RA0084 Sabiedriskās attiecības

Kods RA0084
Nosaukums Sabiedriskās attiecības
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sandra Sprudzāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apskatāmie jautājumi padziļina un sniedz zināšanas par sabiedrisko attiecību vadības vitālo lomu uzņēmuma iekšējās un ārējās vides plānošanā un attīstībā. Studiju kursa tēmas ietver sabiedrisko attiecību darbības izpēti, plānošanu, pārzina mērķauditoriju, kā arī praktiskus rīkus, ar ko ir iespējams veicināt sabiedriskās attiecības. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads mūsdienu sabiedrisko attiecību koncepcijā. Pamatlicēju devums sabiedrisko attiecību jomā, vēstures pamatfakti. 4 6 0 0
Komunikācijas modeļu elementi. Mūsdienu sabiedrība un tās informācijas telpa. Masa, pūlis, mērķgrupa un auditorija. 4 6 0 0
Masu komunikācija. Mediju veidi un to raksturojumi. Masu mediju īpatnības: efekti un defekti. 4 6 0 0
Laikraksti, žurnāli, televīzija, radio – lomas un funkcijas informācijas vides veidošanā. Latvijas mediju sistēma: raksturojums un analīze. 4 6 0 0
Sabiedrisko attiecību loma informācijas vides veidošanā. Darbs ar masu medijiem: preses relīzes un intervijas plānošana un izstrāde. 4 6 0 0
Sabiedrisko attiecību un reklāmas darba organizācija un vadība. Sabiedrisko attiecību instrumenti. 4 6 0 0
Sabiedrisko attiecību vadības darba metodes veidojot uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi. 2 4 0 0
Konflikti un pienākumi. Komunikācijas ētika. Krīzes situāciju risināšana. 2 4 0 0
Sabiedrisko attiecību piemēri – Latvijas uzņēmumu sabiedrisko attiecību vides analīze. 4 5 0 0
Kopā: 32 49 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Zināšanas: pārzina sabiedrisko attiecību principus, sabiedrisko attiecību modeļus un galvenos sabiedrisko attiecību instrumentus. Izpratne: izprot sabiedrisko attiecību darbības principus. Izprot sabiedrisko attiecību lomu un struktūru kultūras, izglītības un ekonomikas jomās. Pielietošana: patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par konkrēta uzņēmuma sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi; prot izveidot preses relīzi, spēj novērtēt mērķauditorijas, medija atšķirības, pārzina preses relīzes izplatīšanas nosacījumus. Analīze: izmantojot apgūtos teorētiskos pamatu, spēj pētīt un analizēt sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi; spēj kritiski analizēt organizāciju komunikāciju un to novērtēt. Sintēze: spēj formulēt un analītiski aprakstīt sabiedrisko attiecību problēmas konkrētajā laika periodā, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā. Izvērtēšana: spēj kritiski vērtēt sabiedrisko attiecību darbību un veidot ieteikumus tās efektivitātes uzlabošanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1.Zināšanas 1.1.Izprot sabiedrisko attiecību darbības principus; 1.2.Izprot sabiedrisko attiecību lomu un struktūru kultūras, izglītības un ekonomikas jomās. - Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; eksāmens. Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai.
Prasmes 2.1. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par konkrēta uzņēmuma sabiedrisko attiecību iekšējo un ārējo vidi; 2.2. Prot izveidot preses relīzi, spēj novērtēt mērķauditorijas, medija atšķirības, pārzina preses relīzes izplatīšanas nosacījumus; 2.3. Spēj izveidot, plānot un īstenot sabiedrisko attiecību kampaņu un komunikācijas plānu. - P1 Dalība diskusijās – studenta aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P2 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai. P3 Praktiskie darbi – prasmju un kompetenču pārbaude kampaņas vai plāna izstrādē.
Kompetence 3.1. Spēj analītiski vērtēt sabiedrisko attiecību problēmas konkrētajā laika periodā, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā; 3.2. spēj kritiski vērtēt sabiedrisko attiecību darbību un veidot ieteikumus tās efektivitātes uzlabošanai. - K1 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai; eksāmens. K2 Dalība diskusijās – aktīva iesaistīšanās semināros un grupu diskusijās; prezentācijas un referāti – spēj analizēt un nodot informāciju auditorijai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Projekts – sabiedrisko attiecību kampaņa - 30%
Praktiskie darbi - 40%
Teorētisko jautājumu eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]