Kods | RA0047 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Attīstības ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Lonska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par pasaules valstu ekonomikas attīstības problēmām, kā arī iepazīstināt studentus ar ekonomikas un tautas attīstības pamatjēdzieniem, teorijām un modeļiem. Studiju kurss aptver ekonomiskās attīstības teorētiskos jautājumus, apskata pasaules valstu raksturīgās sociālekonomiskās attīstības atšķirības, analizē apstākļus un faktorus, kas nosaka valstu sociālekonomisko attīstību. Studenti tiks iepazīstināti ar iemesliem un priekšnosacījumiem, kādēļ dažas valstis ir attīstījušās straujāk nekā citas, kā arī uzzinās kādai ir jābūt valsts ekonomiskajai politikai, lai veicinātu ekonomiskās attīstības procesu. Kursa noslēgumā studenti iegūs zināšanas par valstu ekonomisko problēmu cēloņiem un tādām svarīgām attīstības problēmām, kā nabadzība, nevienlīdzība, bezdarbs, iedzīvotāju skaita izmaiņas, apkārtējās vides piesārņojums un resursu nepietiekamība. Studentiem tiks sniegta informācija par attīstības ekonomikas aspektiem un jautājumiem, viņi būs spējīgi analizēt empīriskos pierādījumus par ekonomiskās attīstības modeļiem un kritiski lasīt zinātnisko literatūru par valstu ekonomikas attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu spēju izprast un analizēt sociālekonomiskās attīstības procesus, izmantojot attīstības ekonomikas teorijas un modeļus, novērtēt globālos un lokālos attīstības izaicinājumus, kā arī pieņemt pamatotus lēmumus par ekonomiskās attīstības politiku ilgtspējīgā un starpdisciplinārā kontekstā. Studiju kursa uzdevumi: 1) Zināšanas un izpratne – Apgūt attīstības ekonomikas pamatjēdzienus, teorijas un modeļus. – Izprast globālās attīstības tendences un faktorus, kas ietekmē valstu izaugsmi un labklājību. 2) Prasmes – Analizēt valsts ekonomisko politiku un tās ietekmi uz sociālekonomisko attīstību. – Spēt identificēt attīstības problēmas (nabadzību, nevienlīdzību, bezdarbu u.c.) un izstrādāt ieteikumus to risināšanai. – Izskaidrot ilgtspējīgas attīstības priekšnosacījumus un izmantot kvantitatīvās metodes attīstības novērtēšanai. 3) Kompetence – Patstāvīgi iegūt un analizēt attīstības ekonomikas datus un informāciju. – Veikt pierādījumos balstītus secinājumus par attīstības politikas efektivitāti. – Novērtēt cilvēkkapitāla, demogrāfijas, vides un migrācijas faktoru lomu tautsaimniecības attīstībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Zināšanas (zināšanas un izpratne)
1.1. Demonstrēt ekonomikas nozares svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni.
Studējošais kursa noslēgumā spēj:
- Spēj izskaidrot pasaules ekonomikas attīstības tendences un iekšējās un ārējās vides faktorus un to ietekmi uz sociāli ekonomiskiem procesiem.
- Spēj izprast ekonomiskās politikas veidošanas likumsakarības un kritiski izvērtēt tās ietekmi uz sociālo un ekonomisko vidi.
- Spēj kvantitatīvi novērtēt ekonomiskās politikas ietekmi uz makroekonomiskiem rādītājiem. - Seminārs, praktiskās nodarbības, eksāmens 2. Prasmes (spēja pielietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes) 2.1. Formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus ekonomikas nozarē; tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan nespeciālistiem. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - Spēj izprast un analizēt valsts ekonomisko politiku, ekonomiskās vides izmaiņas izskaidrot atšķirības starp iekšējiem un ārējiem vides faktoriem. - Spēj identificēt aktuālas problēmas, kas var veidoties dažādos tautsaimniecības līmeņos un apstrādāt informāciju un formulēt problēmu un izstrādāt priekšlikums. - Spēj izprast ekonomisko procesu likumsakarības un izprast ilgtspējīgas attīstības priekšnosacījumus un novērtēt to ietekmējošos faktorus - Seminārs, praktiskās nodarbības, eksāmens 3. Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana) 3.1. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt ekonomikas informāciju un to izmantot, pieņemot lēmumus un risināt problēmas ekonomikas nozarē. Studējošais kursa noslēgumā spēj: - Spēj izvērtēt un analizēt vides izmaiņu radītās sekas. - Spēj lietot zināšanas un metodes, lai izskaidrotu ilgtspējīgas attīstības jautājumus un veiktu pierādījumos balstītus secinājumus. - Seminārs, praktiskās nodarbības, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalības lekcijās un aktivitātes praktiskajās nodarbībās - 10%
Prezentācija - 40% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas makroekonomikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|