| Kods | RA0154 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Tiesību vēsture Latgales reģiona kontekstā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tiesību zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā tiek padziļinātas studentu zināšanas un izpratne par tiesību korelāciju un atšķirībām valsts un reģionālajā/lokālajā līmenī vēstures gaitā. Studenti iegūst padziļinātas zināšanas un izpratni par Latgales kā Latvijas reģiona specifiku tiesību vēstures jomā, kas ir saistīta ar Latgales vēsturi – politiski administratīvajām atšķirībām politisko varu maiņu rezultātā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt studentu zināšanas izpratni par tiesību korelāciju un atšķirībām valsts un reģionālajā/lokālajā līmenī vēstures gaitā. Zināšanas – raksturot tiesību attīstības tendences dažādos Latvijas vēstures posmos un periodos, ietverot Latgales reģionālo specifiku. Izpratne – noteikt un identificēt tiesu sistēmas un pārvaldes organizācijas funkcionēšanas korelāciju Latvijā un Latgalē vēsturiskā, politiskā un sociālekonomiskā kontekstā. Pielietošana– pielietot un demonstrēt zināšanas un prasmes sagatavojot referātu, prezentāciju, kā arī piedaloties diskusijās seminārnodarbībās. Analīze – analizēt, sistematizēt tiesību avotus un literatūru Latvijas un Latgales vēstures griezumā; ar Latgales integrāciju pārējās Latvijas administratīvajā un tiesiskajā telpā saistītos problēmjautājumus. Sintēze – argumentēt savu viedokli seminārnodarbībās, sastādīt tiesību vēstures jēdzienu tabulu un spēt izskaidrot jēdzienus. Izvērtēšana – izmantojot sinhrono un diahrono metodi, vērtēt tiesību izmaiņas, kā arī citu valstu ietekmi uz tiesībām Latgalē un pārējā Latvijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni ārvalstu (Zečpospoļitas, Krievijas Impērijas) tiesību ietekmi uz tiesībām Latgalē.
2.Izprot Latvijas valsts un tiesību attīstības saistību ar sociālajiem, politiskajiem, ekonomiskajiem procesiem sabiedrībā. - Atbildes seminārnodarbībās, atbildes eksāmenā. Prasmes: 3.Spēj analizēt dažādus tiesību avotus un literatūru, neatkarīgās Latvijas valsts likumdošanas aktualitātes un problemātiku Latgales reģiona kontekstā. 4.Spēj analizēt saistību starp pagātni un tagadni. - Kontroldarba izstrāde, atbildes eksāmenā, referāta un prezentācijas izstrāde. Kompetences: 5.Spēj pielietot iegūtās zināšanas, iemaņas un prasmes dažādu tiesību vēstures avotu salīdzinošā sinhronā un diahronā analīzē un kritiskā izvērtēšanā. 6.Orientējas mūsdienu tiesību aktualitātēs un tiesību vēsturiskajās likumsakarībās. - Atbildes semināros, diskusijās, patstāvīgā darba prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sagatavotā referāta prezentācija. - 30%
Kontroldarbs. - 30% Noslēguma darbs: tests. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas Latvijas vēsturē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||