| Kods | RA0110 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Mārketings tūrisma uzņēmumos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iveta Dembovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz padziļinātu izpratni par mārketinga principu pielietošanu tūrisma nozarē. Kursā tiek aplūkota tūrisma pakalpojumu specifika, tirgus segmentēšana, patērētāju uzvedības analīze, kā arī tūrisma produkta, cenas, izplatīšanas un virzīšanas aspekti. Īpaša uzmanība veltīta digitālajam mārketingam, zīmolvedībai un ilgtspējīga tūrisma mārketingam. Studenti analizēs dažādas mārketinga stratēģijas, veidos mārketinga plānus un attīstīs prasmes pielāgot komunikāciju dažādām mērķauditorijām un kultūras kontekstiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Attīstīt studentu kompetenci patstāvīgi analizēt, plānot un īstenot mārketinga aktivitātes tūrisma uzņēmumā, izmantojot klasiskās un digitālās mārketinga pieejas, izprotot tūrisma pakalpojumu specifiku un tirgus dinamiku, kā arī pielietojot ilgtspējīgas un starpkultūru komunikācijas principus. Kursa uzdevumi: Attīstīt prasmi analizēt tūrisma tirgu un patērētāju uzvedību, izmantojot tirgus izpētes metodes un datu analīzi, lai pamatotu mārketinga lēmumus. Pilnveidot kompetenci izstrādāt un strukturēt tūrisma uzņēmuma mārketinga plānu, iekļaujot produkta, cenas, izplatīšanas un virzīšanas stratēģijas. Stiprināt spēju pielietot digitālā mārketinga rīkus, tostarp sociālos tīklus, e-pasta kampaņas un SEO, lai veicinātu tūrisma pakalpojumu atpazīstamību un pārdošanu. Attīstīt prasmi izstrādāt efektīvu zīmola komunikāciju, vadīt uzņēmuma tēlu un pārvaldīt klientu attiecības, balstoties uz uzticību un reputāciju. Veicināt spēju integrēt ilgtspējīga un kultūrsensitīva mārketinga principus tūrisma komunikācijā, ņemot vērā dažādu mērķauditoriju vajadzības un vides ilgtspēju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt uzņēmuma vadītāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, tajā skaitā daļai zināšanu iesniedzoties uzņēmuma vadītāja profesijas augstākajā sasniegumu līmenī. - Praktiskās nodarbības,
patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Spēj parādīt uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Izmantojot apgūtos uzņēmējdarbības teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu darbību uzņēmuma vadītāja profesionālās kompetences ietvaros. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Studējošais izprot tūrisma mārketinga nozīmi uzņēmuma attīstībā, pārzina mārketinga pamatprincipus, mārketinga mix (4P) elementus un to pielāgošanu tūrisma pakalpojumiem, kā arī izprot tūrisma tirgus specifiku un patērētāju uzvedības īpatnības šajā nozarē. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Studējošais pārzina digitālā mārketinga, zīmolvedības un ilgtspējīga mārketinga pieejas tūrisma nozarē, izprot jaunākās tendences mārketinga tehnoloģijās, kā arī kultūrsensitīva un sociāli atbildīga mārketinga principus tūrisma uzņēmējdarbībā. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Studējošais spēj analizēt tūrisma tirgu un patērētāju uzvedību, segmentēt mērķauditorijas un izstrādāt pozicionēšanas stratēģijas, balstoties uz tirgus izpētes datiem un uzņēmuma darbības mērķiem. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Studējošais spēj izstrādāt tūrisma uzņēmuma mārketinga plānu, iekļaujot produkta, cenas, izplatīšanas un virzīšanas stratēģijas, kā arī piemērot atbilstošus digitālās komunikācijas rīkus (sociālie tīkli, SEO, e-pasta mārketings, u.c.). - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Studējošais spēj patstāvīgi pieņemt pamatotus mārketinga lēmumus tūrisma nozarē, analizējot uzņēmuma darbības vidi un pielietojot iegūtās zināšanas praktiskās situācijās, tai skaitā risinot mārketinga problēmas un izstrādājot attīstības priekšlikumus. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens Studējošais spēj integrēt ilgtspējīga, ētiska un starpkultūru mārketinga principus tūrisma komunikācijā, pielāgojot vēstījumus dažādām mērķgrupām, ņemot vērā vides, sociālos un kultūras aspektus. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, kontroldarbs eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 20%
Praktiskie darbi - 20% Kontroldarbs - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Tirgzinība, Mārketinga komunikācijas, Tūrisma uzņēmējdarbības vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||