Kods | LA1390 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latvija pasaules vēstures kontekstā II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver Latvijas viduslaiku vēstures un jauno laiku vēstures posmus no 13. līdz 18. gadsimtam. Kursa satura pamatā ir divi principi: sistēmiskums (savstarpējās saites dažādās dzīves jomās un līmeņos) un vēsturiskums (hronoloģiskais un izmaiņas).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – veidojot izpratni par Latvijas vēstures (13.gs.–18.gs.) kultūrvēsturiskajām pamatīpatnībām, veicināt vēsturiskās apziņas veidošanos un attīstīt kritiskās domāšanas un pašvadības kompetenci. Kursa uzdevumi: 1. Sekmēt izpratnes veidošanos par vēstures notikumiem un procesiem, par saimnieciskās, sociālās, politiskās, garīgās dzīves reālijām; 2. Pilnveidot prasmes darbā ar vēstures avotiem un vēsturisko literatūru, veidojot pētnieciskā darba iemaņas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina 13. – 18. gadsimta Latvijas vēstures pamatīpatnības un saskata dažādu reģionu attīstības kopējās un atšķirīgās pazīmes.
2. Izprot korelāciju starp sociālo, ekonomisko, politisko un garīgi intelektuālo jomu cilvēku dzīvē.
3. Zina un skaidro lielo notikumu un nozīmīgu procesu priekšnosacījumus un sekas. - Dalība kolokvijos.
Atbildes eksāmenā. Prasmes: 4. Orientējās datu bāzēs. Atlasa zinātnisko literatūru atbilstoši noteiktai tēmai. 5. Atšķir vēstures avotus no zinātniskās literatūras. Analizē vēstures avotus un zinātnisko literatūru. 6. Demonstrē analītiskas prasmes un digitālo lietpratību, pildot uzdevumus un veicot pētījumus: gūto informāciju apkopo, strukturē, analizē un sagatavo prezentāciju rakstiski un mutiski. - Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi. Atbildes eksāmenā. Kompetence: 7.Izprot un skaidro vēstures procesu kā dažāda rakstura un dažādos līmeņos notiekošās izmaiņas. - Dalība kolokvijos, sagatavotie ziņojumi (portfolio). Atbildes eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Kolokvijs "Kristianizācijas gaita, metodes, rezultāti un sekas sociālo attiecību kontekstā". - 20%
2. Kolokvijs "Latvijas administratīvi teritoriālais dalījums un tā nozīme Latvijas pētnieku skatījumā”. - 20% 3. Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi (portfolio). - 20% 4.Noslēguma pārbaudījums: Atbilde uz docētāja jautājumiem eksāmena laikā. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursā “Latvija pasaules vēstures kontekstā I” iegūtās zināšanas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|