LA1389 Pētniecība logopēdijā I (pētniecības metodes logopēdijā)

Kods LA1389
Nosaukums Pētniecība logopēdijā I (pētniecības metodes logopēdijā)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Baiba Trinīte
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Kurss iepazīstīna ar pētniecību logopēdijā. Tiek apgūtas logopēdijas pētījumu veikšanai nepieciešamās pētnieciskā darba prasmes, sniegtas zināšanas par datu ieguvi, izmantojot metodes, kas ļauj dokumentēt runu, valodu, balsi un ar šīm jomām saistītus stāvokļus. Tiek apgūta prasme veidot pētījumu ziņojumus, izmantojot zinātniskās rakstīšanas stilu, un publiski uzstāties. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pētījumu plānošana, pētījumu veidi. Pētījumu dalībnieki, to atlases principi. Pētījumu metodes. Pētījumu rezultāti to statistiskā apstrāde. Diskusija un secinājumi. 10 8 4 14
Klīniskie un laboratoriskie balss, runas un valodas mērījumi. 8 16 4 20
Ievads akadēmiskajā rakstīšanā. Teksta, tabulu, attēlu noformējums. APA stila izmantošana atsauču un izmantoto avotu noformējumā. 4 6 2 8
Pētījuma prezentēšana. Publiskas runas prakse. 2 2 2 2
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: apgūt pētnieciskā darba prasmes, apkopojot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas logopēdijā. Studiju kursa uzdevumi: sniegt zināšanas par pētniecības procesa plānošanu un organizēšanu, pētījuma metodēm, pētniecisko datu ieguvi un analīzi; attīstīt prasmes definēt pētījuma zinātniskās kategorijas, veikt teorētisko avotu analīzi, izvēlēties un pamatot pētījuma metodes, īstenot empīrisko pētījumu, interpretēt pētījuma datus, izstrādāt pētnieciskā darba aprakstu; attīstīt kompetenci analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumus, pamatot izvēlētās pētniecības metodes, pielietot statistiskās datu apstrādes metodes pētniecībā un profesionālajā darbībā, veikt pētījumus runas, valodas un komunikācijas traucējumu korekcijas dažādos kontekstos, publiski uzstāties un aizstāvēt tos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
* Izprot pētniecības procesa plānošanu un organizēšanu, ir zināšanas par pētījuma metodēm, pētniecisko datu ieguvi un analīzi. * Izprot akadēmiskās rakstīšanas pamatprincipus. - Noslēguma pārbaudes darbs.
* Orientējas pētījuma zinātniskās kategorijās prot veikt teorētisko avotu analīzi, * Orientējas pētījuma metodēs, datu ievākšanas procedūrā, rezultātu analīzē - Mājasdarbs.
* Spēj analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumus, izvēlēties un pamatot izvēlētās pētniecības metodes, veikt mērījumus, pielietot statistiskās datu apstrādes metodes. * Spēj veikt pētījumus runas, valodas un komunikācijas traucējumu korekcijas dažādos kontekstos,publiski uzstāties un aizstāvēt tos. - Patstāvīgais darbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs - 30%
Noslēguma pārbaudes darbs - 70%
 
Priekšzināšanas Pētniecība izglītībā, Informācijas tehnoloģijas logopēdijā, Logopēdijas studiju kursa moduļi.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 8.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]