| Kods | RA0077 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Mārketinga vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iveta Dembovska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss ietver mārketinga būtības, mērķu, definīciju skaidrojumu, mārketinga darbības koncepciju analīzi, mārketinga iekšējās un ārējās vides raksturojumu, mārketinga informācijas un pētniecības sistēmas izpēti, pircēju rīcības modeli un pircēju rīcību ietekmējošo faktoru analīzi, pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipus, pieprasījuma prognozēšanu, tirgus segmentēšanu, tirgus prognozēšanu, uzņēmumu konkurentu analīzi, tirgzinības mix elementu –produkts, cenu veidošana produktu sadale, produktu virzīšana tirgū analīzi, plānošanu, ieviešanu, mārketinga sistēmas kontroles jautājumus, mārketinga plāna sastādīšanas pamatjautājumus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studentu stratēģisko domāšanu un profesionālo kompetenci mārketinga vadībā, veidojot izpratni par mārketinga sistēmu, tirgus analīzi, mārketinga stratēģiju izstrādi, īstenošanu un kontroli, kā arī mārketinga plāna izstrādes principiem. Studiju kursa uzdevumi (kompetencēs un prasmēs): Attīstīt kompetenci analizēt mārketinga iekšējo un ārējo vidi, izprast mārketinga koncepcijas attīstību, kā arī noteikt mārketinga mērķus un stratēģisko virzību uzņēmumā. Pilnveidot prasmi izmantot mārketinga informācijas un tirgus pētniecības rīkus, lai izprastu pircēju rīcību, segmentētu tirgu un noteiktu pieprasījumu dažādos tirgus apstākļos. Attīstīt spēju izstrādāt un pielietot mārketinga mix elementus (produkts, cena, sadale, virzīšana), ņemot vērā tirgus specifiku un konkurences situāciju. Stiprināt prasmes analizēt konkurentus un prognozēt tirgus attīstības tendences, izmantojot atbilstošas kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes. Veicināt kompetenci izstrādāt mārketinga plānu un nodrošināt tā īstenošanu un kontroli, integrējot stratēģisko plānošanu ar praktisku realizāciju uzņēmējdarbības procesos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Spēj parādīt vadības zinātnes raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, no kurām daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai profesijas augstāko sasniegumu līmenim/ Zina mārketinga jaunākās tendences, veidus un koncepcijas, to pielietojumu dažādos uzņēmumos dažādās pasaules valstīs. - Kontroldarbs
Eksāmens 2.Spēj parādīt attiecīgās vadības zinātnes jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni/ Zina mārketinga teorētiskos aspektus, dažādas pieejas un uzņēmumu pieredzi mārketinga jautājumu risināšanā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Eksāmens 3. Spēj formulēt un analītiski aprakstīt vadības zinātnes informāciju, problēmas un risinājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem/Pārzina un spēj analizēt konkurējošo uzņēmumu mārketinga darbības, novērtēt konkurentu darbību iespējamās sekas. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Eksāmens 4. Spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu/ Izprot un spēj izstrādāt un vadīt mārketinga kompleksa elementu pielietošanu uzņēmējdarbībā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Eksāmens 5. Spēj pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos; spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot/Spēj izmantojot iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes mārketingā, analītiski aprakstīt informāciju, problēmas, diskutēt par tām un rast to risinājumu. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Eksāmens 6. Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas vadības zinātnes jomā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Eksāmens 7. Prot izstrādāt mārketinga plānu, to aizstāvēt un piedalīties tā īstenošanā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prakstiskie darbi - 10%
Situāciju analīze - 10% Mārketinga plāns - 20% Kontroldarbi - 10% Eksāmens - 40% Literatūras analīze - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Mikroekonomika, Makroekonomika, Ievads uzņēmējdarbībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||