LA1383 Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas mācīšanas metodika II

Kods LA1383
Nosaukums Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas mācīšanas metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Olga Blauzde
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Veicināt topošā mūzikas pedagoga profesionālās identitātes veidošanos un padziļinātu kompetenču attīstību, sniedzot teorētiski pamatotu un praksē pielietojamu izpratni par mūzikas mācību priekšmeta mērķiem, uzdevumiem un satura struktūru. Kurss ietver muzikālās darbības veidu analīzi, mūsdienīgu mācību un vērtēšanas metožu apguvi, kā arī refleksiju par tradīciju un inovāciju mijiedarbību mūzikas izglītībā. Īpašs uzsvars likts uz pedagoģiskās domāšanas attīstību un spēju kritiski izvērtēt un pielāgot mācību procesu atbilstoši izglītojamo vajadzībām un laikmetīgām tendencēm..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mācību līdzekļu, tostarp digitālo mācību līdzekļu apskats: mācību grāmatu, darba burtnīcu, digitālo mācību līdzekļu analīze. 8 10 4 16
Mūzikas stundu plāna izstrādes nosacījumu un galvenās tās sadaļas. R.Gaņjē mācību plānošanas modelis at deviņiem mācību notikumiem. 8 12 4 12
Iedziedāšanās vingrinājumi mūzikas stundās skaņkārtas pakāpju izjūtas, tonalitātes nostiprinašani. 6 12 4 14
Dziesmas mācīšana pēc dzirdes un pēc notīm. Solfedžēšana ar pakāpēm un absolūtajiem nošu nosaukumiem. 6 10 4 14
Skandēšanas nozīme bērna balss attīstībā. Skandēšanas partitūru iestudēšana. 6 8 2 14
Ritma izjūtas attīstīšanas vingrinājumi. Darba uzdevumi ritma vienību un grupu apguvei. 6 10 2 12
Mūzikas klausīšanās uzdevumi mūzikas uztveres un izpratnes veicināšanai. 6 12 2 12
Radošuma rosināšana: improvizācija un dziesmu/skaņdarbu pavadījuma sacerēšana. Parturūru pieraksts. 8 10 4 12
Mūzikas mācību plānošana. Tematiskā plāna izstrādes nosacījumi. Skolēnu mācību snieguma formatīvā un summatīvā vērtēšana tematiskā plāna kontekstā. 10 20 6 30
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Attīstīt topošā mūzikas skolotāja profesionālo kompetenci, nodrošinot iespēju iegūt izpratni par mūzikas mācību priekšmeta mērķiem un uzdevumiem, iepazīt dažādas muzikālās darbības formas, kā arī apgūt mācīšanas un vērtēšanas pieejas, vienlaikus rosinot izpratni par tradīciju un inovāciju nozīmi mūzikas izglītībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Mācību tematiskā plāna izstrādes un mūzikas stundu plānošanas nosacījumi, skolēnu mācību sasniegumu izvērtēšana. 2. Ievērojamas pedagoģiskās pieejas un metodiskās koncepcijas mūzikas mācīšanā. Izmantotās metodes lekciju nodarbībās: interaktīvas lekcijas ar studentu aktīvu iesaisti diskusijās, mācību situāciju modelēšanā. 3. Semināri ar diskusiju – patstāvīgā darba demonstrējums, mācīšanas procesa simulēšana un refleksija. Izmantotā uzskate: mācību metodiskie un prezentāciju materiāli, izmantojot IKT.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Studenti zina mūzikas mācību procesa teorētiskos pamatus, mācību organizācijas formas, muzikālās darbības veidus, mācību metodes, sasniedzamo rezultātu vērtēšanas sistēmu mūzikā; 2. Zina mūzikas mācīšanas normatīvos dokumentus, mācību līdzekļus mūzikas apguvei; 3. Zina kā iesaistīt improvizācijas procesā skolēnus. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus. Tematisko un stundu plānu izstrāde (4.-6.klasei). Izstrādāt divus summatīvās vērtēšanas darbus, ietverot četrus izziņas līmeņus un snieguma līmeņu aprakstus.
Prasmes: 4. Izvēlas atbilstošas mācību metodes un metodiskos paņēmienus mūzikas mācību satura apguvei un skolēnu muzikalitātes attīstībai, ievērojot vecuma specifiku; 5. Lieto iegūtās teorētiskās zināšanas mūzikas stundu plānošanā: izvirzīt mērķus un uzdevumus un zina, kā tos īstenot konkrētās mācību situācijās. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus.
Kompetences: 6. Izstrādā mācību materiālus strukturēti, atbilstoši saturam un izvēlētajām metodēm, pamatojot praksē. 7. Ir radošs ideju interpretācijā, ir savs redzējums metodisko paņēmienu izvēlē. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izstrādāt mācību materiālu - 30%
Tematisko un stundu plānu izstrāde (4.-6.klasei) - 20%
Izstrādāt divus summatīvās vērtēšanas darbus, ietverot četrus izziņas līmeņus un snieguma līmeņu aprakstus - 25%
Eksāmens – kolokvijs mutiskā formā - 25%
 
Priekšzināšanas Apgūti pedagoģijas un psiholoģijas studiju kursi.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]