Kods | LA1383 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas mācīšanas metodika II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Olga Blauzde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Veicināt topošā mūzikas pedagoga profesionālās identitātes veidošanos un padziļinātu kompetenču attīstību, sniedzot teorētiski pamatotu un praksē pielietojamu izpratni par mūzikas mācību priekšmeta mērķiem, uzdevumiem un satura struktūru. Kurss ietver muzikālās darbības veidu analīzi, mūsdienīgu mācību un vērtēšanas metožu apguvi, kā arī refleksiju par tradīciju un inovāciju mijiedarbību mūzikas izglītībā. Īpašs uzsvars likts uz pedagoģiskās domāšanas attīstību un spēju kritiski izvērtēt un pielāgot mācību procesu atbilstoši izglītojamo vajadzībām un laikmetīgām tendencēm.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt topošā mūzikas skolotāja profesionālo kompetenci, nodrošinot iespēju iegūt izpratni par mūzikas mācību priekšmeta mērķiem un uzdevumiem, iepazīt dažādas muzikālās darbības formas, kā arī apgūt mācīšanas un vērtēšanas pieejas, vienlaikus rosinot izpratni par tradīciju un inovāciju nozīmi mūzikas izglītībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Mācību tematiskā plāna izstrādes un mūzikas stundu plānošanas nosacījumi, skolēnu mācību sasniegumu izvērtēšana. 2. Ievērojamas pedagoģiskās pieejas un metodiskās koncepcijas mūzikas mācīšanā. Izmantotās metodes lekciju nodarbībās: interaktīvas lekcijas ar studentu aktīvu iesaisti diskusijās, mācību situāciju modelēšanā. 3. Semināri ar diskusiju – patstāvīgā darba demonstrējums, mācīšanas procesa simulēšana un refleksija. Izmantotā uzskate: mācību metodiskie un prezentāciju materiāli, izmantojot IKT. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Studenti zina mūzikas mācību procesa teorētiskos pamatus, mācību organizācijas formas, muzikālās darbības veidus, mācību metodes, sasniedzamo rezultātu vērtēšanas sistēmu mūzikā;
2. Zina mūzikas mācīšanas normatīvos dokumentus, mācību līdzekļus mūzikas apguvei;
3. Zina kā iesaistīt improvizācijas procesā skolēnus. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus.
Tematisko un stundu plānu izstrāde (4.-6.klasei).
Izstrādāt divus summatīvās vērtēšanas darbus, ietverot četrus izziņas līmeņus un snieguma līmeņu aprakstus. Prasmes: 4. Izvēlas atbilstošas mācību metodes un metodiskos paņēmienus mūzikas mācību satura apguvei un skolēnu muzikalitātes attīstībai, ievērojot vecuma specifiku; 5. Lieto iegūtās teorētiskās zināšanas mūzikas stundu plānošanā: izvirzīt mērķus un uzdevumus un zina, kā tos īstenot konkrētās mācību situācijās. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus. Kompetences: 6. Izstrādā mācību materiālus strukturēti, atbilstoši saturam un izvēlētajām metodēm, pamatojot praksē. 7. Ir radošs ideju interpretācijā, ir savs redzējums metodisko paņēmienu izvēlē. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izstrādāt mācību materiālu - 30%
Tematisko un stundu plānu izstrāde (4.-6.klasei) - 20% Izstrādāt divus summatīvās vērtēšanas darbus, ietverot četrus izziņas līmeņus un snieguma līmeņu aprakstus - 25% Eksāmens – kolokvijs mutiskā formā - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūti pedagoģijas un psiholoģijas studiju kursi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|