| Kods | RA0230 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Loģika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tiesību zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ilga Krampuža | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss ietver tēmas, kas iepazīstina studentus ar svarīgākajiem loģikas pamatprincipiem, loģikas terminiem, kritiskās domāšanas kļūdām.. Studiju kurss veicina domāšanu un argumentēšanas prasmes attīstību, strādājot individuāli un grupās, īpašu vērību veltot loģiskās domāšanas satura organizācijas pamatprincipiem un metodēm, orientējoties uz spēju saskatīt juridiska rakstura problēmjautājumus un piedāvāt to risinājumus. . Studiju kursā studējošie iegūst zināšanas un attīsta prasmes loģikas pamatprincipu izmantošanā juridisku jautājumu risināšanā. Kursā tiek analizēti konkrēti prakses piemēri sasaistot ar loģikas terminu izpratni.. Izvēloties juridiskās pētniecības metodes studējošie izstrādā darba projektus, attīstot prasmes un kompetenci problēmjautājumu risināšanā izstrādāto risinājumu prezentēšanā, profesionālās terminoloģijas izmantošanā.. Lekciju un pastāvīgā darba uzdevumi balstīti uz autentiskiem materiāliem, kas atlasīti atbilstoši loģikas kursa jautājumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studējošiem teorētiskās un praktiskās zināšanas loģikā, kuras nepieciešamas jurista profesionālās darbības veikšanai. Studējošie iegūst zināšanas par loģikas terminiem, loģikas būtību, loģikas likumiem, kopīgo ar citām tiesību nozarēm, norobežošanu no citām tiesību nozarēm; avotiem, to pielietojumu, analīzi, tādējādi veicinot studentu spēju pareizi interpretēt un piemērot loģikas terminus, principus, likumus un paaugstinot studējošo konkurētspēju darba tirgū. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par loģikas terminiem, loģikas būtību, loģikas likumiem, kopīgo ar citām tiesību nozarēm, norobežošanu no citām tiesību nozarēm; avotiem, to pielietojumu, analīzi; - veidot izpratni par loģikas likumu, principu izmantošanu juridisku problēmjautājumu risināšanā; - attīstīt spēju analizēt tiesību normas, risināt aktuālas konkrētas tiesiskās situācijas un to reglamentējošās normas, sistematizēt nozaru kursos un šajā iegūtas zināšanas, izprast loģikas likumu nosacījumus, tādējādi veicinot studentu spēju pareizi interpretēt un piemērot tiesību normas; - attīstīt studentu spēju pareizi interpretēt un piemērot loģikas terminus, principus, likumus un paaugstinot studējošo konkurētspēju darba tirgū. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students izprot un orientējas loģikas terminos, principu pielietošanā, likumu izmantošanā analizējot informāciju, kā arī argumentācijas procesu tiesību nozarē, juridiski argumentējot savu viedokli, pierādīšanas procesos. - Patstāvīgo darbu izstrāde (ārpus kontaktstundām), kontroldarbs (rakstveidā)
atbildes semināros, testi, piedalīšanās diskusijās, noslēguma pārbaudījums- eksāmens (atbildes eksāmenā). Prot demonstrēt zināšanas par domāšanas pamatformu loģisko struktūru un raksturot to pielietojuma praktiskās iespējas tiesību zinātņu jomā; loģikas izmantošanu praktisku problēmu risināšanā; meklēt jaunus risinājumus praktiskām un teorētiskām problēmām. Prot pielietot loģikas pamata jēdzienus, analizējot tekstus. - Patstāvīgo darbu izstrāde (ārpus kontaktstundām), kontroldarbs (rakstveidā) atbildes semināros, testi, piedalīšanās diskusijās, noslēguma pārbaudījums- eksāmens (atbildes eksāmenā). Spēj argumentēt un analizēt konkrētas tiesiskās situācijas un to risinājumu izmantojot loģikas terminus, likumus, sistematizēt nozaru kursos un šajā iegūtās zināšanas, izprast loģikas nozīmi jurista darbā, izpētīt loģikas likumu materiālās un procesuālās normas. - Patstāvīgo darbu izstrāde (ārpus kontaktstundām), kontroldarbs (rakstveidā) atbildes semināros, testi, piedalīšanās diskusijās, noslēguma pārbaudījums- eksāmens (atbildes eksāmenā). Spēj raksturot loģiskās domāšanas satura organizācijas pamatprincipus un metodes; atpazīt kritiskās domāšanas kļūdas tekstos un izteikumos. - Patstāvīgo darbu izstrāde (ārpus kontaktstundām), kontroldarbs (rakstveidā) atbildes semināros, testi, piedalīšanās diskusijās, noslēguma pārbaudījums- eksāmens (atbildes eksāmenā). Spēj sistematizēt verbālās domāšanas formas un metodes, kā arī to izskaidrot to pielietojuma robežas un izpausmes. - Patstāvīgo darbu izstrāde (ārpus kontaktstundām), kontroldarbs (rakstveidā) atbildes semināros, testi, piedalīšanās diskusijās, noslēguma pārbaudījums- eksāmens (atbildes eksāmenā). Spēj demonstrēt prasmi patstāvīgi izmantot apgūtās zināšanas, analizējot informāciju, kā arī argumentācijas procesā tiesību nozarē, juridiski pamatojot savu viedokli. - Patstāvīgo darbu izstrāde (ārpus kontaktstundām), kontroldarbs (rakstveidā) atbildes semināros, testi, piedalīšanās diskusijās, noslēguma pārbaudījums- eksāmens (atbildes eksāmenā). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgā darba izstrāde un aizstāvēšana. - 30%
Uzdevumu (kāzusu) risināšana, atbildes testos, piedalīšanās diskusijās, atbilde kontroldarbā. - 30% Gala pārbaudījums - eksāmens (rakstveidā). - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Pamatzināšanas valsts tiesību jautājumos, pamatzināšanas tiesību vēstures un tiesību filozofijas jautājumos, prasme analizēt un apkopot informāciju, prasmes juridisko tekstu sagatavošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||