| Kods | RA0321 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Metroloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Andris Skromulis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek apskatīti metroloģijas kā zinātnes mērķi un uzdevumi, pamatjēdzieni, dažādu mērierīču un mēraparātu uzbūve un darbības principi. Kursā tiek apskatīti ar mērījumu plānošanu un veikšanu saistītie jautājumi, mērījumu precizitāte, kļūdu veidi un rašanās cēloņi, kā arī mērījumu rezultātu matemātiskā apstrāde. Kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas arī par detaļu kvalitātes kontroli, apmaināmību, salāgojumiem un sēžām, kas nepieciešamas dažādu tehnisku iekārtu konstruēšanā un apkopē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iemācīt studentiem metroloģijas kā zinātnes teorētisko bāzi un prasmi izmantot šīs zināšanas praktiskajā inženiera darbībā- mērījumu plānošanā, mēraparatūras izvēlē, mērsistēmu izveidē, mērījumu veikšanā un to precizitātes nodrošināšanā, mērījumu rezultātu interpretācijā un apstrādē, kā arī dot zināšanas par detaļu izgatavošanas procesiem, kvalitātes nodrošināšanu, apmaināmību, detaļu salāgojumiem un sēžām, un prasmi to pielietot tehnisku iekārtu konstruēšanā un apkopē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Metroloģijas kā zinātnes teorētiskie pamati.
2. Dažādu mērlīdzekļu un mēriekārtu uzbūve un darbības principi.
3. Mērījumu plānošana un rezultātu matemātiskā apstrāde.
4. Zināšanas par detaļu apmaināmību, salāgojumiem un sēžām. - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, eksāmens Prasmes: 1. Prasme plānot un veikt mērījumus, izvēloties atbilstošos mēraparātus un metodes. 2. Prasme veikt mērījumu rezultātu analīzi un matemātisko apstrādi. 3. Prasme novērtēt detaļu kvalitāti un atbilstību rasējumā uzdotajiem izmēriem. - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, eksāmens Kompetence: 1. Spēja izveidot mērīšanas metodiku un izvēlēties atbilstošos mērlīdzekļus atkarībā no veicamā uzdevuma. 2. Spēja konstruēt mezglus, izvēloties atbilstošos detaļu izmērus, aprēķinot salāgojumus un sēžas. 3. Spēja pielietot dotajā studiju kursā iegūtās zināšanas un prasmes savā profesionālajā darbībā. - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra laikā studentam ir jāizstrādā un jāaizstāv 3 laboratorijas darbi un 2 praktiskie darbi; atkarībā no darbu izpildes un aizstāvēšanas savlaicīguma un kvalitātes, vērtējums par to maksimāli ir 2 balles pie galīgās atzīmes. - 20%
Eksāmenā ir paredzēti 3 jautājumi; maksimālais vērtējums par to ir 8 balles pie galīgās atzīmes. Galīgā atzīme veidojas saskaitot semestra laikā un eksāmena laikā iegūtās balles (maksimāli var iegūt 10 balles). - 80% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Fizika un matemātika vidusskolas kursa līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||