Kods | RA0380 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads interjera dizainera speciālitātē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Dundure | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz vispārēju priekšstatu par interjera dizainera profesionālās darbības būtību, par interjerista darba racionālu organizāciju un saskarsmi ar klientu. Studenti gūst sapratni par interjera dizaina saikni ar arhitektonisko vidi, iepazīstas ar nosacījumiem un likumiem, kas jāievēro, veidojot interjera dizainu vēsturiskās ēkās. Studējošie papildina zināšanas par senajās civilizācijās un kultūrās lietotiem materiāliem un apdares paņēmieniem mājokļa iekārtojumā un to saikni uz mūsdienām. Studiju kurss veicina prasmes radoši izpausties, pamatot un argumentēt savu ideju, strādājot individuāli vai grupā, prasmi prezentēt un izmantot profesionālo terminoloģiju interjera dizaina jomā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par interjera dizainera profesionālo darbību, sniedzot priekšstatu par pamatjēdzieniem un saskarsmes jomām, interjera dizaina projektēšanas gaitu. Studiju kursa uzdevumi: - veidot priekšstatu par interjera dizainera profesiju; - attīstīt telpisko uztveri un radošo iztēli; - attīstīt prasmes paust radošas idejas atbilstoši uzdevumam, argumentēt un prezentēt izdarīto; - attīstīt spēju strādāt patstāvīgi, analizēt un izdarīt secinājumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Izprot un spēj lietot kursā iepazītos pamatjēdzienus un terminus, pārzin interjera dizaina projekta tapšanas stadijas un saturu - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, mutiskie pārbaudījumi - atbildes uz jautājumiem par interjera dizaina projekta tapšanas stadijām.
Kritēriji: komunikācijas prasmes, spēja argumentēt viedokli un izklāstīt tēmu. Izprot arhitektūras un interjera dizaina mijiedarbību, kultūras mantojuma respektēšanu vēsturiskā ēkā. - Metodes: ikdienas darbs auditorijā, mutiskie pārbaudījumi - atbildes uz jautājumiem par interjera dizaina saikni ar kultūras mantojuma jomu. Kritēriji: komunikācijas prasmes, spēja argumentēt viedokli un izklāstīt tēmu. Prasmes Prot attēlot dizaina ideju skicēs un grafiskos zīmējumos. Spēj izvēlēties uzdevumam un savai radošajai idejai atbilstošus izteiksmes līdzekļus. - Metodes: praktiskais darbs - uzdevumi, kas attīsta radošo un dizaina domāšanu. Kritēriji: atbilstība uzdevumam, izpildījuma kvalitāte, radošums un prasme prezentēt. Kompetences Orientējas specializētajā literatūrā un citos resursos, prot iegūt, atlasīt un apstrādāt pieejamo informāciju. - Metodes: mājasdarbs. Kritēriji: argumentēts viedokļa izklāsts un prezentācijas prasmes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Regulārs darbs semestra laikā: dalība un aktivitāte lekcijās, grupu vai pāru darbos, mutiskajos pārbaudījumos un praktiskajās nodarbībās. - 30%
2. Patstāvīgā darba izpilde: prezentācijas, praktisko darbu atbilstība uzdevumam, radošums un ideju oriģinalitāte. - 30% 3. Ieskaite un praktisko darbu prezentēšana. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|