RA0110 Mārketings tūrisma uzņēmumos

Kods RA0110
Nosaukums Mārketings tūrisma uzņēmumos
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Iveta Dembovska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz padziļinātu izpratni par mārketinga principu pielietošanu tūrisma nozarē. Kursā tiek aplūkota tūrisma pakalpojumu specifika, tirgus segmentēšana, patērētāju uzvedības analīze, kā arī tūrisma produkta, cenas, izplatīšanas un virzīšanas aspekti. Īpaša uzmanība veltīta digitālajam mārketingam, zīmolvedībai un ilgtspējīga tūrisma mārketingam. Studenti analizēs dažādas mārketinga stratēģijas, veidos mārketinga plānus un attīstīs prasmes pielāgot komunikāciju dažādām mērķauditorijām un kultūras kontekstiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Tūrisma mārketinga būtība un specifika. Mārketinga nozīme tūrisma nozarē; tūrisma produkta raksturojums un pakalpojuma īpatnības. 2 2 1 2
Tirgus izpēte un patērētāju uzvedības analīze tūrisma nozarē. Ceļotāju motivācija, pircēju lēmumu pieņemšanas process, datu iegūšanas un interpretācijas metodes. 4 4 1 4
Tirgus segmentēšana, mērķauditorijas noteikšana un pozicionēšana. – Segmentēšanas kritēriji, ideālā klienta profils, vērtības piedāvājums dažādām mērķgrupām. 2 4 1 4
Tūrisma produkta veidošana un pārvaldība. Produkta dzīves cikls, jaunu tūrisma produktu izstrāde, produktu pielāgošana dažādiem tirgiem. 4 4 1 6
Cenu noteikšana tūrisma uzņēmumā. Cenu stratēģijas un metodes, ietekmējošie faktori, atšķirības starp ražošanas un pakalpojumu cenu politiku. 2 4 1 6
Izplatīšanas kanāli un sadarbība ar starpniekiem tūrisma nozarē. Rezervācijas sistēmas, tūrisma aģentu un platformu loma, pārdošanas kanālu vadība. 4 6 1 10
Tūrisma pakalpojumu virzīšana un komunikācijas stratēģijas. Mārketinga komunikāciju veidi: reklāma, PR, pārdošanas veicināšana, tiešais mārketings. 4 6 1 10
Digitālais mārketings tūrisma uzņēmumos. Sociālie tīkli, mājaslapu optimizācija (SEO), tiešsaistes reklāmas, e-pasta kampaņas un datu analītika. 4 6 1 10
Zīmolvedība un reputācijas vadība tūrisma nozarē. Zīmola pozicionēšana, klientu lojalitāte, atsauksmju un sabiedriskā tēla vadība tiešsaistē. 4 6 1 10
Ilgtspējīgs un kultūrsensitīvs mārketings tūrismā. Zaļais mārketings, sociālā atbildība, komunikācija ar dažādām kultūrām, tūrisma ietekmes mazināšana. 2 4 1 6
Kopā: 32 46 10 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: Attīstīt studentu kompetenci patstāvīgi analizēt, plānot un īstenot mārketinga aktivitātes tūrisma uzņēmumā, izmantojot klasiskās un digitālās mārketinga pieejas, izprotot tūrisma pakalpojumu specifiku un tirgus dinamiku, kā arī pielietojot ilgtspējīgas un starpkultūru komunikācijas principus. Kursa uzdevumi: Attīstīt prasmi analizēt tūrisma tirgu un patērētāju uzvedību, izmantojot tirgus izpētes metodes un datu analīzi, lai pamatotu mārketinga lēmumus. Pilnveidot kompetenci izstrādāt un strukturēt tūrisma uzņēmuma mārketinga plānu, iekļaujot produkta, cenas, izplatīšanas un virzīšanas stratēģijas. Stiprināt spēju pielietot digitālā mārketinga rīkus, tostarp sociālos tīklus, e-pasta kampaņas un SEO, lai veicinātu tūrisma pakalpojumu atpazīstamību un pārdošanu. Attīstīt prasmi izstrādāt efektīvu zīmola komunikāciju, vadīt uzņēmuma tēlu un pārvaldīt klientu attiecības, balstoties uz uzticību un reputāciju. Veicināt spēju integrēt ilgtspējīga un kultūrsensitīva mārketinga principus tūrisma komunikācijā, ņemot vērā dažādu mērķauditoriju vajadzības un vides ilgtspēju.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj parādīt uzņēmuma vadītāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, tajā skaitā daļai zināšanu iesniedzoties uzņēmuma vadītāja profesijas augstākajā sasniegumu līmenī. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Spēj parādīt uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Izmantojot apgūtos uzņēmējdarbības teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu darbību uzņēmuma vadītāja profesionālās kompetences ietvaros. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studējošais izprot tūrisma mārketinga nozīmi uzņēmuma attīstībā, pārzina mārketinga pamatprincipus, mārketinga mix (4P) elementus un to pielāgošanu tūrisma pakalpojumiem, kā arī izprot tūrisma tirgus specifiku un patērētāju uzvedības īpatnības šajā nozarē. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studējošais pārzina digitālā mārketinga, zīmolvedības un ilgtspējīga mārketinga pieejas tūrisma nozarē, izprot jaunākās tendences mārketinga tehnoloģijās, kā arī kultūrsensitīva un sociāli atbildīga mārketinga principus tūrisma uzņēmējdarbībā. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studējošais spēj analizēt tūrisma tirgu un patērētāju uzvedību, segmentēt mērķauditorijas un izstrādāt pozicionēšanas stratēģijas, balstoties uz tirgus izpētes datiem un uzņēmuma darbības mērķiem. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studējošais spēj izstrādāt tūrisma uzņēmuma mārketinga plānu, iekļaujot produkta, cenas, izplatīšanas un virzīšanas stratēģijas, kā arī piemērot atbilstošus digitālās komunikācijas rīkus (sociālie tīkli, SEO, e-pasta mārketings, u.c.). - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studējošais spēj patstāvīgi pieņemt pamatotus mārketinga lēmumus tūrisma nozarē, analizējot uzņēmuma darbības vidi un pielietojot iegūtās zināšanas praktiskās situācijās, tai skaitā risinot mārketinga problēmas un izstrādājot attīstības priekšlikumus. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studējošais spēj integrēt ilgtspējīga, ētiska un starpkultūru mārketinga principus tūrisma komunikācijā, pielāgojot vēstījumus dažādām mērķgrupām, ņemot vērā vides, sociālos un kultūras aspektus. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - 20%
Praktiskie darbi - 20%
Kontroldarbs - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Tirgzinība, Mārketinga komunikācijas, Tūrisma uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 11.0 21.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]