| Kods | RA0140 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Līderība un pārmaiņu vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss Līderība un pārmaiņu vadība koncentrējas uz izpratni par vēsturiskām un mūsdienu vadības teorijām un principiem, to ietekmi uz praksi un pārmaiņu vadību. Kursā tiek apskatīti un analizēti jēdzieni un modeļi, kas ir veicinājuši vadības teoriju un prakses attīstību attiecībā uz līderību un pārmaiņu vadību. Studenti apgūs iemaņas, kas nepieciešamas, lai analizētu un izstrādātu pasākumus, kas veicina pārmaiņu ieviešanu, maksimālu efektīvu organizācijas un indivīda - līdera mijiedarbību. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt un veidot iemaņas, kas vērstas uz organizācijas un indivīda - līdera efektīvu mijiedarbību, indivīda, grupu un organizatorisko uzvedību līmeņos mainīgos un pārmaiņu apstākļos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pamatot un lietot līderības stilus, pieejas un paņēmienus - Praktiskie darbi, situāciju analīze. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Pārbaudes darbi. Eksāmena darbs Spēj definēt pārmaiņu nepieciešamību, sastādīt pārmaiņu ieviešanas plānu un analizēt organizācijas uzvedību pārmaiņu apstākļos - Semināri, praktiskie un patstāvīgie darbi. Grupu darbi. Pārbaudes darbi. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Eksāmena darbs. Spēj virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, motivēt sevi un padotos individuālā, grupu un organizācijas līmenī. - Semināri, praktiskie un patstāvīgie darbi. Grupu darbi. Pārbaudes darbi. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Eksāmena darbs. Spēj demonstrēt līderības prasmes, pieņemt lēmumus un tos pamatot, pildot profesionālos darba uzdevumus - Semināri, praktiskie un patstāvīgie darbi. Grupu darbi. Pārbaudes darbi. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Eksāmena darbs. Spēj identificēt galvenās problēmas organizācijas uzvedības un līderības aspektā, un ierosināt argumentētus un pamatotus lēmumus to risināšanai - Praktiskie darbi, situāciju analīze. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Pārbaudes darbi. Eksāmena darbs Spēj novērtēt vadības un darbinieku komunikācijas procesus mainīgā un starptautiskā vidē pārmaiņu un krīzes apstākļos - Semināri, praktiskie un patstāvīgie darbi. Grupu darbi. Pārbaudes darbi. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Eksāmena darbs. Spēj analizēt un piemērot līderības aktivitātes, ievērojot ētiku darba vietā - Praktiskie darbi, situāciju analīze. Rezultātu prezentācija un diskusijas. Pārbaudes darbi. Eksāmena darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie un patstāvīgie darbi, situāciju analīze, pārbaudes darbi, dalība semināros un diskusijās, prezentācijas - 70%
Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Cilvēkresursu vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||