Kods | RA0381 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā matemātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivars Vilkaste | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā? tiek sniegtas pamatzināšanas augstākajā matemātikā, veidotas un attīstītas prasmes risināt tipveida un praktiskos uzdevumus augstākajā matemātikā, kā arī nodrošināta studējošo kompetence izmantot matemātisko aparātu dizaina produktu izstrādes un ražošanas procesu aprakstīšanā un dizaina produktu ražošanas problēmu risināšanā.?. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: apgūt lineārās un vektoru algebras, kā arī matemātiskās analīzes pamatus, tai skaitā integrālrēķinus un to praktisko lietojumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanu līmenī:
- zina un prot analizēt savstarpēji saistītus skaidrojumus, simbolus un formulas un piemēro matemātiskus faktus, likumus, algoritmus un struktūras risinājuma meklēšanā (nozarē, jomā, profesijā). - Praktiskie un patstāvīgie uzdevumi
Eksāmens Prasmju līmenī: - prot veidot matemātiskas diagrammas, grafikus un konstrukcija ikdienas darbā; - prot variēt ar skaitļiem, grafiskiem un statistiskiem datiem un informāciju, algebriskām izteiksmēm un vienādojumiem un ģeometriskiem attēliem. - Praktiskie un patstāvīgie uzdevumi Eksāmens Kompetenču līmenī: - spēj izmantot matemātisko domāšanu, lai veiktu prognozes (nozarē, jomā, profesijā), nodrošinātu argumentu pamatojumus, pārbaudītu un salīdzinātu piedāvātos risinājumus; - spēj izvērtēt datos novēroto (vai piedāvāto) modeļu un likumsakarību nozīmes; - spēj analizēt funkcionālas sakarības starp matemātiskajiem lielumiem; - spēj shematizēt matemātiskai interpretācijai nepieciešamos elementus; - spēj veikt izejvielu un materiālu aprēķinus tehnoloģiskajam procesa racionālai norisei. - Praktiskie un patstāvīgie uzdevumi Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība un aktivitāte praktiskajās nodarbībās. - 10%
Patstāvīgais darbs. - 10% Kontroldarbu vērtējums. - 30% Eksāmena novērtējums. Noslēguma pārbaudījuma prasības: Ir izpildīti un ieskaitīti četri kontroldarbi auditorijā, ir izpildīti un ieskaitīti divi individuālie mājas patstāvīgie darbi, ir izpildīts noslēguma darbs par kursu. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī, vidējā izglītība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|