| Kods | RA0312 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Pirmā palīdzība un higiēna ražošanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Civilā un darba aizsardzība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rasma Tretjakova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss sniedz zināšanas par pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanas pamatprincipiem un higiēnu ražošanas uzņēmumos. Kursa noslēgumā studējošie spēs sniegt pirmo medicīnisko palīdzību traumu un citu dzīvībai bīstamu situāciju gadījumā pirms ārsta ierašanās, pielietojot kursā apgūtās zināšanas un iemaņas, zinās kā ievērot higiēnas normas ražošanā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Apgūt zināšanas, prasmes un attīsta kompetenci sniegt pirmo medicīnisko palīdzību pēkšņas saslimšanas, traumu un citu dzīvībai bīstamu situāciju gadījumā, kā arī spēt ievērot higiēnas un drošības prasības ražošanas vidē, rūpējoties par savu un apkārtējo veselību. Uzdevumi: 1. Zina un piemēro higiēnas normas un drošības prasības ražošanas uzņēmumā, lai nodrošinātu drošu darba vidi. 2. Spēj atpazīt stresa situācijas un pielieto efektīvas stresa pārvaldīšanas metodes, uzlabojot komunikāciju un sadarbību darba kolektīvā un ekstremālā situācijā. 3. Prot sniegt pirmo palīdzību un operatīvi rīkoties nelaimes gadījuma vietā līdz profesionālās palīdzības saņemšanai. 4. Spēj sniegt pirmo medicīnisko palīdzību traumu, pēkšņu saslimšanu un dzīvībai bīstamu situāciju gadījumā, balstoties uz atbilstošiem algoritmiem un rīcības protokoliem. 5. Ievēro profesionālās ētikas un uzvedības normas, veidojot atbildīgu, cieņpilnu un sadarbībā balstītu darba vidi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina un piemēro higiēnas normas un drošības prasības ražošanas uzņēmumā, lai nodrošinātu drošu darba vidi. - Prezentācija. Prezentācijas un komunikācijas prasmes. Spēj atpazīt stresa situācijas un pielieto efektīvas stresa pārvaldīšanas metodes, uzlabojot komunikāciju un sadarbību darba kolektīvā un ekstremālā situācijā. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. Spēj izvērtēt situāciju un veikt operatīvās darbības nelaimes gadījumā. Spēj sniegt pirmo medicīnisko palīdzību traumu, nelaimes gadījumos, rīkoties un sniegt pirmo palīdzību dzīvībai bīstamu situāciju gadījumā pirms ārsta ierašanās. - Praktiskā pārbaude. Tests. Precizitāte un atbilstība. Zināšanu pielietojums reālās situācijās. Ievēro profesionālās ētikas un uzvedības normas, veidojot atbildīgu, cieņpilnu un sadarbībā balstītu darba vidi. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija. - 20%
Grupu darbs un diskusija. - 20% Praktiskā pārbaude. - 30% Ieskaites tests. - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Dabaszinību cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||