Kods | LA1382 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Mūzikas skolotājs": Mūzikas mācīšanas metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Olga Blauzde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mūzikas mācību metodes un paņēmieni muzikālo spēju attīstībai: skaņkārtas pakāpju izjūtas, ritma izjūtas, daudzbalsības uztveres un muzikālās atmiņas attīstības veicināšanai. Muzikālo darbības veidu aktualizācija un mācīšanas paņēmieni: dziesmas mācīšana pēc dzirdes un pēc notīm, skandēšana, ritmizēšana un K.Orfa instrumentārija spēle, mūzikas klausīšanās. Mācību tematiskā plāna izstrādes un mūzikas stundu plānošanas nosacījumi, skolēnu mācību sasniegumu izvērtēšana. Ievērojamas pedagoģiskās pieejas un metodiskās koncepcijas mūzikas mācīšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt topošā mūzikas skolotāja profesionālās kompetences izveidi: piedāvājot apgūt zināšanas par Mūzikas mācību priekšmeta mērķiem un uzdevumiem, par muzikālās darbības veidiem, par mācīšanas un vērtēšanas metodēm, aicinot apzināt tradīciju un inovāciju nozīmi mūzikas mācīšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Mācību priekšmeta Mūzika programmas parauga un skolēnam sasniedzamo rezultātu analīze mūzikas apguvē. Metodisko ieteikumu un mācību līdzekļu apskats. Mūzikas pedagoģiskās pieejas un metodiskās koncepcijas mūzikas mācīšanā (K.Orfs, Z.Kodājs, E.Žaks-Dalkrozs u.c. ) 2. Mūzikas mācību metodes un paņēmieni muzikālo spēju attīstībai: skaņkārtas pakāpju izjūtas, ritma izjūtas, daudzbalsības uztveres un muzikālās atmiņas attīstības veicināšanai. 3. Muzikālo darbības veidu aktualizācija un mācīšanas paņēmieni: dziesmas mācīšana pēc dzirdes un pēc notīm, skandēšana, ritmizēšana un K.Orfa instrumentārija spēle, mūzikas klausīšanās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Studenti zina mūzikas mācību procesa teorētiskos pamatus, mācību organizācijas formas, muzikālās darbības veidus, mācību metodes, sasniedzamo rezultātu vērtēšanas sistēmu mūzikā;
2. Zina mūzikas mācīšanas normatīvos dokumentus, mācību līdzekļus mūzikas apguvei;
3. Zina kā iesaistīt improvizācijas procesā skolēnus. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus.
Tematisko un stundu plānu izstrāde 1.-3.klasei.
Izstrādāt divus summatīvās vērtēšanas darbus, ietverot četrus izziņas līmeņus un snieguma līmeņu aprakstus. Prasmes: 1. Izvēlas atbilstošas mācību metodes un metodiskos paņēmienus mūzikas mācību satura apguvei un skolēnu muzikalitātes attīstībai, ievērojot vecuma specifiku; 2. Lieto iegūtās teorētiskās zināšanas mūzikas stundu plānošanā: izvirzīt mērķus un uzdevumus un zina, kā tos īstenot konkrētās mācību situācijās; - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus. Kompetences: 1. Atlasa un izveido mācību materiālus, izvēlas atbilstošākās stratēģijas, metodes un paņēmienus; 2. Students zināšanas teorētiski strukturē, pamato ar praksē balstītiem argumentiem. 3. Students spēj diskutēt par metodikas dažādiem jautājumiem, piedāvājot dažādus risinājuma variantus, argumentēti aizstāvēt savu viedokli, piedāvā idejas radošām aktivitātēm. - Semestra noslēgumā ir eksāmens – kolokvijs mutiskā formā. Vērtējumā tiks iekļauta arī studenta izstrādāto mācību materiālu, tematisko un stundu plānu izstrāde, iekļaujot formatīvo un summatīvo vērtēšanas piemērus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izstrādāt mācību materiālu. - 30%
Tematisko un stundu plānu izstrāde (1.-3.klasei) - 20% Izstrādāt divus summatīvās vērtēšanas darbus, ietverot četrus izziņas līmeņus un snieguma līmeņu aprakstus - 25% Eksāmens – kolokvijs mutiskā formā - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūti pedagoģijas un psiholoģijas studiju kursi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|