RA0143 Sabiedrisko attiecību vadība

Kods RA0143
Nosaukums Sabiedrisko attiecību vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sandra Sprudzāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā ir paredzēts dot iespēju studentiem gūt padziļinātas teorētiskās, metodoloģiskās un praktiskās zināšanas par sabiedrisko attiecību nozīmi uzņēmumā, vadības veidiem, pārvaldes struktūrām un struktūru iekšējiem un ārējiem aspektiem. Programma paredz apgūtās iemaņas izmantot uzņēmuma sabiedrisko attiecību nišas izvērtēšanai un uzlabošanai. Studiju kursa tēmas ietver sabiedrisko attiecību darbības izpēti, stratēģiju izstrādi un plānošanu, pārzina mērķauditoriju, kā arī praktiskus rīkus, ar ko ir iespējams veicināt sabiedriskās attiecības. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads mūsdienu sabiedrisko attiecību koncepcijā. Ikdienas uzdevumu un problemātisku situāciju risināšana ar sabiedrisko attiecību vadības palīdzību. 4 8 0 0
Komunikācijas modeļu elementi. Mūsdienu sabiedrība un tās informācijas telpa. Masa, pūlis, mērķgrupa un auditorija 2 6 0 0
Masu komunikācija. Mediju veidi un to raksturojumi. Masu mediju īpatnības: efekti un defekti. Darbības raksturojums: publicitāte, reklāma, pārstāvniecība presē. 2 6 0 0
Sabiedrisko attiecību funkcionalitāte un specifika darbībā globālajā tīmeklī. Sabiedrisko attiecību globalizācija un internacionalizācija. 2 6 0 0
Sabiedrisko attiecību loma informācijas vides veidošanā. Darbs ar masu medijiem: vēstījumu izstrāde un viedokļa formulēšana. 2 5 0 0
Sabiedrisko attiecību un reklāmas darba organizācija un vadība. Sabiedrisko attiecību stratēģija un taktika. 2 4 0 0
Sabiedrisko attiecību vadības darba metodes veidojot uzņēmuma iekšējo vidi. Sabiedrisko attiecību vadības darba metodes veidojot uzņēmuma ārējo vidi. 2 4 0 0
Konflikti un pienākumi. Krīzes situāciju risināšana. Komunikācijas ētika. Sabiedrisko attiecību vadības ētikas jautājumi. 2 4 0 0
Interaktīvā komunikācija: raksturojumi un loma indivīda, grupu, organizāciju un sabiedrības komunikācijā. 2 5 0 0
Iekšējo un ārējo PR komunikāciju formas, rīki un stratēģijas. Konkrētu piemēru analīze. 4 6 0 0
Kopā: 24 54 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Zināšanas: pārzina sabiedrisko attiecību principus, sabiedrisko attiecību modeļus un galvenos sabiedrisko attiecību instrumentus. Izpratne: izprot sabiedrisko attiecību darbības principus. Izprot sabiedrisko attiecību lomu un struktūru kultūras, izglītības un ekonomikas jomās. Pielietošana: patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par konkrēta uzņēmuma sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi; prot izveidot preses relīzi, spēj novērtēt mērķauditorijas, medija atšķirības, pārzina preses relīzes izplatīšanas nosacījumus. Analīze: izmantojot apgūtos teorētiskos pamatu, spēj pētīt un analizēt sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi; spēj kritiski analizēt organizāciju komunikāciju un to novērtēt. Sintēze: spēj formulēt un analītiski aprakstīt sabiedrisko attiecību problēmas konkrētajā laika periodā, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā. Izvērtēšana: spēj kritiski vērtēt sabiedrisko attiecību darbību un veidot ieteikumus tās efektivitātes uzlabošanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot sabiedrisko attiecību vadības principus Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus spēj pētīt un analizēt sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi - Z1 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; eksāmens. Z2 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai.
Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par konkrēta uzņēmuma sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi - P1 Dalība diskusijās – studenta aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P2 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P3 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē.
Pieņemt lēmumus par atbilstošas stratēģijas izvēli uzņēmuma sabiedrisko attiecību iekšējās vai ārējās vides uzlabošanai - P1 Dalība diskusijās – studenta aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P2 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P3 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē.
Spēj sastādīt rīcības plānu uzņēmuma atpazīstamības ieviešanai tirgū - P1 Dalība diskusijās – studenta aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P2 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P3 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē.
Pieņemt lēmumus par atbilstošas stratēģijas izstrādi un realizēšanu - K1 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai; eksāmens. K2 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai.
Spēj formulēt un analītiski aprakstīt sabiedrisko attiecību problēmas konkrētajā laika periodā, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā - K1 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai; eksāmens. K2 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Seminārnodarbības un praktiskās nodarbības studiju kursa laikā - 50%
Teorētisks eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *