RA0272 Datorspēļu izstrāde I

Kods RA0272
Nosaukums Datorspēļu izstrāde I
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Datormācība
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Imants Zarembo
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti iegūst teorētiskās un praktiskās zināšanas par videospēļu dizaina principiem un rīkiem, izglītojošo spēļu izstrādi, spēļu mehānikām, stāstījuma veidošanu, kā arī spēļu izstrādes procesiem un metodēm. Kursa ietvaros tiek apgūta spēļu prototipēšana un dizaina testēšana, vienlaikus pilnveidojot prasmes sagatavot spēles dizaina dokumentu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Spēles, dizains un spēlēšana. Spēļu dizaina pamatprincipi un terminoloģija. Spēļu dizaina rīki. Spēlēšanas veidi un lietotāja pieredze. Stāstījumu veidošana. 8 4 0 0
Spēļu dizaina process, vērtības un dokumentācija. Sadarbība un darbs komandā. Spēļu mehānikas. Darbs ar formāliem, dramatiskiem elementiem un sistēmu dinamiku. 8 4 0 0
Spēļu izstrādes stadijas un metodes. Spēļu prototipēšana un dizaina testēšana. Izglītojošo spēļu lietojuma piemēri. Izglītojošo spēļu prototipēšana un testēšana virtuālajā un paplašinātajā vidē 16 8 0 0
Spēles dizaina dokumenta izstrāde 0 33 0 0
Kopā: 32 49 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas par videospēļu dizainu un tā rīkiem, izglītojošajām spēlēm, spēļu mehānikām, stāstījumu, spēļu izstrādes procesu un metodēm, spēļu prototipēšanu un dizaina testēšanu. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi analizēt un pielietot videospēļu dizaina principus un kompetenci izvēlēties atbilstošus rīkus spēļu izstrādei dažādos kontekstos. 2. Veidot prasmi izstrādāt izglītojošo spēļu konceptus un kompetenci integrēt tajos pedagoģiskās pieejas un mērķauditorijas vajadzības. 3. Pilnveidot prasmi modelēt un piemērot spēļu mehānikas un stāstījuma struktūras un kompetenci tās izmantot, lai nodrošinātu lietotāja iesaisti un spēles mērķu sasniegšanu. 4. Stiprināt prasmi prototipēt un testēt spēļu dizainu un kompetenci kritiski izvērtēt rezultātus, identificēt uzlabojumu iespējas un īstenot nepieciešamās korekcijas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj analizēt un izskaidrot videospēļu dizaina pamatprincipus, mehānikas un stāstījuma veidošanas metodes, kā arī izvērtēt izglītojošo spēļu potenciālu. - Noslēguma pārbaudījums – praktiskā darba prezentācija. Students spēj izskaidrot spēļu dizaina pamatprincipus, analizēt mehānikas un stāstījumu, kā arī izvērtēt izglītojošo spēļu potenciālu, izmantojot precīzu terminoloģiju, argumentus un piemērus.
Prot pielietot spēļu dizaina rīkus un metodes, izstrādāt spēles prototipu un veikt tā testēšanu, identificējot un analizējot dizaina uzlabojumu iespējas. - Prasībām atbilstoša prototipa un tā testēšanas procesa atspoguļojums spēles dizaina dokumentā. Students prot pielietot spēļu dizaina rīkus un metodes, izstrādāt prototipu, veikt tā testēšanu un analizēt rezultātus, identificējot iespējamos dizaina uzlabojumus.
Spēj izstrādāt spēles dizaina dokumentu, argumentēti pamatot dizaina risinājumus un prezentēt tos profesionālā līmenī. - Ieskaite. Students spēj sagatavot prasībām atbilstošu spēles dizaina dokumentu, pamatot izvēlētos risinājumus un prezentēt tos profesionālā un argumentētā veidā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prasībām atbilstoši izstrādāts un termiņā iesniegts spēles dizaina dokuments - 80%
Noslēguma pārbaudījums - praktiskā darba prezentācija - 20%
 
Priekšzināšanas Programmēšanas pamati
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 * *