RA0128 Viesnīcu darba organizācija un vadība

Kods RA0128
Nosaukums Viesnīcu darba organizācija un vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Iveta Dembovska
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Viesnīcu darba organizācija un vadība kursā studenti gūst izpratni par viesnīcu būtību, to daudzveidību, kopīgo un atšķirīgo piedāvājumā, viesnīcu attīstību pasaulē un Latvijā, likumdošanu, klasifikāciju, standartizāciju un kvalitātes prasībām, kā arī viesnīcu darba organizāciju, procesu plānošanu, vadīšanu, norisi, kontroli..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Tūrisma attīstības vēsture. Tūrisma attīstības tendences pasaulē. Viesmīlības un viesnīcu nozares attīstība pasaulē un Latvijā. Viesmīlības industrijas klasifikācija. Viesmīlības produkts, tā sastāvdaļas. Viesmīlības produkta raksturojums. 4 4 2 8
Izmitināšanas mītņu attīstības tendences un inovācijas tūrisma nozares kontekstā. Viesnīcas jēdziens. Viesnīcas produkts, pakalpojumu specifika. Likumdošana. Viesnīcu klasifikācija, standartizācija. Viesnīcu veidi. Viesnīcu klasifikācija pēc dažādiem parametriem. 6 8 2 10
Viesnīcu darba organizēšana un vadība. Viesnīcu struktūra un stratēģijas. Viesnīcu pakalpojumi. Viesnīcas materiālie un nemateriālie pakalpojumi 4 6 2 10
Viesnīcas viesi. Pakalpojuma veidošana īpašām mērķa grupām. Viesnīcas izvēles nosacījumi, viesu struktūra. 4 6 2 12
Viesnīcu dienesti, to vadība. Viesu uzņemšanas dienesta darbība. Dienesta struktūra un pienākumu sadale. Ēdināšanas dienesta darba organizācija. Konferences un semināri. Drošības dienests. 8 14 2 20
Tradicionālais viesa cikls viesnīcā. Cikla posmu analīze, viesa un personāla mijiedarbība viesa cikla posmos. 6 10 2 14
Globālās rezervēšanas sistēmas. Rezervācijas procesa posmi 6 8 2 12
Uzņemšanas nodaļas darbība. Viesu uzņemšanas nodaļas darbības plānošana un novērtēšana. Reģistrācija. Svarīgu viesu uzņemšana, viesa informācija. Rēķinu kontrole. 6 10 2 14
Saimnieciskais dienests. Saimniecības dienesta struktūra, apakšnodaļas, darbinieku pienākumu sadale. Viesu istabu uzkopšana. Atslēgu veidi un to kontrole. Veļa un uniformas. 8 10 2 12
Viesu rēķini. Viesa izrakstīšanās pamata procedūras. 6 10 1 12
Viesnīcas vadīšanas process. 4 8 1 12
Kopā: 62 94 20 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studentu profesionālo kompetenci viesnīcu nozares darbības izpratnē un vadībā, veicinot spēju analizēt viesnīcu struktūru, pakalpojumu piedāvājumu, nozares attīstību, normatīvo regulējumu un kvalitatīvu darba procesu organizēšanu atbilstoši mūsdienu viesmīlības prasībām. Studiju kursa uzdevumi: Attīstīt izpratni par viesnīcu būtību, veidiem un to pakalpojumu dažādību, lai veicinātu spēju pielāgot vadības pieeju dažādu kategoriju un konceptu viesnīcās. Pilnveidot kompetenci analizēt viesnīcu nozares attīstības tendences pasaulē un Latvijā, izprotot tirgus dinamiku un inovāciju ietekmi uz pakalpojumu kvalitāti. Apgūt viesnīcu klasifikācijas, standartizācijas un kvalitātes prasību principus, attīstot spēju piemērot šos standartus viesnīcu darbības organizācijā un pakalpojumu nodrošināšanā. Stiprināt prasmi plānot un vadīt viesnīcu darbības procesus, tai skaitā darba sadali, resursu izmantošanu un pakalpojumu sniegšanas nodrošinājumu ikdienas darbā. Veicināt spēju veikt viesnīcu darba procesu uzraudzību un kontroli, novērtēt to efektivitāti un izstrādāt priekšlikumus kvalitātes uzlabošanai viesmīlības nozarē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1. Spēj parādīt uzņēmuma vadītāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, tajā skaitā daļai zināšanu iesniedzoties uzņēmuma vadītāja profesijas augstākajā sasniegumu līmenī/ Plānot, prognozēt, organizēt viesnīcu aktivitātes atbilstoši izvirzītajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un situācijai darba tirgū. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
2. Spēj parādīt uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni/Izprast viesmīlības industrijas mērķi un specifiku, viesnīcu daudzveidību un struktūru. Izprast viesnīcas būtību, veidus, klasifikāciju, standartizāciju un kvalitātes prasības. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
3. Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu/ Izprast viesnīcu nozares attīstību Latvijā un pasaulē, spēj analizēt ekonomiskajā un starptautiskajā vidē notiekošos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši izmaiņām. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
4. Izmantojot apgūtos uzņēmējdarbības teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu darbību uzņēmuma vadītāja profesionālās kompetences ietvaros/ Pārzina viesnīcas dienestu darbību. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
5. Pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos/ Pārzina viesnīcas resursus un spēj noteikt vajadzības to efektīvā izmantošanā. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
6. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē/ Analizēt, sistematizēt, sintezēt un integrēt viesnīcu darbībai nepieciešamo informāciju. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens