| Kods | RA0141 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Reģionālā ekonomika un politika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Daina Znotiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek apskatīta reģionālās ekonomikas attīstība Latvijā un Eiropas Savienībā, ietverot digitālās transformācijas lomu, zaļo kursu un ES Atveseļošanas un noturības mehānisma ietekmi. Tiek analizēti reģionālās politikas attīstības instrumenti, speciālās ekonomiskās zonas, ES struktūrfondu 2021-2027 programmēšanas periods un inovāciju ekosistēmas reģionos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt zināšanas par mūsdienu reģionālās politikas attīstības instrumentiem, ES reģionālo politiku pēc 2020. gada, reģionālās ekonomikas attīstības iespējām digitālajā un zaļajā transformācijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Parādīt reģionālajai ekonomikai raksturīgās augsti specializētas zināšanas, kuras ir pamats oriģinālai domāšanai - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Parādīt kritisku izpratni par jautājumiem saistībā ar problēmām un to ietekmi reģionālās ekonomikas jomā, un šo zināšanu kritisku izmantošanu - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Pētīt reģionālās attīstības tendences, pierādīt specializētas problēmu risināšanas prasmes, kas nepieciešamas pētījumiem, lai radītu jaunas zināšanas, un lai integrētu zināšanas no dažādām jomām - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās un vērtējums par praktisko darbu izpildi - 30%
2. Kursa apguves laikā izstrādāts un prezentēts referāts par izvēlēto tēmu - 40% 3. Eksāmena rezultāti - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||