Kods | RA0098 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Makroekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Lonska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir, pamatojoties uz makroekonomikas teorijas pamatlicēju darbiem un mūsdienu zinātnes atzinumiem, veidot studentos izpratni par ekonomikas funkcionēšanas objektīviem likumiem un principiem makrolīmenī un valsts ekonomiskās politikas teorētisko pamatu un realizācijas mehānismu mūsdienu strauji mainīgajā vidē, iepazīstināt studentus ar makroekonomikas teorijas pamatjautājumiem, kā arī attīstīt studenta ekonomisko domāšanu, ekonomisko procesu analīzes, novērtēšanas un modelēšanas prasmes. Kursā tiek apskatītas tirgus ekonomikas funkcionēšanas likumsakarības un to īstenošanas mehānisms makrolīmenī, tostarp ekonomikas galveno naudas plūsmu (patēriņa, ietaupījumu, investīciju) veidošanās un nacionālo tirgu (preču, naudas, darba) darbības pamatnosacījumi, skaidroti kopējā pieprasījuma un piedāvājuma teorija, cikliskums ekonomikā, ekonomikas valstiskās regulēšanas instrumenti – fiskālā un monetārā politikas, kā arī makroekonomikas starptautiskais aspekts.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu spēju izprast, analizēt un novērtēt makroekonomiskos procesus un politiku, balstoties uz klasiskajām un mūsdienu teorijām, kā arī attīstīt prasmi izmantot iegūtās zināšanas un metodes lēmumu pieņemšanā un ilgtspējīgas ekonomikas analīzē. Studiju kursa uzdevumi: 1) Zināšanas un izpratne – Izprast makroekonomikas pamatkategorijas, rādītājus un likumsakarības. – Analizēt valsts ekonomikas attīstības tendences un politikas instrumentus. 2) Analītiskās un praktiskās prasmes – Spēt formulēt un pamatot ekonomiskas problēmas un risinājumus, diskutējot ar speciālistiem un sabiedrību. – Veikt makroekonomisko datu analīzi un kvantitatīvu izvērtējumu. 3) Kompetence un lēmumu pieņemšana – Patstāvīgi iegūt un izmantot ekonomisko informāciju. – Novērtēt ekonomiskās politikas ietekmi uz nacionālo tautsaimniecību. – Izmantot zināšanas, lai izskaidrotu ilgtspējīgas attīstības aspektus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma “Ekonomika” - Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma “Ekonomika 1. Zināšanas (zināšanas un izpratne) 1.1. Demonstrēt ekonomikas nozares svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - izprast ekonomiskās attīstības likumsakarības un tendences pasaulē un Latvijā; - spēj izprast ekonomiskās politikas veidošanas un ekonomisko procesu likumsakarības un kritiski izvērtēt tās ietekmi uz sociālo un ekonomisko vidi; - spēj raksturot makrovidi ietekmējošos faktorus. - Kontroldarbi, semināri, eksāmens 2. Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) 2.1. Formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus ekonomikas nozarē; tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan nespeciālistiem. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - izprast un analizēt valsts ekonomisko politiku un izskaidrot ekonomiskās vides izmaiņas; - spēj izskaidrot atšķirības starp iekšējiem un ārējiem vides faktoriem un izskaidrot vides izmaiņu darītās sekas. - Kontroldarbi, semināri, eksāmens 3. Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana) 3.1. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt ekonomikas informāciju un to izmantot, pieņemot lēmumus un risināt problēmas ekonomikas nozarē. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - Analizēt un izvērtēt valsts makroekonomisko un struktūrpolitiku, pielietojot makroekonomisko pamatrādītāju analīzes metodes; - Kvantitatīvi novērtēt ekonomiskās politikas ietekmi uz makroekonomiskiem rādītājiem; - Lietot zināšanas un metodes, lai izskaidrotu ilgtspējīgas attīstības jautājumus un veiktu pierādījumos balstītus secinājumus. - Kontroldarbi, semināri, eksāmens Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma “Uzņēmējdarbība” - Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma “Uzņēmējdarbība” 1. Zināšanas (zināšanas un izpratne) 1.1. Spēj parādīt uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - Izprast ekonomikas attīstības likumsakarības un principus; - Novērtēt pasaules ekonomikas attīstības tendences un to ietekmi uz uzņēmuma darbību kopumā. - Kontroldarbi, semināri, eksāmens 2. Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) 2.1. Formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus uzņēmējdarbības nozarē, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - Kritiski vērtēt uzņēmuma iekšējās un ārējās vides faktorus un to ietekmi uz uzņēmuma darbību; - Lietot zināšanas un metodes, lai izskaidrotu ilgtspējīgas attīstības jautājumus un veiktu pierādījumos balstītus secinājumus. - Kontroldarbi, semināri, eksāmens 3. Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana) 3.1. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - Spēj analizēt ekonomisko situāciju; - Spēj analizēt vides faktorus, kas ietekmē uzņēmuma darbību; - Spēj veikt pētījumus ar pievienoto vērtību, interpretēt un analizēt to rezultātus. - Kontroldarbi, semināri, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība lekcijās un aktivitātes praktiskajās nodarbībās - 10%
2 kontroldarbi - 20% 2 semināri (prezentācijas) - 20% Gala eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas matemātikā un mikroekonomikā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|