijas un metroloģijas centra izstrādātajiem standartiem, ISO (International Organization for Standardization) standartiem atbilstošās ES tehniskās dokumentācijas normām, vienotas sistēmas ieviešanu tehniskās dokumentācijas noformēšanai. 3. Zināšanas par grafiskajām metodēm, paņēmieniem un instrumentiem tehniskā rasējuma izpildei. Prasmes: 1. Spēj projektēt jaunu produktu vai vides konceptuālos modeļus, ievērojot grafiskās dokumentācijas prasības, dažādās profesionālās un nestandarta situācijās 2. Spēj formulēt un komentēt izstrādātos grafiskos materiālus, atbilstoši nozares specifikai, risinot darba uzdevumus dizaina jomā. Kompetence 1. Spēj patstāvīgi atlasīt, novērtēt un izmantot nepieciešamos grafiskos attēlošanas paņēmienus, saistītus ar produktu vai interjera un izstrādājumu dizainu un ražošanu, izmantot tos lēmumu pieņemšanā, nozares uzņēmuma darbības nodrošināšanā, problēmu risināšanā. 2. Spēj kritiski vērtēt savu zināšanu un prasmju līmeni profesionālās specializācijas (apģērbu vai industriālā vai interjera un izstrādājumu dizaina) jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Zināšanas par dizaina un izstrādājumu veidiem un to grafisko noformējumu
2. Zināšanas par Latvijas Nacionālā standartizācijas un metroloģijas centra izstrādātajiem standartiem, ISO (International Organization for Standardization) standartiem atbilstošās ES tehniskās dokumentācijas normām, vienotas sistēmas ieviešanu tehniskās dokumentācijas noformēšanai.
3. Zināšanas par grafiskajām metodēm, paņēmieniem un instrumentiem tehniskā rasējuma izpildei. - Praktiskie darbi auditorijā, patstāvīgie/ grafiskie darbi, kontroldarbi. Kritērijs: izpilde un noformējums atbilst prasībām Prasmes 1. Spēj sadarboties ar citu profesionālo nozaru speciālistiem, izmantojot grafisko dokumentāciju, plānot, organizēt un veikt praktiskus uzdevumus, profesionālu darbību dizainera kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmenī. 2. Spēj projektēt jaunu produktu vai vides konceptuālos modeļus, ievērojot grafiskās dokumentācijas prasības, dažādās profesionālās un nestandarta situācijās 3. Spēj formulēt un komentēt izstrādātos grafiskos materiālus, atbilstoši nozares specifikai, risinot darba uzdevumus dizaina jomā. 4. Spēj patstāvīgi atlasīt, novērtēt un izmantot nepieciešamos grafiskos attēlošanas paņēmienus, saistītus ar produktu vai interjera un izstrādājumu dizainu un ražošanu, izmantot tos lēmumu pieņemšanā, nozares uzņēmuma darbības nodrošināšanā, problēmu risināšanā. 5. Spēj kritiski vērtēt savu zināšanu un prasmju līmeni profesionālās specializācijas (apģērbu vai industriālā vai interjera un izstrādājumu dizaina) jomā. - Praktiskie darbi auditorijā, patstāvīgie darbi, kontroldarbi. Kritērijs: izpilde un noformējums atbilst prasībām Kompetence 1. Spēj izvērtēt un pilnveidot savu un citu darbību, parādīt profesionālu pieeju, problēmu risināšanas prasmes, rast atbilstošus grafiskos risinājumus, lai veiktu pētniecisku vai dizaina darbību, kvalificētas profesionālas funkcijas. 2. Spēj formulēt, analītiski aprakstīt, analizēt un risināt profesionālus uzdevumus dizaina procesa nodrošināšanā 3. Spēj izvērtēt profesionālās darbības ietekmi plašākā sociālā kontekstā, parādīt izpratni par profesionālo ētiku dizainera profesijā. 4. Spēj piemērot noteiktai situācijai atbilstošos normatīvos dokumentus. - Praktiskie darbi auditorijā, patstāvīgie darbi, kontroldarbi. Kritērijs: izpilde un noformējums atbilst prasībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grafisko darbu izpilde un teorētiskais pamatojums - 50%
Ģeometrisko figūru maketu izstrāde - 10% Kontroldarbu izpilde - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|