| Kods | RA0316 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Elektronika un rūpnieciskās elektroniskās iekārtas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Guntis Koļčs, Ritvars Rēvalds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa mērķis: iepazīstināt studentus ar elektronisko materiālu struktūru, to īpašībām un maiņas metodēm, apskatīt rūpnieciskajā elektronikā izmantotās populārākās ierīces, praktiski noteikt to fizikālos parametrus un sniegt ieskatu šo ierīču lietošanā. Kursā tiek aplūkoti elektroniskie materiāli, to īpašības un izmantošana elektroniskajās ierīcēs. Tiek aplūkotas populārākās elektroniskās ierīces, to praktiskais pielietojums, loģiskās digitālās shēmas, to izstrāde. Kursā iekļauti 2 starpkontroldarbi, 4 laboratorijas darbi un 4 praktiskie vingrinājumi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studējošiem teorētisko, praktisko zināšanu apguvi elektronikā un veicināt izpratni par elektronikas ierīču praktisko izmantošanu mehatronikā un tai saistītās tehniskajās jomās. Studiju kursa uzdevumi ir: -veidot izpratni par elektronikas teorētiskajiem pamatiem, elektronikas komponenšu, iekārtu uzbūvi un praktisko pielietojumu. Prasmes iekļauj: - spēju izvēlēties iekārtām un mehatronikas sistēmām nepieciešamās elektronikas komponentes, izpildelementus, ierīces; - pasākumu izstrāde iekārtu un mehatronisko sistēmu kalpošanas laika pagarināšanai; - sagatavot elektronikas daļas izgatavošanai nepieciešamo materiālu un komponenšu specifikāciju. Kompetences iekļauj: - spēju izvēlēties optimālu tehnisko risinājumu noteikta uzdevuma risināšanai; - spēja saprast un prognozēt detaļu bojājuma/sagraušanas iemeslus un novērst tos; - spēja apzināt iekārtu un mehatronisko sistēmu elektroniskās daļas atteices cēloņus; - spēja pielietot un pilnveidot elektronikas zināšanas un prasmes savā profesionālajā darbībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina elektronikas izstrādes vēsturi, izprot elektronikas izgatavošanā pielietojamo materiālu īpašības, pielietojuma gadījumus un elektronikas komponenšu izgatavošanas tehnoloģijas pamatprincipus. - Kontroldarbs (1), kā starpposmu zināšanu pārbaudes veids. Orientējas pusvadītāju elementos, to pielietojuma gadījumos. Pārzina pusvadītāju elementu konstruktīvās īpatnības, izgatavošanas tehnoloģiju. Izprot pusvadītāju elementu parametrus un raksturlīknes. - Kontroldarbs (2), kā starpposmu zināšanu pārbaudes veids. Prot izstrādāt kombinētās loģikas shēmas pielietojot Būla algebras pamatus, pielietojot loģikas pamatelementus (UN, VAI, NE), sagatavot elektronikas principiālās shēmas. - Praktiskais pārbaudījums- loģikas shēmas vienādojuma sastādīšana, elektronikas principiālās shēmas izveide. Pārzina elektronikas shēmu standartizētos elementus, elektronikas iekārtu pamatsastāvdaļas un to praktiskās realizācijas piemērus (analogās, digitālās shēmas, barošanas avoti u.c.). - Kombinētais pārbaudījums- diskusijas, atbildes uz jautājumiem. Prot pielietot iegūtās zināšanas elektronikā, izprot un analizē elektronikas shēmu uzbūvi, darbību. Māk izvēlēties nepieciešamam pielietojumam atbilstošus tehniskos risinājumus. - Eksāmens kā noslēguma zināšanu pārbaudījums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi, praktiskais uzdevums. - 50%
Eksāmens. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Pamatzināšanas elektrotehnikas pamatos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||