| Kods | RA0064 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Biznesa modeļu plānošana un attīstība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Daina Znotiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studējošie apgūst uzņēmējdarbības plānošanu, sākot no idejas formulēšanas līdz finanšu modelēšanai un biznesa plāna sagatavošanai. Kursā tiek īpaši uzsvērta spēja pielāgoties mainīgiem tirgus apstākļiem un pieņemt lēmumus, balstoties uz datiem un inovācijām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniedz zināšanas un attīsta praktiskas iemaņas biznesa modeļu izstrādē, izvērtēšanā un attīstībā, fokusējoties uz inovatīvu, digitāli balstītu un ilgtspējīgu pieeju uzņēmējdarbības veidošanai. Kursā integrēta Lean Startup un Business Model Canvas metodoloģija, klientu izpēte (Customer Development), vērtības piedāvājuma izveide (Value Proposition Canvas), kā arī digitālo rīku izmantošana modeļa testēšanā un prezentēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina mūsdienīgas biznesa modeļu struktūras (t.sk. digitālos un ilgtspējīgos modeļus); izprot vērtības piedāvājuma būtību un biznesa plānošanas procesu. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj analizēt tirgu, klientus un konkurenci, pielietojot tādus rīkus kā biznesa modeļa kanvas, SVID analīze un vērtības piedāvājuma kanva. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj izveidot, testēt un pielāgot biznesa modeli, izstrādāt biznesa plānu un prezentēt to auditorijai, izmantojot digitālus rīkus. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj strādāt komandā pie idejas izstrādes, deleģēt pienākumus, koordinēt darbu un kolektīvi aizstāvēt izvēlēto biznesa modeli. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj izstrādāt inovatīvus risinājumus neskaidros vai mainīgos tirgus apstākļos, izmantojot Lean Startup un dizaina domāšanas principus. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj izmantot datus klientu vajadzību analīzē un pieņemt pamatotus lēmumus biznesa attīstībai. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj izvērtēt uzņēmējdarbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, iekļaujot ētikas un ilgtspējīgas attīstības principus biznesa modelī. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Spēj skaidri un pārliecinoši prezentēt biznesa modeli un plānu potenciāliem investoriem vai sadarbības partneriem. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās un vērtējums par praktisko darbu izpildi - 30%
2. Kursa apguves laikā izstrādāts un prezentēts patstāvīgais darbs (biznesa plāns) - 30% 3. Eksāmena rezultāti - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Ievads uzņēmējdarbībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||