| Kods | RA0323 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Termodinamika un siltumtehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Andris Martinovs, Guntis Koļčs, Edgars Zaicevs, Andris Martinovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek apskatīti termodinamikas pamatjēdzieni un pamatlikumi, termodinamiskās diagrammas un cikli, ūdens tvaika un mitra gaisa īpašības, materiālu kaltēšanas, siltuma vadīšanas, brīvās un piespiedu konvekcijas, starošanas, kompleksās siltumapmaiņas procesi un siltumapmaiņas aparāti. Studenti iemācās risināt reālas inženiertehniskas problēmas termodinamikā un siltumtehnikā analītiski un izmantojot specializētas datorprogrammas (Comsol). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir dot pamatzināšanas termodinamikā un siltumtehnikā, kas ļautu saprast visdažādāko siltuma iekārtu darbības principus un veikt termodinamisko procesu, ūdens tvaika, mitra gaisa, ēku siltuma zudumu, plakanu un cilindrisku virsmu siltumatdeves, kaltēšanas iekārtu un siltumapmaiņas aparātu aprēķinus, lai iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences varētu izmantot iekārtu projektēšanā, uzstādīšanā, ekspluatācijā, apkopju un remontu veikšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Termodinamikas un siltumtehnikas kā inženierzinātņu teorētiskie pamati.
2. Informācijas tehnoloģijas iespējas termodinamikas un siltumtehnikas problēmu risināšanā. - Kopējais vērtējums veidojas šādi:
1) semestra laikā praktiskajās nodarbībās students saņem individuālus mājas darbus (skatīt patstāvīgā darba uzdevumi), kurus ir jāizrēķina un jāaizstāv; atkarībā no risinājuma pareizības, prasmes aizstāvēt darbu un darba iesniegšanas savlaicīguma katrs uzdevums tiek vērtēts robežās 0-100%; Prasmes 1. Izvēlēties iekārtām un mehatronikas sistēmām nepieciešamos materiālus, komponentes un izpildelementus, lai nodrošinātu konstrukcijas drošumu un ilglaicību. 2. Izstrādāt pasākumus iekārtu un mehatronisko sistēmas kalpošanas laika pagarināšanai. 3. Izstrādāt un lietot atbilstošus matemātiskos modeļus termodinamikas un siltumtehnikas problēmu risināšanai. - 2) kontroldarbus students izpilda patstāvīgi auditorijā; katrs uzdevums tiek vērtēts robežās 0-100%; 3) semestra beigās mājas darbos un kontroldarbos iegūtie procenti tiek sasummēti un izdalīti ar kopējo uzdevumu skaitu; vidējie 100% atbilst 4 ballēm galīgajā vērtējumā; darbs semestra laikā sastāda 40% no galīgā vērtējuma atzīmes. Kompetence 1. Spēja lietot CAE tehnoloģijas, analītiskās un skaitliskās metodes termodinamikas un siltumtehnikas aprēķinu veikšanai. 2. Spēja saprast un prognozēt detaļu bojājuma/ sagraušanas iemeslus un novērst tos. 3. Spēja apzināt iekārtu un mehatronisko sistēmu mehāniskās daļas atteices cēloņus. 4. Spēja pielietot termodinamikas un siltumtehnikas zināšanas un prasmes savā profesionālajā darbībā. - 4) Eksāmens dod 60% no galīgās atzīmes. Eksāmenā ir paredzēti 3 jautājumi (2 teorijas, 1 uzdevums). Katrs no tiem tiek vērtēts robežās 0-100%. Procenti tiek sasummēti; 300% atbilst 6 ballēm. 5) Galīgā atzīme tiek iegūta kā summa no semestra atzīmes un eksāmena atzīmes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbu aizstāvēšana un kontroldarbi. - 40%
Eksāmens - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Fizika vidusskolas kursa līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||