| Kods | RA0229 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Latvijas tiesību vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tiesību zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par tiesību nozaru vēsturisko attīstību un nozīmīgākajiem tiesību avotiem Latvijā, kā arī sekmēta studentu izpratne par sabiedrības stratifikācijas, politiskās iekārtas un citu valstu ietekmi uz Latvijas tiesību attīstību. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par tiesību nozaru vēsturisko attīstību un nozīmīgākajiem tiesību avotiem Latvijā, kā arī sekmēt studentu izpratni par sabiedrisko attiecību un citu valstu ietekmi uz Latvijas tiesību attīstību. Zināšanas – vispārīgi raksturot tiesību attīstības virzienus un tendences dažādos Latvijas vēstures posmos. Izpratne – identificēt tiesu sistēmas un pārvaldes izmaiņas vēsturiskā un politiskā kontekstā. Pielietošana– sagatavot referātu, prezentāciju, diskutēt seminārnodarbībās. Analīze – analizēt nozīmīgākos tiesību avotus Latvijas vēsturē. Sintēze – sastādīt tiesību vēstures jēdzienu tabulu un spēt izskaidrot jēdzienus. Izvērtēšana – vērtēt tiesību izmaiņas vēsturiskā griezumā un citu valstu ietekmi uz tiesību attīstību Latvijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Spēj raksturot tiesību attīstības posmus un periodus Latvijā un to saistību ar politiskajiem, sociālajiem procesiem. - Atbildes un dalība diskusijās semināros, atbildes eksāmenā. Prasmes: 2.Spēj raksturot neatkarīgās Latvijas valsts likumdošanas aktualitātes vēsturiskā kontekstā. - Atbildes semināros, atbildes eksāmenā, referāta izstrāde un prezentācija. Kompetences: 3.Spēj strādāt ar dažādiem vēsturiskiem tiesību avotiem un literatūru. 4.Spēj analizēt Latvijas tiesību attīstības saistību ar citu valstu tiesību ietekmi. - Patstāvīgā darba (jēdzienu tabula) izstrāde, patstāvīgā darba prezentācija. Atbildes un dalība semināros diskusijās un eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sagatavotā referāta prezentācija. - 30%
Iesniegtā tabula ar jēdzienu skaidrojumiem. - 30% Noslēguma pārbaudījums: tests. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Vispārējas zināšanas Latvijas vēsturē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||