Kods | RA0050 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inta Kotāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studējošie iegūst zināšanas un attīsta prasmes un kompetences digitālās ekonomikas likumsakarību un ekosistēmas izpratnē, digitālo ekonomiku ietekmējošo faktoru identificēšanā, digitālo aktīvu, digitālo inovāciju un digitālās ekonomikas sociālās ietekmes novērtēšanā, globalizācijas un ekonomiskās izaugsmes digitālajā laikmetā iespēju analīzē. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par digitālas transformācijas un digitālo inovāciju lomu ekonomikā, attīstīt iemaņas, prasmes un kompetences novērtēt digitālo ekonomiku ietekmējošos faktorus un attīstības tendences. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par digitālās ekonomikas jēdzieniem, attīstības likumsakarībām un digitālās transformācijas lomu ekonomikā; - veidot izpratni par normatīvo aktu prasībām digitālās ekonomikas jomā; - pilnveidot spēju analītiski izvērtēt digitālās ekonomikas ekosistēmu, digitālos aktīvus un inovācijas; - veidot izpratni par digitālās ekonomikas sociālo ietekmi un ietekmi uz uzņēmumiem, patērētājiem un sabiedrību; - attīstīt kompetences patstāvīgi analizēt digitālās ekonomikas tendences un problēmjautājumus Latvijā un pasaulē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Zināšanas: - 1. Zināšanas: 1.1. Spēj izprast un analizēt digitālās ekonomikas svarīgākos jēdzienus, normatīvo aktu prasības un attīstības likumsakarības. - Tests, kontroldarbs, eksāmens. Precizitāte un atbilstība, lieto precīzu terminoloģiju. 1.2. Izprot digitālās ekonomikas ekosistēmu un tajā iesaistīto dalībnieku mijiedarbību. - Prezentācija, kontroldarbs, eksāmens. Precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums, prezentācijas un komunikācijas prasmes. 2. Prasmes: - 2. Prasmes: 2.1. Prot analizēt digitālo inovāciju attīstību un industriālās revolūcijas posmus ekonomikā. - Tests, situāciju analīze, individuāli / grupās veicami uzdevumi, kontroldarbs, eksāmens. Precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums, prezentācijas un komunikācijas prasmes. 2.2. Spēj novērtēt digitālās ekonomikas ietekmi uz uzņēmējdarbību, patērētāju uzvedību un sabiedrību kopumā. - Tests, situāciju analīze, individuāli / grupās veicami uzdevumi, kontroldarbs, eksāmens. Precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums, prezentācijas un komunikācijas prasmes. 3. Kompetences: - 3. Kompetences: 3.1. Prot izvērtēt digitālo tehnoloģiju ieviešanas sociālo un ekonomisko ietekmi. - Tests, situāciju analīze, individuāli / grupās veicami uzdevumi, kontroldarbs, eksāmens. Precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums, prezentācijas un komunikācijas prasmes. 3.2. Spēj analizēt globalizācijas un ekonomiskās izaugsmes mijiedarbību digitālajā laikmetā. - Situāciju analīze, individuāli / grupās veicami uzdevumi, kontroldarbs, eksāmens. Precizitāte un atbilstība, loģiska argumentācija un analīze, praktisks pielietojums, radošums un orģinalitāte, prezentācijas un komunikācijas prasmes. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās un vērtējums par praktisko darbu izpildi. - 15%
Patstāvīgais darbs (prezentācijas/ situāciju analīze/ individuāli / grupās veicami uzdevumi/ testi). - 30% Kontroldarbs - 15% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas ekonomikā un informācijas un komunikāciju tehnoloģijās (IKT), prasme apkopot un analizēt informāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|