Kods | LA1379 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tehnoloģijas sporta mācību procesā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Demitere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūst zināšanas un prasmes, lai efektīvi integrētu mūsdienu tehnoloģijas sporta mācību procesā. Kursā tiek izmantotas virtuālās realitātes (VR) sistēmas, kustību tveršanas tērpi un sensori, lai uzlabotu treniņu metodes, veicinātu sportistu fizisko sniegumu un nodrošinātu dziļāku izpratni par kustību analīzi. Kursā tiek pētītas tehnoloģiju iespējas uzlabot mācību metodes un sniegt detalizētu kustību analīzi, palīdzot studentiem izprast, kā šīs tehnoloģijas var veicināt efektīvāku sporta prasmju apguvi un izglītības procesu. Kursa ietvaros studenti apgūst teorētisko bāzi un veic praktiskus uzdevumus. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir nodrošināt topošajiem sporta skolotājiem praktiskas zināšanas un prasmes par mūsdienu tehnoloģiju, piemēram, VR (virtuālās realitātes) brillēm, kustību uztveršanas tērpiem un nēsājamiem kustību sensoriem, izmantošanu sporta mācību procesā, lai uzlabotu treniņu efektivitāti un pieejamību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt tehnoloģiju izmantošanu un sniegt studentiem izpratni par dažādu tehnoloģiju, tostarp VR brillēm un kustību uztveršanas ierīcēm, izmantošanu praktiskā sporta mācību vidē. 2. Nodrošināt studentiem iespēju praktiski izmēģināt un pielietot šīs tehnoloģijas reālās mācību situācijās, lai viņi spētu tās efektīvi izmantot savā nākotnes profesionālajā darbībā. 3. Veicināt studentu spēju pielāgot tehnoloģijas dažādu mācību vajadzību apmierināšanai, īpaši fokusējoties uz adaptīvo sportu un kustību terapiju cilvēkiem ar dažādām fiziskām vajadzībām. 4. Attīstīt studentu kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas spējas, izmantojot tehnoloģiju iespējas, lai radītu jaunus treniņu metodes un pieejas. 5. Organizēt darbnīcas un praktiskās aktivitātes, kurās studenti strādā grupās, lai veicinātu sadarbību un efektīvu komunikāciju, izmantojot tehnoloģijas. 6. Apgūt, kā dažādas mobilās un tīmekļa lietotnes var atbalstīt treniņu plānošanu, snieguma uzraudzību un atgriezenisko saiti. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina mūsdienu tehnoloģiju, piemēram, VR un kustību uztveršanas sensoru, pamatprincipus un pielietojumu sporta mācībās.
2. Ir izpratne par kustību analīzes metodēm un datu interpretāciju.
3. Ir zināšanas par tehnoloģiju ietekmi un integrācijas iespējām mācību procesā. - Praktisku uzdevumu izpilde un demonstrācija kursa laikā.
Eksāmens: individuāli vai pārī izstrādāts un prezentēts projekta pieteikums par tehnoloģiju iekļaušanu sporta mācībās vai konceptuāls prototips iespējamai tehnoloģiju iekļaujošai sporta nodarbībā. PRASMES: 1. Spēj praktiski pielietot tehnoloģijas, piemēram, VR brilles un kustību sensorus, sporta mācību procesā. 2. Spēj veikt kustību analīzi, izmantojot tehnoloģiju sniegtos datus. 3. Spēj izstrādāt un demonstrēt treniņu un sporta mācību procesa scenārijus, kas integrē tehnoloģiju izmantošanu. - Praktisku uzdevumu izpilde un demonstrācija kursa laikā. Eksāmens: individuāli vai pārī izstrādāts un prezentēts projekta pieteikums par tehnoloģiju iekļaušanu sporta mācībās vai konceptuāls prototips iespējamai tehnoloģiju iekļaujošai sporta nodarbībā. KOMPETENCE: 1. Spēj integrēt tehnoloģijas sporta mācību procesā, uzlabojot mācību kvalitāti un efektivitāti. 2. Spēj kritiski novērtēt tehnoloģiju stiprās un vājās puses, un to mērķtiecīgas pielietošanas iespējas. 3. Spēj plānot un vadīt sporta mācību sesijas, izmantojot tehnoloģijas. - Praktisku uzdevumu izpilde un demonstrācija kursa laikā. Eksāmens: individuāli vai pārī izstrādāts un prezentēts projekta pieteikums par tehnoloģiju iekļaušanu sporta mācībās vai konceptuāls prototips iespējamai tehnoloģiju iekļaujošai sporta nodarbībā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starpskate: prezentācija, kurā studenti demonstrē savu eksāmena darba progresu, saņemt atgriezenisko saiti no pasniedzēja un kursabiedriem. - 20%
Studentiem individuāli jāizstrādā un jāiesniedz līdz četru lappušu rakstu darbs, kurā definēta eksāmena darba projekta vai prototipa mērķauditorija, identificēts un skaidrots risināmais problēmjautājums un aprakstīti tehnoloģiju iekļaujošie risinājumi. Darbā studenti prezentē analītisku un kritisku pieeju integrēt teorētiskās zināšanas praktiskā kontekstā. - 30% Eksāmens: individuāli vai pārī izstrādāts un prezentēts projekta pieteikums par tehnoloģiju iekļaušanu sporta mācībās vai konceptuāls prototips iespējamai tehnoloģiju iekļaujošai sporta nodarbībā. Darbā jāiekļauj resursu pieejamības analīze un potenciālo risku, un to novēršanas pārskats. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Informācijas tehnoloģija izglītībā. Studiju darbs II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|