| Kods | RA0063 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Biznesa angļu valoda | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ligita Silagaile | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Šis kurss ir paredzēts uzņēmējdarbības studiju programmas studentiem. Tiek attīstītas un apgūtas visas valodu kompetences prasmes: lasīšana, rakstīšana, klausīšanās un runāšana, virzoties uz C1 līmeni saskaņā ar Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei. Tās ļauj komunicēt par plašu tēmu loku saistībā ar uzņēmējdarbības organizāciju un vadību; paver iespēju pašam pētīt profesionālus informācijas avotus (starptautiskos darbus, populārus un zinātniskus tekstus). Tiek uzlabotas iespējas izmantot vārdnīcas, uzziņu grāmatas, enciklopēdijas. Liela uzmanība tiek pievērsta svešvalodu apguves stratēģijām, kuras atbalsta studenta mūžizglītību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt un apgūt profesionālajā vidē lietojamo terminoloģiju Prasmju ziņā identificēt un izprast profesionālo un konkrētajai jomai raksturīgo vārdu krājumu, precīzi lietot vārdu krājumu mutvārdu un rakstiskā komunikācijā, izmantot kontekstu, lai secinātu nepazīstamu profesionālo terminu nozīmi, izmantot digitālos un tradicionālos resursus (piemēram, korpusus, glosārijus, vārdnīcas), lai paplašinātu vārdu krājumu, integrēt jaunu vārdu krājumu profesionālos dokumentos, prezentācijās un diskusijās. Kompetences ziņā: profesionālās komunikācijas pārvaldīšana dažādās darba un akadēmiskās vidēs, spēja pielāgot valodas lietojumu formālam, daļēji formālam un starpkultūru kontekstam, spēja iesaistīties profesionālā diskursā ar precizitāti, skaidrību un atbilstību, mūžizglītības stratēģiju izstrāde nepārtrauktai vārdu krājuma palielināšanai, prasme nodot leksiskās zināšanas starp disciplīnām un profesionālajām jomām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lietot atbilstošus terminus un gramatiskās / leksiskās struktūras biznesa vides un procesu raksturošanai. - Vērtēšanas metodes:
Rakstiski uzdevumi, mutiskas prezentācijas, simulācijas, valodas testi, portfolio darbs
Vērtēšanas kritēriji:
Terminoloģiskā precizitāte, gramatiski-leksiskā precizitāte, apraksta skaidrība, kontekstuālā atbilstība, teksta vienotība un saskaņotība Gatavojot informāciju un dokumentāciju, kas saistīta ar profesionālo darbību, spēj saziņā izmantot pareizu rakstisku un mutisku angļu valodu. - Vērtēšanas metodes: Rakstiski uzdevumi, mutiskas prezentācijas, lomu spēles, gadījumu izpētes analīze, portfolio novērtējums: Vērtēšanas kritēriji: Precizitāte, skaidrība, reģistrs un stils, organizētība, profesionālās attieksme Spēj rast labāko veidu, kā pienācīgi komunicēt ar ārvalstu partneriem, klientiem un kolēģiem angļu valodā, ņemot vērā starpkultūru aspektus. - Vērtēšanas metodes Simulācijas, gadījumu izpētes analīze, mutiskas prezentācijas, reflektīva rakstīšana, grupu projekti Vērtēšanas kritēriji: Stratēģijas atbilstība, kultūras jutīgums, skaidrība un efektivitāte, pielāgošanās spēja Spēj saprast un rezumēt profesionālās jomas tekstus - Vērtēšanas metodes: Lasīšanas izpratnes uzdevumi, rakstiski kopsavilkumi, mutiski kopsavilkumi, pārfrāzēšanas vingrinājumi, portfolio novērtējums Vērtēšanas kritēriji: Precizitāte, kodolīgums, skaidrība un saskaņotība, valodas prasme, kritiskā domāšana |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Komandas izstrādāta mutiska prezentācija ar vērtējumu par jaunizveidotu uzņēmumu - 10%
Rakstisks tests ar vērtējumu un atvērtiem jautājumiem - 10% Vērtēts rakstisks zinātniska raksta kopsavilkums, kas izvēlēts no šādām tēmām: nodokļi, nauda un banku darbība, finanšu pārvaldība, ekonomiskās sistēmas, birža, kreditēšana, starptautiskā ekonomika, bezdarbs - 10% Mutiska prezentācija par to, kā investīcijas varētu veicināt izvēlētā uzņēmuma produkta/pakalpojuma/darbības uzlabošanu un/vai paplašināšanu - 10% Iesaistīšanās klases/ grupu /komandu darbā - 10% Rakstisks eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||