| Kods | RA0134 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālo zinātņu pētījumu metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Anita Puzule | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Pilnveidot zināšanas par zinātniskā pētījuma organizāciju; pārzināt vadības virziena aktuālu ekonomikas pētījumu problemātikas klāstu Latvijā un starptautiskajā pētniecības vidē; attīstīt padziļinātas patstāvīga pētnieciskā darba risināšanas prasmes un attieksmes vadības virzienā, spējot kritiski analizēt ekonomiskajā vidē notiekošos procesus un pieņemt un pamatot savus lēmumus. Iepazīstināt ar PSPP/ SPSS iespējām dažādu datu apstrādes vajadzību un etapu realizēšanā, veidot prasmes pielietot aktuālas programmas datu apstrādei PSPP/SPSS vidē un dot praktiskās zināšanas PSPP/SPSS programmas lietošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem nepieciešamās prasmes un kompetences par pētniecisko darbu ar bieži izmantotiem analīzes rīkiem un metodēm, lai efektīvi izpētītu iespējamās aktuālās problēmas vadības zinātnē. Studiju kursa uzdevumi: 1) veidot padziļinātu izpratni par zinātnisko pētījumu teorētiskajiem pamatiem un metodoloģisko specifiku vadības zinātnē; 2) paplašināt zināšanas par aktuālajām problēmām vadības zinātnē un pētniecības tendencēm Latvijā un starptautiskā kontekstā; 3) pilnveidot prasmes izvēlēties un pielietot kvalitatīvās, kvantitatīvās un jauktās pētījumu metodes un atbilstošas tehnoloģijas vadības zinātnē; 4) attīstīt spēju izmantot PSPP/SPSS vidi datu ievadei, analīzei, grafiskai attēlošanai un rezultātu interpretēšanai; 5) veicināt analītisko domāšanu, spēju analizēt empīriskos datus un pamatot lēmumus, balstoties uz pētījuma rezultātiem vadības zinātnē; 6) veidot prasmes prezentēt un diskutēt par pētījuma rezultātiem, ievērojot akadēmiskās ētikas normas un neparedzamos apstākļus noteiktās situācijās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot jēdzienus, pētījumu stratēģijas, dizainu un pētījumu veidus. - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Praktiskie darbi. Eksāmens.
Izskaidro pētniecības jēdzienus, stratēģiju un pētījuma veidus. Spēj definēt pētniecisko problēmu, pētījuma objektu, priekšmetu, mērķi, hipotēzi, uzdevumus. - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Praktiskie darbi. Eksāmens. Pētījuma problēma ir skaidri formulēta, tematam atbilstošs mērķis, uzdevumi, objekts, priekšmets, pierādāma hipotēze, pamatojot metodoloģiskās pieejas izvēli. Spēj analizēt un kritiski izvērtēt zinātnisko literatūru, izvērtēt zinātnisko publikāciju saturu un sagatavot recenziju, kas pamato savu viedokli. - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Praktiskie darbi. Eksāmens. Atspoguļota zinātnisko rakstu zinātniskā diskusija. Prot pielietot kvalitatīvās, kvantitatīvās un jauktās pētniecības metodes atbilstoši pētījuma mērķim. - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Patstāvīgais darbs. Praktiskie darbi. Eksāmens. Izvēlēta pētījuma metodika, piemērota konkrētai problēmai un korekti aprakstīts metodoloģiskais process. Prot datus atlasīt, apkopot, statistiski apstrādāt (pielietojot SPSS/PSPP), analizēt un sistematizēt. - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Patstāvīgais darbs. Praktiskie darbi. Eksāmens. Korekti veikta datu ievade, rediģēšana, filtrēšana, mainīgo aprēķināšana un vizualizācija, pielietojot PSPP/SPSS programmu. Spēj interpretēt un argumentēt pētījumā iegūtos rezultātus, izdarīt pamatotus secinājumus un izvērtēt datu analīzes ierobežojumus. - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Patstāvīgais darbs. Praktiskie darbi. Eksāmens. Precīzi sasaistīti empīriskie dati ar teoriju, formulēti pamatoti secinājumi. Darbā ievērotas ētikas prasības. Spēja radoši domāt un pamatot iegūtos rezultātus, prezentēšanas spējas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. - 5%
Patstāvīgais darbs – prezentācija par pētījuma metožu invertējumu; atbilstoši izvēlētā maģistra darba tēmai aptaujas anketas ar dažāda tipa jautājumiem izstrāde, kodēšana. Aptaujas anketas rezultātu ievadīšana PSPP vai SPSS programmā, iegūto rezultātu apstrāde. - 30% Praktiskie darbi, diskusijas – ētikas normas, pētījumu veidi, zinātnisko rakstu izvērtēšana, pētījuma metožu pielietojuma izvēles analīze. - 20% Eksāmens - rakstiskā veidā (referāts un tā prezentēšana). - 45% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas par vadības zinātni, pētniecības pamatiem, informācijas tehnoloģijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||