| Kods | RA0252 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Ievads pētniecībā un datu zinātnē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Pēteris Grabusts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Veicināt studentu zinātnisko interešu attīstību informācijas tehnoloģiju jomā un spēju formulēt individuālus pētnieciskos jautājumus, kā arī nodrošināt pamatzināšanas IT pētniecības darba organizācijā un datu analīzes metodēs. Kurss kalpo kā pamats turpmākai padziļinātai informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozares pētniecības specifikas un metodoloģijas apguvei izvēlētajā studiju programmā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: apzināt pētnieciskā darba procesa pamatus, sākot ar pētnieka lomas identifikāciju un noslēdzot ar pirmā studiju darba struktūras plānošanu, veidojot izpratni par pētniecības nozīmi informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt spēju darboties ar kompleksu situāciju modeļiem un paredzēt to ietekmi. 2. Veicināt spēju precizēt pieņēmumus, balstoties uz datiem un analīzi. 3. Pilnveidot prasmi izvērtēt datos novēroto vai piedāvāto modeļu un likumsakarību nozīmi. 4. Attīstīt prasmi vispārināt iegūtos secinājumus un izvirzīt jaunas pētniecības problēmas. 5. Veicināt spēju rast radošus risinājumus tehnoloģisko procesu attīstībai, izmantojot zinātnisko pētījumu rezultātus. 6. Pilnveidot prasmi formulēt un strukturēt studiju darba uzbūvi informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Ir motivēts nodarboties ar zinātni, pieņemt dalību viedo un ķiberfizikālo sistēmu realizācijā, apliecina gatavību pilnveidot savas kompetences un zināšanas. - Dalība semināros un kolokvijos, eksāmens. Zina fundamentālās zinātnes jēdzienus, teorijas, pētniecības metodes, nozares tehnoloģiju izpētes izmantošanas iespējas, pētījumu metodoloģijas principus, datu apkopošanas un analīzes metodes. - Dalība semināros un kolokvijos, eksāmens. Spēj izmantot mūsdienu populārākās datu analīzes metodes. - Ieskaites uzdevumu izpilde, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināra, kolokvija, prezentācijas vērtējums - 25%
Praktisko datu analīzes uzdevumu vērtējums - 25% Eksāmena vērtējums - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||