| Kods | RA0267 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Objektorientētā programmēšana un modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datormācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sergejs Kodors | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūst sistēmu modelēšanas un izstrādes pamatus, izmantojot objektorientēto pieeju, kā arī iepazīst UML klašu diagrammas un projektēšanas šablonus. Kursā tiek izmantota C# programmēšanas valoda, bet izcilākajiem studentiem paredzēts papildu uzdevums Python valodā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes sistēmu izstrādē, izmantojot objektorientēto pieeju. Uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi izmantot objektorientēto domāšanu un kompetenci strukturēt sistēmu projektus. 2. Pilnveidot prasmi programmēt C# valodā un kompetenci pielietot to praktisku uzdevumu risināšanā. 3. Veidot prasmi interpretēt UML klašu diagrammas un kompetenci tās izmantot sistēmu projektēšanā. 4. Attīstīt prasmi piemērot projektēšanas šablonus un kompetenci izvēlēties tos konkrētām izstrādes situācijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students pārzina UML klašu diagrammu notāciju. - Mājasdarbs: realizēt kodu C# valodā saskaņā ar klašu diagrammu.
Students pārzina C# valodu. - Mājasdarbi, online trenažieri, online kursi ar sertifikāta iegūšanas iespēju, online testi, eksāmena uzdevumi. Programmēšanas stundas uz trenēšanas rīka codewars. Students pārzina OOP izstrādes šablonus (patterns). - Eksāmena tests. Students prot izstrādāt kodu C# valodā. - Mājasdarbi, online trenažieri, online kursi ar sertifikāta iegūšanas iespēju, online testi, eksāmena uzdevumi. Students prot lasīt UML klašu diagrammas. - Mājasdarbs: realizēt kodu C# valodā saskaņā ar klašu diagrammu. Students spēj izstrādāt lietotnes, pielietojot objektorientētu pieeju. - Mājasdarbi, online trenažieri, online kursi ar sertifikāta iegūšanas iespēju, online testi, eksāmena uzdevumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbs (klašu realizācija C# valodā pēc UML diagrammām, uzdevumi paredz realizēt dizaina šablonu, paredz mantošanas, asociācijas, apvienošanas un agregācijas saites). - 20%
Realizēt WinForm ievērojot OO pieeju balstoties uz PPS. - 10% Programmēšana trenažierī - 10% Sertifikāts (C# vai NET.) - 10% Eksāmens (1. uzd. realizēt klasi C# valodā; 2. uzd. realizēt klasi Python valodā). Rokrakstīts. - 30% Eksāmens (elektroniskais tests par dizaina šabloniem) - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Programmēšanas pamati, Algoritms un datu struktūras | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||