| Kods | RA0093 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Kritiskā domāšana un problēmu risināšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sandra Sprudzāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa mērķis ir sniegt studentiem izpratni par kritiskās un latentās domāšanas nozīmi un funkciju akadēmiskajā kultūrā un biznesa vidē. Kursa gaitā klausītāji apgūst pamata zināšanas par domāšanas rīkiem, attīsta kritiskās domāšanas un argumentācijas prasmes, mācās izmantot radošus problēmu risināšanas paņēmienus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt studentiem izpratni par kritiskās un latentās domāšanas nozīmi un funkciju akadēmiskajā kultūrā un biznesa vidē. Zināšanas 1. Spēj parādīt izpratni par kritiskās domāšanas nozīmi un funkciju akadēmiskajā kultūrā un biznesa vidē. 2. Prot demonstrēt zināšanas par domāšanas rīkiem, lai uzlabotu kritisko domāšanu attiecīgajā vadības jomā. Izpratne Spēj parādīt izpratni par kritiskās domāšanas nozīmi un funkciju akadēmiskajā kultūrā un biznesa vidē Pielietošana 1. Prot izmantot kritisko domāšanu un argumentāciju akadēmiskajā un vadības kontekstā. 2. Prot noteikt argumentu veidu, lai labāk novērtētu argumentu spēku. Analīze Spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību. Sintēze Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot. Spēj pielietot apgūto problēmu risināšanas un radošās ideju veidošanas prasmes reālās dzīves kontekstā un reflektēt par personīgajiem mācību procesiem Izvērtēšana 1.Prot piemērot kritisko domāšanu un argumentāciju reālu situāciju problēmām un jautājumiem. 2.Prot atpazīt un pielietot radošus problēmu risināšanas paņēmienus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1.1. Spēj parādīt vadības zinātnes raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, no kurām daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
1.2. Spēj parādīt attiecīgās vadības zinātnes jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni.
1.3. Spēj parādīt izpratni par kritiskās domāšanas nozīmi un funkciju akadēmiskajā kultūrā un biznesa vidē. - Eseja, diskusijas.
Diskusija, grupu darbs. 2.1. Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību. 2.2. Spēj formulēt un analītiski aprakstīt vadības zinātnes informāciju, problēmas un risinājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem. 2.3. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi. 2.4. Spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. 2.5. Spēj pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. 2.6. Prot demonstrēt zināšanas par domāšanas rīkiem, lai uzlabotu kritisko domāšanu attiecīgajā vadības jomā. 2.7. Prot izmantot kritisko domāšanu un argumentāciju akadēmiskajā un vadības kontekstā. - 1. Aktivitāte praktiskajās nodarbībās, eksāmens. 2. Prezentācijas; grupu darbs 3. Piedalīšanās diskusijās nodarbībā, eksāmens. 3.1. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot. 3.2. Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas vadības zinātnes jomā. 3.3. Spēj parādīt, ka izprot profesionālo ētiku. 3.4. Spēj izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību. 3.5. Spēj piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā. 3.6. Prot atpazīt un pielietot radošus problēmu risināšanas paņēmienus. 3.7. Prot piemērot kritisko domāšanu un argumentāciju reālu situāciju problēmām un jautājumiem. - 1. Aktivitāte praktiskajās nodarbībās. 2. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās praktiskajās nodarbībās un semināros - 30%
Patstāvīgais darbs (lasīšana un sagatavošanās praktiskajām nodarbībām, balstoties uz lasīto materiālu) - 20% Eksāmens (teorētiskie jautājumi, situācijas analīze) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||