| Kods | RA0043 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Socioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Anda Zvaigzne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa ietvaros apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences ļaus orientēties socioloģijas pamatjēdzienos, socioloģijas pētījumu metodēs, saprast, kas ir sociālās grupas, to veidi, sociālie institūti, sociālā nevienlīdzība, tās izpausmes formas u.c. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt studējošo spēju analizēt sabiedrības struktūras, procesus un problēmas, pielietojot socioloģijas pamatjēdzienus un pētniecības metodes, lai izprastu indivīda un sociālo grupu lomu sabiedrībā un to ietekmi uz ekonomiskajiem procesiem. Uzdevumi: 1.Apgūst pamata un specializētās zināšanas par sabiedrības struktūru, sociālajām grupām, institūtiem un sociālās nevienlīdzības izpausmēm. 2.Attīsta spēju formulēt, analizēt un interpretēt socioloģiskus datus, identificēt aktuālas sabiedrības problēmas. 3.Pilnveido spēju patstāvīgi organizēt pētniecisko darbu, pielietot atbilstošas socioloģijas metodes un strukturēt iegūto informāciju praktiskai lietošanai. 4.Apgūst prasmes argumentēti diskutēt par sabiedriskajām norisēm gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem, kā arī izstrādāt priekšlikumus sociālo un ekonomisko procesu efektivitātes uzlabošanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt ekonomista profesijai raksturīgās pamata, specializētās zināšanas un kritisku izpratni par sabiedrības funkcionēšanu un indivīda lomu sabiedriskā viedokļa veidošanā. - Zināšanu demonstrēšana praktiskajos darbos, eksāmena darbs. Kritēriji: teorētisko jēdzienu izpratne, to piemērošana situāciju analīzē. Socioloģisko pētījumu veicot, spēj aprakstīt, apstrādāt, un kritiski izvērtēt informāciju. Spēj identificēt un formulēt aktuālas problēmas, kas var veidoties dažādos tautsaimniecības līmeņos. - Zināšanu demonstrēšana praktiskajos darbos, eksāmena darbs. Kritēriji: teorētisko jēdzienu izpratne, to piemērošana situāciju analīzē. Pielietojot socioloģijā iegūtās prasmes, spēj vākt, analizēt un interpretēt ekonomikas datus ekonomisko problēmu risināšanai un argumentēti diskutēt par to gan ar specialistiem, gan nespeciālistiem. - Grupas darbs, diskusija, prakstiskie darbi. Kritēriji: datu izvēle, analīze, spēja argumentēt secinājumus. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, parādot zinātnisku pieeju, sistematizējot socioloģiskā pētījuma gaitā iegūtos rezultātus praktiskai lietošanai, veicot darbu individuāli un grupā - Zināšanu demonstrēšana praktiskajos darbos, eksāmena darbs. Kritēriji: teorētisko jēdzienu izpratne, to piemērošana situāciju analīzē. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt ekonomikas informāciju un orientēties ekonomikas problēmās un pieņemt lēmumus, izmantojot socioloģijā iegūtās kompetences. - Eksāmena darbs. Kritēriji: informācijas analīzes dziļums, spējas risināt problēmas un pamatot lēmumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalības un aktivitātes praktiskajās nodarbībās - 50%
Patstāvīgā pētījuma – eksāmena darba novērtējums - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||