RA0116 Reklāmas tekstu analīze un izstrāde

Kods RA0116
Nosaukums Reklāmas tekstu analīze un izstrāde
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sandra Sprudzāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek strādāts, izmantojot uz problēmām balstīto mācīšanās metodi, tādēļ līdztekus reklāmas koncepta izpratnei tiek aplūkota uzņēmumu darbības specifika; identificēti esošie komunikācijas paņēmieni, noteiktas problēmas un izstrādāti to risinājumi. Studenti analizē un sistematizē uzņēmuma darbībai nepieciešamo komunikāciju, piedāvā radošas idejas reklāmas kampaņām, kā arī sagatavo atbilstošus reklāmas tekstus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Reklāmas jēdziena skaidrojums, tās loma un nozīme komunikācijas sistēmā. Reklāmas teorija. Reklāma kā masu kultūras elements. Reklāmas mērķis un uzdevumi. 2 6 0 0
Reklāma kā mārketinga komunikāciju tehnoloģija. Reklāmas menedžments. Zīmols. Simboli kultūrā un preču zīmēs. Dzīvesveids kā mārketinga kategorija. Komisma elementi reklāmā. Komiskā metafora. 4 8 0 0
Sabiedrības piesaistīšanas metodes reklāmai. Informācijas nodošana mērķgrupai. Regularitāte, intensitāte, dinamika, kustība, izmērs, kontrasts, emocionalitāte. 4 6 0 0
Psihoanalīze patērētāju vēlmju izpētē. Reklāmas psiholoģiskie un ētiskie aspekti. Reklāma un sabiedrība. Mīta pazīmes reklāmā. 4 6 0 0
Drukātā reklāma. Sludinājumi laikrakstos. Bukleti, katalogi, reklāmas katalogi. Ilustrācijas drukātajā reklāmā. Reklāmas teksta sagatavošana. Reklāmas saukļi. Reklāmas tekstu analīze. 4 6 0 0
Vizuālā komunikācija. Kultūrvides īpatnības, izvēloties reklāmas izvietošanu: valodas izvēle, krāsu gammas izvēle, mīmikas un žesti, valsts likuma ievērošana. 4 8 0 0
Politiskā reklāma. Valoda kā varas instruments. Politiskās reklāmas simbolika. 4 6 0 0
Reklāmas kampaņas stratēģijas izstrāde. 6 6 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursā tiek sniegtas teorētiskas zināšanas reklāmas teorijā, akcentējot valodas, psiholoģijas un kultūras aspektus, attīstītas analītiskās prasmes, analizējot, veidojot un interpretējot reklāmas tekstus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1. Zināšanas: Spēj parādīt attiecīgās vadības zinātnes jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni/ Izprot reklāmas lomu un uzdevumus komunikācijas un vadības zinātnes kontekstā. - Seminārs: reklāmas starpdisciplinārais raksturs.
2. Prasmes (spēja lietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes): Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos/ Spēj domāt radoši, izstrādājot reklāmas kampaņas; spēj orientēties reklāmas veidu dažādībā, spēj raksturot reklāmu lingvistiskās un semiotiskās tendences un analizēt reklāmas tekstus, izmantojot zinātnisku pieeju. - Praktiskās nodarbības: piecu drukāto reklāmas saukļu valodas analīze.
3. Kompetences. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē/ Spēj analītiski diskutēt par reklāmas veidošanas principiem, mūsdienu attīstības tendencēm; izvēlēties uzņēmēja vajadzībām atbilstošāko reklāmas veidu, kanālu un tā tekstu. - Praktiskās nodarbības: reklāmas kampaņas koncepcijas plānošana un izstrāde.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi - 40%
Reklāmas kampaņas izstrāde - 40%
Teorētisko zināšanu tests - 20%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]