| Kods | RA0339 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Mehānika II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Andris Martinovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Students apgūst šādas mehānikas nodaļas: materiāla punkta modeļa, cieta ķermeņa modeļa, nepārtrauktas deformējamas vides modeļa, elastības teorijas, potenciālās enerģijas minimuma principa, aptuveno variāciju metožu un galīgo elementu metožu izmantošana mehānikas problēmu risināšanā, lietojot analītiskus aprēķinus un specializētas datorprogrammas (Comsol, MatLab u.c.).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Padziļināti izprast ķermeņu līdzsvara un kustības likumus, stiprības, stabilitātes un ilgizturības principus; iemācīties aprēķināt ķermeņu kustības raksturlielumus, spēkus un spēku momentus konstrukciju detaļās, noteikt uzdotai slodzei atbilstošus detaļu izmērus, prognozēt detaļu stabilitāti un ilgizturību, lai iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences varētu izmantot iekārtu mehāniskās daļas projektēšanā, uzstādīšanā, ekspluatācijā, apkopju un remontu veikšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Mehānikas kā inženierzinātnes teorētiskie pamati.
2. Nepārtrauktas deformējamas vides modeļa, elastības teorijas, variāciju metožu, galīgo elementu metodes izmantošana mehānikas problēmu risināšanā.
3. Informācijas tehnoloģijas iespējas mehānikas problēmu risināšanā. - Kopējais vērtējums veidojas šādi:
1) semestra laikā praktiskajās nodarbībās students saņem individuālus mājas darbus (skatīt patstāvīgā darba uzdevumi), kurus ir jāizrēķina un jāaizstāv; atkarībā no risinājuma pareizības, prasmes aizstāvēt darbu un darba iesniegšanas savlaicīguma katrs uzdevums tiek vērtēts robežās 0-100%;
2) kontroldarbus students izpilda patstāvīgi auditorijā; katrs uzdevums tiek vērtēts robežās 0-100%; Prasmes 1. Izvēlēties iekārtām un mehatronikas sistēmām nepieciešamos materiālus, komponentes un izpildelementus, lai nodrošinātu konstrukcijas drošumu. 2. Izstrādāt pasākumus iekārtu un mehatronisko sistēmu kalpošanas laika pagarināšanai. 3. Izstrādāt un lietot atbilstošus matemātiskos modeļus mehānikas problēmu risināšanai. - 3) semestra beigās mājas darbos un kontroldarbos iegūtie procenti tiek sasummēti un izdalīti ar kopējo uzdevumu skaitu; ja vidējais vērtējums 75%, tad students eksāmenu Mehānikā II var nekārtot, automātiski saņemot par to 8 balles; 4) eksāmenā ir paredzēti 4 jautājumi (2 teorijas, 2 uzdevumi); katrs tiek vērtēts robežās no 0 līdz 10; eksāmena galīgo atzīmi nosaka visu četru jautājumu atbilžu vidējais vērtējums; Kompetence 1. Spēja padziļinātā līmenī lietot CAE tehnoloģijas, analītiskās un skaitliskās metodes elementu izturības statiskā un dinamiskā slodzē u.c. inženieraprēķinu veikšanai. 2. Spēja saprast un prognozēt detaļu bojājuma/ sagraušanas iemeslus un novērst tos. 3. Spēja apzināt iekārtu un mehatroniskās sistēmas mehāniskās daļas atteices cēloņus. 4. Spēja pielietot mehānikas zināšana - 5) ja students, kurš semestra laikā ir nopelnījis 8 balles bez eksāmena kārtošanas, vēlas augstāku atzīmi (9, 10), viņam jākārto eksāmens; līdz ar eksāmena biļetes paņemšanu semestra laikā iegūtā atzīme 8 tiek anulēta; 6) eksāmenā studenti var nerisināt abus uzdevumus, aizstājot tos ar semestra laikā nopelnīto atzīmi (4, 5, 6, 7, 8, 9 vai 10); tas ir iespējams, ja semestrī par mājas darbiem un kontroldarbiem vidējais vērtējums ?40%; atzīme tiek aprēķināta proporcionāli, pieņemot, ka 40% atbilst 4 ballēm, 100%- 10 ballēm. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbu aizstāvēšana un kontroldarbi - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Mehānika I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||