| Kods | RA0168 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Konstitucionālo tiesību aktualitātes. Process Satversmes tiesā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tiesību zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Artūrs Gaveika, Ilga Krampuža | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studējošiem padziļinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas par Satversmes tiesas procesa aktuālo teoriju un praksi, aplūkojot aktuālos Šatversmes procesa tiesību jautājumus, kas šobrīd ir aktuāli aplūkojot jaunākās atziņas par Satversmes tiesas procesu, jaunāko judikatūru, kuras nepieciešamas jurista profesionālās darbības veikšanai. Studējošie iegūst zināšanas par Satversmes tiesas procesa tiesībām kā publiskajām tiesībām, jēdzieniem, kopīgo ar citām tiesību nozarēm, norobežošanu no citām tiesību nozarēm; avotiem, to pielietojumu, analīzi, tādējādi veicinot studentu spēju pareizi interpretēt un piemērot Satversmes tiesas procesa tiesību normas un paaugstinot studējošo konkurētspēju darba tirgū. . Nodarbības notiek diskusiju veidā sākotnēji atkārtojot zināmo, tālāk diskutējot par aktuālajiem Satversmes tiesas procesa tiesību jautājumiem, tādējādi padziļinot zināšanas un izpratni par Satversmes tiesas procesu regulējošajām tiesību normām, to pielietošanu, praktisku problēmu novatorisku risināšanu. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi un uzdevumi: Zināšanas – aktuālas zināšanas par Satversmes tiesas procesa izpratnes, attīstības, Satversmes tiesas nozīmi, Satversmes tiesas procesa tiesību avotus, tiesvedību Satversmes tiesā, Satversmes tiesai pakļautās lietas, konstitucionālo sūdzību, pagaidu aizsardzību, Satversmes tiesas nolēmumiem un to tiesiskajām sekām, iztiesāšanas problēmjautājumiem, objektīvās izmeklēšanas principu, tiesas nolēmumiem, administratīvā akta un tiesas nolēmuma izpildes problemātiku. Izpratne – par Satversmes tiesas procesa tiesību aktualitātēm: Satversmes tiesas procesa izpratni, attīstību, Satversmes tiesas nozīmi, Satversmes tiesas procesa tiesību avotiem, tiesvedību Satversmes tiesā, Satversmes tiesai pakļautajām lietām, konstitucionālo sūdzību, pagaidu aizsardzību, Satversmes tiesas nolēmumiem un to tiesiskajām sekām, iztiesāšanas problēmjautājumiem, objektīvās izmeklēšanas principu, tiesas nolēmumiem, administratīvā akta un tiesas nolēmuma izpildes problemātiku. Pielietošana – demonstrēt padziļinātas zināšanas par aktuālu Satversmes tiesas procesa tiesību normu izmantošanu praktisku problēmu risināšanā; pielietot Satversmes tiesas procesa normas sagatavojot pieteikumu Satversmes tiesai, meklēt jaunus risinājumus praktiskām un teorētiskām problēmām. Analīze – analizēt aktuālas Satversmes tiesas procesa tiesību situācijas un to reglamentējošās normas, sistematizēt nozaru kursos un šajā iegūtas zināšanas, izprast Satversmes tiesas procesa tiesību nozīmi ikvienā, izpētīt Satversmes tiesas procesa tiesību normas un piedāvāt uzlabojumus vai precīzāku tiesību normu interpretāciju. Sintēze – sagatavot aktuālus Satversmes tiesas procesa tiesību dokumentus, argumentēt un izmantot argumentācijā Satversmes tiesas procesa tiesību avotus, diskutēt par problēmjautājumiem, piedāvājot novatoriskus problēmu risinājumus. Izvērtēšana – vērtēt nodarbībās aktuālas situācijas Satversmes tiesas procesa tiesībās, tajā skaitā judikatūru, citas prakses situācijas, noteikt Satversmes tiesas procesa tiesībām atbilstošu aktuālu rīcības un tām atbilstošus aktuālus modeļus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt padziļinātas juridiskai jomai atbilstošas faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un izpratni, kā arī orientēties konstitucionālo tiesību sistēmā, izvērtēt tiesību jomas veidošanas vēsturiskos aspektus, padziļināti izprast un kritiski vērtēt attiecīgas jomas svarīgākos jēdzienus un likumsakarības. - Studiju rezultāti tiek novērtēti referātu istrādē un prezentēešanā, kontroldarbos, juridisko kāzusu risināšanā, seminārnodarbībās un eksāmenā. Spēj parādīt padziļinātas zināšanas par Satversmes tiesas procesu, pieteikumu sastādīšanu. - Kontroldarbs, eksāmens Spēj parādīt padziļinātas zināšanas par aktuālām gan konstitucionālo tiesību teorijas, gan tiesu prakses problēmām. - Kontroldarbs, eksāmens Spēj zināšanas par Satversmes tiesas procesu pielietot praksē. - Kontroldarbs, eksāmens Spēj, balstoties uz pētniecības metodēm un jaunākajām juridiskās zinātnes atziņām, identificēt attiecīgas jomas problēmas un rast to risinājumus, attīstīt iemaņas radošas praktiskās pieejas materiālo un procesuālo tiesību piemērošanā. - Kontroldarbs, eksāmens Spēj identificēt konstitucionālo tiesību problēmas un rast to risinājumus, piemērot Satversmes tiesas tiesvedības procesuālās normas. - Kontroldarbs, eksāmens Spēj piemērot konstitucionālās tiesību normas, patstāvīgi risināt un rast piemērotus risinājumus, kas balstīti konstitucionālo tiesību zinātnē un praksē. - Juridisko kāzusu risināšanā Spēj analizēt un piemērot Satversmes tiesas pieteikuma iesniegšanai tiesā nepieciešamās tiesību normas. - Juridisko kāzusu risināšanā Spēj pielietot iegūtas zināšanas un iemaņas tiesību normu piemērošanā, metodoloģiski pareizi atrast un piemērot tiesību normas, lai sekmīgi nokārtotu vienotu valsts eksāmenu, sekmīgi strādātu jurista darbā un arī turpmāk sekmīgi kvalificētos jurista reglamentētajās profesijās. - Juridisko kāzusu risināšanā Spēj sistēmiski, kritiski analizēt konstitucionālo institūciju darbību. - Juridisko kāzusu risināšanā Spēj argumentēti pamatot savu viedokli, diskutēt par konstitucionālo tiesību jautājumiem. - Kontroldarbs, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||